Ik had eigenlijk wel op een herhaling van 18 januari 2007 gehoopt, maar zelfs dat zit er niet eens in. terwijl dat nog niet eens een echte hele zware was......
Dat zou mooi zijn idd, 200 km zuidelijker en we hebben de jackpot
Heb je niet zoveel aan denk ik. Engeland breekt de storm dan toch. De 'beste hoop' is de koers van 1953; een laag wat net over schotland heen buigt en dan met de kern via de noordzee zuidelijk naar nederland trekt. Zodra een laag eerst over Engeland heen moet is de gang er wel uit meestal.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Duidelijk echter windvelden hebben ook met isobaren te doen;
Ik heb tot nu toe nog geen enkele run gezien waarin de depressie ook maar iets zuidelijker berekend wordt. De meeste runs sturen ze uiteindelijk allemaal naar Scandinavië. Ik denk dat de hogedruk boven ons continent nog wel eens een flinke tegenhanger gaat worden voor al die depressies.
Gaat weer leuk met het weer; eerst dat Ierland Hoog nu dan tegenHoog voor Laags die ons met koude lucht willen overspoelen
Nederland ligt steeds net "verkeerd" | Gewijzigd: 28 januari 2011, 20:45 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Vorig jaar heeft het schip nog een reis gemaakt van Canada naar rotterdam, toen was het nog veel erger. Gelukkig was ik daar niet bij.
http://www.youtube.com/watch?v=uuY1eLRE9DE...be_gdata_player
Nederland ligt steeds net "verkeerd"
Ja, indd, wij zullen er op dit moment nauwelijks voordeel aan hebben want het zal noch echt winterweer opleveren, noch echte storm. Maar voor een winterliefhebber is dit alles toch beter dan een definitieve doorbraak van een westcirculatie, want nu blijven de verschillende deuren toch op een kier staan.
Ik denk namelijk niet dat al die laags echt koudere lucht met zich mee zouden brengen. | Gewijzigd: 28 januari 2011, 21:01 uur, door Rutte31
Dat laatste laat wel weer zien dat kou wel aanwezig is ....
Ik denk namelijk niet dat al die laags echt koudere lucht met zich mee zouden brengen.
Tja de kaarten worden weer eens goed geschud
Da's een ding wat wel zeker is. En maar goed ook want continu dat UK hoog zouden we niks mee opschieten. Laat 't maar eens rammelen op de kaarten.
En in al ons enthousiasme toch maar stiekum hopen op een storm, want we zitten hier tenslotte in 't stormtopic, en het zou de kaarten misschien eens goed schoonvegen... | Gewijzigd: 28 januari 2011, 21:13 uur, door Rutte31
Ja, precies, als het laag vanaf dat plaatje gewoon zuidoostelijke richting neemt dan zijn we hier goed het bokje!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Vorig jaar heeft het schip nog een reis gemaakt van Canada naar rotterdam, toen was het nog veel erger. Gelukkig was ik daar niet bij.
http://www.youtube.com/watch?v=uuY1eLRE9DE...be_gdata_player
Ik heb ooit een filmpje gezien van de "Berge Stahl"in vliegende storm. Dit schip is één v/d grootste ter wereld, 343mtr lang en 63mtr breed. De golven waren zo hoog dat ze tegen de brug aansloegen. Het schip ging "als een drol in een pispot ". Ik zie dit schip vaak "live"en dan kan je het niet voorstellen dat zoiets zo tekeer kan gaan.
wat zijn de kaarten?
hoe zijn de kaarten?
waar zijn de kaarten?
tell me! come on !
vroeg me dat ook al af....
en je vergeet de belangrijkste: Is het nog Positief?????? (voor de extreme weerliefhebbers..)