Ik verwacht dat we tot 20 februari meerdere stormen en winderige dagen kunnen verwachten en dat allemaal door lagedruk bij groenland.
14 februari gevaarlijke dag? Voorspelling Gerard
Een storm zal gevaarlijk bij ierland aankomen en richting Zo trekken.
De kou die dan bij denemarken zit kan voor gevaarlijke winden zorgen in N nederland en voor veel regen.
Deze storm gaat warmte van ZW tegen NO aan botsen. Dit kan voor hevige winstoten zorgen.
En kan in het uiterste oosten voor ijzel zorgen,Als de kou al bij belgie zit kan de luchtdruk nog lager uitkomen rond 935.
Dit word een zuidwesterstorm en zou heviger worden dan nu.
:let op voorspelling.
UPDATE COMING ON 16.00 UTC OVER STORM 14 februari, Meer informatie over storm.
Ik zal dan wat uitgebreider in details gaan.
Gerard
ging naar m'n broer (3 KM fietsen) en werd letterlijk gezandstraald toen in naar hun huis fietste omdat ze de zandbak los hadden staan ! terugweg werd ik gewoonweg de sloot in geblazen: Zeiknat was ik !! eerst was ik Vreselijk chagarijnig, maar nu kan ik er wel om lachen!
*het heeft altijd wel wat gezelligs, zo'n harde woei!*
vind je.... k ben de hel dag bezig geweest met een boom in stukken zagen... dat vind ik ook niet alles
Marcel
jawel het heeft wel wat, in de stad is het net of in de verte de tram er aan komt haha,.. en hij raast zo mooi door de schoorsteen en het dak. Het heeft zeker wel wat, jammer dat ik niet aan het strand kon zijn vandaag,...
.....
UPDATE COMING ON 16.00 UTC OVER STORM 14 februari, Meer informatie over storm.
Ik zal dan wat uitgebreider in details gaan.
Gerard
16.00 UTC is reeds 11 minuten gepasseerd. Waar blif je Gerard112?
ging naar m'n broer (3 KM fietsen) en werd letterlijk gezandstraald toen in naar hun huis fietste omdat ze de zandbak los hadden staan ! terugweg werd ik gewoonweg de sloot in geblazen: Zeiknat was ik !! eerst was ik Vreselijk chagarijnig, maar nu kan ik er wel om lachen!
Sorry maar kon een kleine glimlach niet onderdrukken!
ach heey nu kan je later als je opa bent aan je kleinkids vertellen dat vroegah a toen jie nog jong was dat je op een fiets (wat is een fiets opa ? dat is een ding met 2 wielen, nu klep dicht opa praat!) de sloot in bent gereden tijdens een orkaan van de 3e categorie en dat je toen nog is 50 km in natte kleren naar huis moest fietsen
(( edit: wel een beetje overdrijven heey)) | Gewijzigd: 5 februari 2011, 18:23 uur, door Klapper
Waarschuwing voor: Ierland: Windstoten tot maximaal 90km/u. In delen van de noordzee,atlantische oceaan, Nederland, Duitsland en Polen komen lokaal nog enkele windstoten voor van maximaal 75 km/u. Het westen van Noorwegen kans op veel regen en lokaal een kleine kans op een klap onweer. Het noorden van Noorwegen,Zweden,Finland en delen van Rusland voor extreme kou(-20 en lager). Voor de rest geen waarschuwingen. | Gewijzigd: 5 februari 2011, 18:50 uur, door df310
nou, dat bedoel ik ook niet, maar gewoon het heerlijke geluid en geruis van de wind om je huis
idd, alleen wordt je dan weer gezandstraald
maakt nie uit. kan er nu ook wel om lachen eerlijk gezegd
(( edit: wel een beetje overdrijven heey))
HAHA! Lol! ga'k zeker tegen ze zeggen als ik kleinkinderen krijg
Op de 1ste kaart zie je een 2tal stormdepressies.
De onderste van de 2 moeten we nauwlettend in de gaten houden.
Er zit namelijk een zware tot zeer zware windveld bij. Aan de zuidflank En die storm die gaat aarzelend richting Belgie trekken.
Je ziet dat de isobaren steeds dichterbij elkaar liggen dikke storm dus.
Het 2de plaatje laat zelfs zien dat de storm zichzelf ook nog heeft uitgebreid.
Storm zal zich centraleren bij Ierland en Ijsland en zal de eerste 2 dagen daar blijven plakken.
Ik zei al dat de windveld aan de Zuidflank zit dus zal voor flinke wind zorgen hier . Windstoten mogelijk tot 130.
Aan ierland zelfs tijdelijk een orkaan.
neerslag?
Er word zo,n 15 a 30 mm verwacht deze keer Zuiden in de prijzen!.
Op de volgende kaart zie je dat de storm klein maar zeer hevig is en hij zal vooral N nederland over gaan.
Voorspelling:
MaandagAvond windstoten snel oplopend naar zo,n 115 km per uur met in de nacht zware storm.
Morgen meer updates.
Thank you, Bye gerard
Op de 1ste kaart zie je een 2tal stormdepressies.
De onderste van de 2 moeten we nauwlettend in de gaten houden.
Er zit namelijk een zware tot zeer zware windveld bij. Aan de zuidflank En die storm die gaat aarzelend richting Belgie trekken.
Je ziet dat de isobaren steeds dichterbij elkaar liggen dikke storm dus.
Het 2de plaatje laat zelfs zien dat de storm zichzelf ook nog heeft uitgebreid.
Storm zal zich centraleren bij Ierland en Ijsland en zal de eerste 2 dagen daar blijven plakken.
Ik zei al dat de windveld aan de Zuidflank zit dus zal voor flinke wind zorgen hier . Windstoten mogelijk tot 130.
Aan ierland zelfs tijdelijk een orkaan.
neerslag?
Er word zo,n 15 a 30 mm verwacht deze keer Zuiden in de prijzen!.
Op de volgende kaart zie je dat de storm klein maar zeer hevig is en hij zal vooral N nederland over gaan.
Voorspelling:
MaandagAvond windstoten snel oplopend naar zo,n 115 km per uur met in de nacht zware storm.
Morgen meer updates.
Thank you, Bye gerard
en wat als nu morgen alles van de kaarten af is maar wat bedoel jij met klein windveld dat ding is gigantisch
daarbij trekt dat ding naar het noordoosten en krijgen wij er niet mee te maken zo lijkt het nu tenminste.
| Gewijzigd: 5 februari 2011, 19:00 uur, door df310
stormt nu echt al best lang hier aan de kust...
ik ben al lekker uitgewaait..
Zo net thuis na bijna 13 uur werken, het blijft idd stormen, en neemt tot op heden nog niet af (7-8 Bft hier aan de kust)
Druk dagje met veel (loze) inbraakmeldingen door de storm. | Gewijzigd: 5 februari 2011, 19:31 uur, door Romani