idd temps blijven beetje hetzelfde. Misschien de eerste officiele ijsdag van februari al? Als ik de nieuwe pluim vandaag bekijk, begint ie op woensdag 00:00 uur, met een min 5 a 6 voor regio midden. Dat zou dus betekenen dat er vanavond ook nog gewoon vorst is. Zal mij benieuwen of het dan wel overal boven nul komt vandaag, zoals in de verwachting staat.
De LT in de pluim is nog steeds weinig hoopvol. De control gaat voor een beetje kwakkel, maar de meeste leden (80%) voorzien nog steeds temps tussen 2 en 10 graden.
De LT in de pluim is nog steeds weinig hoopvol. De control gaat voor een beetje kwakkel, maar de meeste leden (80%) voorzien nog steeds temps tussen 2 en 10 graden.
Ik denk dat je verkeerd kijkt, die -5°C was voor vorige nacht, de maximum temperatuur wordt vanavond bereikt.
Edit: januari komt voor België 1.4°C warmer uit dan normaal. | Gewijzigd: 1 februari 2011, 11:27 uur, door WimBaens
Van mij mag het warm water gaan regenen, ben klaar met de winter.
Hier ook zo eentje, verlang nu echt naar de lente met wat warmere temperaturen en vooral meer zon. Normaal toch?
Aan de grond niet, daar zit een hardnekkige koude plaklaag (inversie)
Hogerop dik boven nul, T850 hPa tussen de 2 a 3 °C
Temp 2 meter
Temp 1500 meter
Ciao Johann
Je hebt gelijk, ik kijk verkeerd. Hij begint gewoon wanneer ie gemaakt is (dinsdag 10:00 uur)
Dus de sneeuw die de buienradar in het uiterst oosten verwacht zal eerder onderkoelde regen zijn............... | Gewijzigd: 1 februari 2011, 20:26 uur, door MarkNL
Hogerop dik boven nul, T850 hPa tussen de 2 a 3 °C
Ciao Johann
Klopt helemaal Johann.
KNMI kleine luchtvaart:
NULGRADEN NIVEAU: AAN DE GROND, LANGS DE NOORDWESTKUST ROND 500
VT (150m). IN HET WESTEN LATER ROND FL060 (1800m), ELDERS ROND 500 VT (150m).
LATER IN HET WESTEN TEVENS 2500 VT (750m) EN FL085 (2550m.
HOOGTEWINDEN EN TEMPERATUREN om 10u
Hoogte richting/kracht temp
150m 210/10-25KN -05
450m 260/15-25 -04
900m 280/15-25 +04
1500m 280/10-25 +02
3000m 240/05-30 -04
Ja erg grote kans voor het oosten en zuid-oosten van Nederland. | Gewijzigd: 1 februari 2011, 11:51 uur, door WimBaens
Kan als regen naar beneden komen en op een bevroren ondergrond bevriezen.
Of onderweg naar beneden bevriezen en als ijsregen op de grond komen.
Of een combi,je hoort vaak de (ijs)regen een btje een tikkend geluid op bijv.dakpannen maken
Hangt er vanaf of de temperatuur aan de grond snel stijgt tot boven 0 voordat de neerslag valt. Hier in het westen is de temp reeds boven 0. Bij mij +0,4°C.
Klopt,hier is t (net over de grens) nog -3,7. dus meer kans (oosten/zuid oosten)
Toch duurt t vaak even voordat de grond temp daadwerkelijk boven 0 is.
Als het bijv. hard gaat regen/waaien dan is de vorst ook sneller uit de grond dan wanneer dat niet gebeurt.
http://www.knmi.nl/
Van mij mag het warm water gaan regenen, ben klaar met de winter.
Jij weet ook niet wat je wil he? Eerst heb je het constant over een herhaling van de winter van 1947, als dat hem niet wordt de winter van ergens in de jaren 80, je koopt pallets vol met mummelman om toch maar vooral een warme maag te hebben bij extreme kou en nou loop je weer te zeiken dat het te koud is. Make up your mind...............
In de loop van de middag veroorzaakt een frontaal systeem regen: het eerst in het westen. In vrijwel de gehele oostelijke helft van het land moet aan het einde van de middag en vanavond met IJZEL rekening worden gehouden. De regen valt namelijk bij temperaturen die nog niet overal boven nul zijn en de ondergrond is bevroren. De maximumtemperaturen worden pas vanavond bereikt: 1 graad in het oosten en zuidoosten en 5 graden in het westen. | Gewijzigd: 1 februari 2011, 13:09 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Glad gaat het zeker worden. de wegdek temps liggen hier in het oosten onder 0 gr en de 2mtr temperatuur -2,9gr.
Verder is het ijzig koud.
Dinsdag 01 februari 2011 14.08 uur
Waarschuwing extreem weer: IJZEL
IJZEL
In het noordoosten, oosten en
zuidoosten van het land kan het in de
tweede helft van de middag en vanavond
verraderlijk glad worden door IJZEL.
Ook elders kan het lokaal glad worden
door IJZEL en/of bevriezing. | Gewijzigd: 1 februari 2011, 14:30 uur, door wiggelrode