http://www.meteoned.nl/windkaarten.html | Gewijzigd: 1 februari 2011, 01:03 uur, door Ben47
Zeeland herdenkt watersnoodramp
In Zeeland wordt dinsdag stilgestaan bij de watersnoodramp van 1953.
Op verschillende plaatsen worden kransen neergelegd en gedichten voorgedragen. Bij de ramp van 31 januari op 1 februari 1953 kwamen 1836 mensen om het leven.
Het zou qua datum redelijk kunnen liggen in de lijn der verwachtingen natuurlijk....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Watersnood_van_1953
En ik heb net als bij vele andere rampen niet veel vertrouwen in de overheid....
"slaap zacht, de overheid waakt over u, en de dijken zijn in prima staat".....
Als in "Er zijn bij deze brand geen giftige stoffen vrijgekomen" | Gewijzigd: 1 februari 2011, 11:54 uur, door Romani
"slaap zacht, de overheid waakt over u, en de dijken zijn in prima staat".....
Als in "Er zijn bij deze brand geen giftige stoffen vrijgekomen"
mooi gesproken, en ik geef je gelijk
-------------------------------------
Zijn der nog mooi nieuwe kaarten?
en gaat der eigenlijk ook veel regen vallen? daar heb ik niks over gehoord?
het mooiste zouw nog zijn als e onweer krijgen maar das wah te ver gezocht denk ik..
, en de meeste weer site's geven voor hier aan de kust een windkracht 7, mag van mij wel wat harder anders is het niet tot een storm te benoemen | Gewijzigd: 1 februari 2011, 13:27 uur, door tdv
Dus jij wil zeggen dat je plankgas over de weg rijdt als er 10cm aangekoekte sneeuw op de weg ligt totdat het zogenaamde weersinstituut KNMI een keer boe gaat roepen?
Dus jij wil zeggen dat je gaat roken in de kurkdroge natuur in de zomer totdat een brandweerman in dienst van de god almighty overheid gaat roepen dat het gevaarlijk is?
Dus jij wil zeggen dat je plankgas over de weg rijdt als er 10cm aangekoekte sneeuw op de weg ligt totdat het zogenaamde weersinstituut KNMI een keer boe gaat roepen?
Dus jij wil zeggen dat je gaat roken in de kurkdroge natuur in de zomer totdat een brandweerman in dienst van de god almighty overheid gaat roepen dat het gevaarlijk is?
Als jij dat uit mijn bericht wenst te lezen, prima joh! Maar volgens mij hadden Romani en ik het over rampen!
Alsof iedereen met hoogwater gaat wachten tot ie koppie ondergaat met een onderwater radio in de hand wachtend tot men de opdracht krijgt van de überoverheid om naar hogere delen te verplaatsen.
Waar is het boerenverstand van de gemiddelde Nederlander?
De maatschappij dat ben jij,... denk alleen dat jullie met je beste eigen bedoellingen langs elkaar heen praten in dit verhaal.
.....
pluim verwachting kwa wind geeft op dit moment voor zaterdag nog windkracht 6 aan met windstoten tot kracht 10,...
dus de overall wind is in mijn ogen al behoorlijk afgezwakt, wat een windliefhebber als ik erg jammer vind
Nu maar hopen dat het langdurige windstoten worden...
iig ben ik a.s. weekend te vinden in Zandvoort
*wel even afkloppen, dat dan weer wel. | Gewijzigd: 2 februari 2011, 00:31 uur, door Simon Deurdorpe