ps: misschien is het ook leuk om een keer de max windsnelheden door te geven, dan komt op het iende van de dag een mooi kaartje eruit. wil ik wel eens doen. vanavond bijvoorbeeld haha
Mooi kaartje maar zit een klein foutje in, wat bij windkracht 11 staat hoort bij 12 bft. En die 12 bft staat er verder niet bij, in de legenda. 11 = zeer zware storm en 12 = orkaankracht
Edit: Geen foutje, ik heb gewoon verkeerd gelezen. | Gewijzigd: 4 februari 2011, 19:39 uur, door Tyshane
er staat bij elf: orkaanachtig. en orkaan heb ik er niet bij omdat eronder staat cat 1,2,3,4 en 5;)
stukje wikipedia: 11 zeer zware storm/ orkaanachtig | Gewijzigd: 4 februari 2011, 19:30 uur, door df310
Oh ok, ik wist niet je er een vrije interpretatie aan gaf, ik dacht dat je de beschrijving van Beaufort wilde gebruiken.
Er staat ook Orkaanachtig, niet orkaankracht
jha klopt en ik dacht dat het beter was als ik 12 er niet bij zette omdat ik liever de categorie's van een orkaan erbij zet:P dan heb ik die ook meteen.
stukje wikipedia: 11 zeer zware storm/ orkaanachtig
Je hebt gelijk, ik heb het even verkeerd geinterpreteerd! Maar voor de volledigheid had die 12 er nog bij gekund toch.
Klopt, ik las orkaankracht maar er stond orkaanachtig. | Gewijzigd: 4 februari 2011, 19:40 uur, door Tyshane
jha had gekunt maar kvind het zo toch wel mooier met die orkaan categorie al zal die nooit op het kaartje staan:(
Ah, ok. Maar misschien maar goed ook dat die 12 bft kans zo laag is, is erg verwoestend...
jah dat is wel een nadeel ervan jha. maar wel eens leuk om mee te maken(als je binnen zit) lijkt me.... ofjha leuk... als er niks kapot gaaat wel.
De wind valt mee op het moment aan de kust van J-dorp..
7 bft wel harde wind maar nog geen storm..
Het is wel erg warm, 8,1 graden.
Wat me erg opvalt van vandaag dat er zeer weinig regen is gevallen, meestal gaat het gepaard met bakken regen...
Vanmiddag ff hardgelopen, tegen de wind in is niet echt fijn, werd gezandstraald op het stand.. (toen wind in de rug) wat een machtig gezicht die beukende zee..
Mzzls
Voor de volledigheid nu ook Harlingen:
Vlieland haven:
West-Terschelling haven:
http://live.svsd.nl/index.cfm?page=meldingen.kaart
| Gewijzigd: 4 februari 2011, 21:50 uur, door Ben47
Verwachte hoogwaterstand is + 250.
Buitengaats zijn de golven ook nog eens tot 3,5m en morgenochtend zelfs 4,5m! Ik weet niet hoe hoog de golven bij Harlingen zijn.
Dorp Bij Cabauw Bevistigt flinke wind,moest er net door heen.
nou een fiets is dan verschrikkelijk | Gewijzigd: 4 februari 2011, 22:14 uur, door winter=fijnweer