Ha! Bekend probleem, probeer maar eens een kroket naar binnen te werken als het flink waait. Ik kan meteen flossen zal ik maar zeggen..........................
Voor Twenthe 0,0 graden op het eind en nu weer min 0,1. Die 0 graden is dat dan wel of geen ijsdag voor Twente? Weet dat iemand?
Volgens mij is nul graden geen ijsdag Zwoof. Het vriest niet bij nul graden, dus in feite kan je het geen ijsdag noemen. Maar goed, dat is mijn idee erover. Wel een randgevalletje hoor. | Gewijzigd: 2 februari 2011, 00:11 uur, door Tyshane
Dat bedoel ik maar haha! Weg met die wind
Zo had ik het zelf ook bedacht. Aan de andere kant kun je zeggen dat het niet boven het vriespunt is geweest. Maar het eerste ligt het meest voor de hand idd.
Ok, wel dus, behalve dan bij +0,0!
Haha! Maar dan is het wel een ijsdag dus. +0 = 0,1 en min 0 = -0,1
Ach ja mieren-copularij. Let's call it an iceday!
---
Laatste restjes vorst...
| Gewijzigd: 2 februari 2011, 00:49 uur, door Tyshane
Gevaarlijk weertje.. (gezien de foto's op newspower)
Ik ga maar veilig mn bedje in..
Hmm rond 22:15 van Havelte naar Meppel gereden. Beetje mistig absoluut niet glad.
Wel mensen die alleen naar het KNMI luisteren en daarop hun snelheid aanpassen en niet naar de weersomstandigheden.
Momenteel is het ook niet koud buiten wel vochtig maar nog steeds niet glad.
Gelukkig alles heel kunnen houden na ruim 200 km schaatsen op 4 wielen op de Limburgse ijsbanen, maar toch wel wat ellende gezien links en rechts.
Nu gaat er weer wat leven komen in de brouwerij van onze atmosfeer, alhoewel de voorbije dagen ronduit heerlijk winters waren hier.
Integendeel... hoog met de kern boven ergens bij italie brengt warme lucht onze kant op...
En de ECMWF run is beter maar daar zie je dat de lagedrukgebieden die boven Duitsland hangen roet in het eten gooien..
Dus ik weet niet waar jij die winter ziet...leg uit leg uit.. maar ik mis hem...
Even LT kaartje.... kom er later nog op terug.... moskou gaat na de 10e naar -25/-30 | Gewijzigd: 2 februari 2011, 07:09 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Scandihoog.......
Na 10 februari veel oplossingen met de Russische beer.Ontwikkelingen om goed in de gaten te houden te meer Ecmwf en JMA ook met een blokkade komen.
De overgang van een west circulatie naar een blokkade kan je soms heel moeilijk aan zien komen. Misschien in hogere luchtlagen al wel zichtbaar?
| Gewijzigd: 2 februari 2011, 08:14 uur, door mosw
Ok, wel dus, behalve dan bij +0,0!
Wat is het verschil dan tussen +0,0 en -0,0 ?
Na 10 februari veel oplossingen met de Russische beer.Ontwikkelingen om goed in de gaten te houden te meer Ecmwf en JMA ook met een blokkade komen.
De overgang van een west circulatie naar een blokkade kan je soms heel moeilijk aan zien komen. Misschien in hogere luchtlagen al wel zichtbaar?
Je ziet wel dat de tem op zo'n 1500m hoogte na 10 febr. steeds kouder wordt.
De "gele vlek"trekt zich steeds verder terug naar de plek waar hij tot
+/- 21 maart voor straf moet blijven hangen