Interessant en leuk dat het verhaal van gisteren hier nu zo duidelijk ontwikkelt! Ben benieuwd, het zal prachtig zijn als er inderdaad nog een, weliswaar niet te lange wat mij betreft, winterperiode komt. Dit keer een goed pak ijs?!
Dat de boeren zijn begonnen met jarren (geen idee wat het is, lol) zegt natuurlijk niets over het komende weer. Of zijn ze ook meteoroloog? Maar een lange periode met vorst zal het vast niet worden nee, maar ja, 'lang' is dan ook een zeer relatief begrip. Verschillende processen in de atmosfeer (jaja) laten zien dat er wel degelijk kansen zijn op een winterse periode!
Edit: 'iets' aangepast in 'niets'.
| Gewijzigd: 3 februari 2011, 11:00 uur, door Tyshane
Vanaf 1 febr. mag de boer zijn (uhh van de dieren ) MEST weer over t land uitrijden.
Voor die tijd wordt ie beboet!
vorig jaar had ik in zweden -25, zo extreem hoeft het ook weer niet, maar -15 is wel weer leuk! en veel sneeuw.
maar van dat allen, nu niets van te zien..
tja deze verwachtingen zijn nog zo ver weg dat het nog allemaal nog kan veranderen, warmer of kouder.
En ja ik heb ook wel weer zin in een dik pak sneeuw. En stiekem verlang ik ook naar de zomer.
over downstream development,
OP dit moment is De noord atlantische oceaan is (veel )warmer dan normaal (zeker tussen de punt van groenland en Canada)
ten westen daarvan is het kouder dan normaal.
dit moet toch invloed hebben op de activiteit van depressies,..!
Tevens zijn de winters HIER, tijdens de positieve AMO fase kouder dan tijdens een negatieve (tenminste dat was altijd zo tot de laatste shift eind jaren 90). betekend dit dat door de Warme afwijking van de Noord atl.oceaan er indirect meeer kans is op vorming van een blokkade boven scandinavie.
idd, want mijn handen jeuken om mijn droomvijver te gaan graven,..
mooie run Jan, zie je niet, maar volgens mij ben je weer blij(er)