Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tyshane
Lid
2 februari 2011, 19:15 uur | Bericht #210548
Citaat van Johann, woensdag 2 februari 2011, 19:06 uur Vraag me af of dit "spelletje" niet "of-topic" is en misschien moet verhuizen naar een ander topic.
(nog nix van Jan gehoord)

Als het uiteindelijk nou nog iets met winter te maken heeft kan je deze topic-kaping vast nog wel verantwoorden!
Rutte31
Lid
2 februari 2011, 19:18 uur | Bericht #210551
Citaat van Johann, woensdag 2 februari 2011, 19:08 uur Hoe bedoel je dit; welke drukstijgingen en waar precies ?

Ciao Johann

Nou, gewoon de gfs kaartjes...die laten de laatse paar dagen regelmatig hogedruk zien boven het Europese continent, waardoor ik 't idee heb dat de depressies zich stuk lopen of gedwongen worden om af te buigen.
Maar er is natuurlijk meer aan de hand, maar dat kan ik als leek echter nog niet achterhalen.
Heeft het iets met de verandering van de golfstroom te maken, koudere oceaan? Grr...kan ook niet meteen, want de oceaan pruttelt er duchtig op los want er ontstaat de ene na de andere storing...

Je hebt me verrekt nieuwsgierig gemaakt! | Gewijzigd: 2 februari 2011, 19:25 uur, door Rutte31
Waarom deze advertentie?
tysio
Lid
2 februari 2011, 19:26 uur | Bericht #210555
Citaat van Johann, woensdag 2 februari 2011, 19:06 uur Beetje nadenken en googlen kan geen kwaad !
Je antwoord (gokje) is overigens niet relevant mbt de vraagstelling ....

Vraag me af of dit "spelletje" niet "of-topic" is en misschien moet verhuizen naar een ander topic.

Ciao Johann

johan heet dit te maken met THC
EVD
Lid
2 februari 2011, 19:37 uur | Bericht #210560
[quote
[/quote]

THC ??
Daar wordt je stoned van...
Mischien ga je dan wel allemaal andere kleuren zien op de verschillende kaarten..
Brian
Lid
2 februari 2011, 19:41 uur | Bericht #210561
Kan wel een slotje op, winterweer is voorbij....alsof het na volgende week ineens zou omslaan......laat de lente nou maar komen.
Check out the light show:)
Hoffies
Lid
2 februari 2011, 19:42 uur | Bericht #210562
Hee Johann, nog niet het antwoord geven ..ga tijdens het hardlopen er over nadenken...
Tot straks,
Antoin

Edit: te laat... | Gewijzigd: 2 februari 2011, 22:06 uur, door Hoffies
Tyshane
Lid
2 februari 2011, 19:42 uur | Bericht #210563
Niet echt winters, maar wel very windy:

Seinen voor 7 Bft op de gehele Noordzee, totdat het koufront doorkomt. Morgen overdag op de noordelijke Noordzee 8 Bft en morgenavond laat in de districten Vikingbank en Fladengronden 9 tot 10 Bft uit zuidelijke richting.

bron: knmi | Gewijzigd: 2 februari 2011, 19:50 uur, door Tyshane
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2011, 19:45 uur | Bericht #210565
@Johann

ik ken de naam van het "proces" niet maar dit is een verklaring:

Een echte westcirculatie kan hardnekkig zijn en soms weken of maanden aanhouden. Het is immers een proces dat zichzelf in stand houdt: koude continentale lucht uit Noord-Amerika vloeit uit over het warme water van de westelijke Atlantische Oceaan. Daardoor ontstaan depressies die over de oceaan richting Europa koersen. Pas als zachte lucht boven de Atlantische Oceaan tot ver in het noorden kan doordringen, ontwikkelt er zich een hogedrukblokkade die de westcirculatie onderbreekt. Dan krijgt de winter bij ons een kans. Tenminste, als de blokkade op de juiste plaats komt te liggen. | Gewijzigd: 2 februari 2011, 19:45 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Tyshane
Lid
2 februari 2011, 19:49 uur | Bericht #210567
Citaat van Johann, woensdag 2 februari 2011, 17:44 uur //
In het verlengde daarvan een leuke vraag voor het forum; blink.gif
Wat moet er gebeuren opdat de zonalisering (westcirculatie) een halt wordt wordt toegeroepen of anders gezegd, welke processen in de atmosfeer kunnen het patroon van de zonalisering doen stoppen en een overgang inluiden naar meridionale of zelfs retrograde hoogtestroming (noord-noordoost) ?!
//

Ciao Johann

Heeft het te maken met de 'conveyor belt'?
2 februari 2011, 20:02 uur | Bericht #210570
De winterverwachting op lange termijn ziet er beter uit dan gisteren of niet dan?

tysio
Lid
2 februari 2011, 20:03 uur | Bericht #210571
Citaat van EVD, woensdag 2 februari 2011, 19:37 uur [quote

THC ??
Daar wordt je stoned van...
Mischien ga je dan wel allemaal andere kleuren zien op de verschillende kaarten..

ook maar thermohalienecirculatie
Alpenweerman
AWM Moderator
2 februari 2011, 20:05 uur | Bericht #210572
Citaat van Hoffies, woensdag 2 februari 2011, 19:42 uur Hee Johann, nog niet het antwoord geven ..ga tijdens het hardlopen er over nadenken...
Tot straks,
Antoin

Ga rustig ff hardlopen !
Helaas kan ik dat zelf niet meer wegens knieklachten !
Later vanavond het antwoord met voorbeeld adhv de laatste kaarten !

Ciao Johann

Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Alpenweerman
AWM Moderator
2 februari 2011, 20:05 uur | Bericht #210573
Citaat van tysio, woensdag 2 februari 2011, 20:03 uur ook maar thermohalienecirculatie

Nope, leuk geprobeerd

Ciao Johann
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
2 februari 2011, 20:07 uur | Bericht #210574
Citaat van Johann, woensdag 2 februari 2011, 19:06 uur Beetje nadenken en googlen kan geen kwaad !
Je antwoord (gokje) is overigens niet relevant mbt de vraagstelling ....

Vraag me af of dit "spelletje" niet "of-topic" is en misschien moet verhuizen naar een ander topic.

Ciao Johann

Johann, ik moet een ding zeggen, dit is echt een leuk, educatief spel, je zet mensen aan het denken en tegelijk leren ze er veel van (ik ook ) Nou, aangezien deze situatie zich deze winter ook voordoet en met betrekking tot de komende (mogelijke <----- !! ) wintersituatie lijkt het me wat DAT betreft on topic. Top! echt heel creatief en leuk om te doen!
zwoof
Lid
2 februari 2011, 20:14 uur | Bericht #210576
Citaat van Brian, woensdag 2 februari 2011, 19:41 uur Kan wel een slotje op, winterweer is voorbij....alsof het na volgende week ineens zou omslaan......laat de lente nou maar komen.

Gaan we weer..Kan nog best eens anders uitpakken dan je denkt. Opties zijn er volgens modellen en kenners. Het zal echt niet voor de eerste keer zijn in de historie dat de winter nog even haar tanden laat zien aan het eind van februari. Dat heb je nu soms eenmaal in de wintermaanden. Zelfs in maart kan het nog best vriezen hoor. | Gewijzigd: 2 februari 2011, 20:20 uur, door zwoof
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
2 februari 2011, 20:14 uur | Bericht #210577
Nog een reden voor het afzwakken van de straalstroom: De straalstroom wordt veroorzaakt door de temperatuurstegenstellingen tussen de tropen en hogere breedten. als deze temp tegenstelling afneemt, doet de straalstroom dat ook
Tyshane
Lid
2 februari 2011, 20:19 uur | Bericht #210579
Citaat van zwoof, woensdag 2 februari 2011, 20:14 uur Gaan we weer..Kan nog best eens anders uitpakken dan je denkt. Opties zijn er volgens modellen en kenners. Het zal echt niet voor de eerste keer zijn in de historie als de winter nog even haar tanden laat zien aan het eind van februari. Dat heb je nu soms eenmaal in de wintermaanden. Zelfs in maart kan het nog best vriezen hoor.
Inderdaad! Qua winterweer in de eerste lente-maand (maart dus) moet ik altijd even denken aan de diverse keren in mijn prille jeugd dat er toen sneeuw lag en dat ik zelfs heb kunnen schaatsen toen. Overigens heb ik in maart ook wel eens 20 gr... nee stop.
2 februari 2011, 20:19 uur | Bericht #210581
Ik zie uit naar het nieuwe stukje van Johann; zie zelf de winter nog wel een gerede kans hebben na 10 febr...
marsel
Lid
2 februari 2011, 20:20 uur | Bericht #210582
Citaat van zwoof, woensdag 2 februari 2011, 20:14 uur Gaan we weer..Kan nog best eens anders uitpakken dan je denkt. Opties zijn er volgens modellen en kenners. Het zal echt niet voor de eerste keer zijn in de historie als de winter nog even haar tanden laat zien aan het eind van februari. Dat heb je nu soms eenmaal in de wintermaanden. Zelfs in maart kan het nog best vriezen hoor.

QUOTE(Brian @ Feb 2 2011, 19:41) <{POST_SNAPBACK}>
Kan wel een slotje op, winterweer is voorbij....alsof het na volgende week ineens zou omslaan......laat de lente nou maar komen.

Ik verlang ook als geen ander naar de eerste lentedagen...Echter de winter nu al afschrijven is inderdaad onbegonnen werk. Ok, een elfstedentoch en weken lange vorst en pakken sneeuw zit er (voorlopig) niet meer in. Maar koudere perioden zullen ongetwijfeld nog voorbij komen. Pakken sneeuw en forse vorst tot in maart zijn jammer genoeg nog steeds mogelijk. Ach, nog even doorbijten ...
Tyshane
Lid
2 februari 2011, 20:22 uur | Bericht #210589
Citaat van Olaf, woensdag 2 februari 2011, 20:07 uur Johann, ik moet een ding zeggen, dit is echt een leuk, educatief spel, je zet mensen aan het denken en tegelijk leren ze er veel van (ik ook ) Nou, aangezien deze situatie zich deze winter ook voordoet en met betrekking tot de komende (mogelijke <----- !! ) wintersituatie lijkt het me wat DAT betreft on topic. Top! echt heel creatief en leuk om te doen!
Mee eens hoor, leuk en leerzaam. Misschien een idee om daarvoor een topic of rubriek aan te maken! Je zet zo de mensen wel aan het denken met dit soort vraagstellingen inderdaad en dat is behoorlijk leerzaam. Maar nu het antwoord nog!
Terug naar boven
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.472 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 227 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 227, lezen 12 mensen het topic "Voorlopige onweerskansen 4, 5 en 6 juni".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden