nee, zal niet verder opwarmen dan 3 graden bijvoorveeld als het dat op dat moment op 2m is.(denk ik) | Gewijzigd: 31 januari 2011, 20:27 uur, door df310
Wil je écht grootschalige dalende luchtbewegingen generen zul je het in hogedrukgebieden moeten zoeken. Zelfs dan zal een subsidentieinversie (opwarmende dalende lucht) zelden of nooit tot aan het aardoppervlak dalen en zul je dus nooit de 16 tot 20 graden gaan bereiken zoals hierboven genoemd is.
In theorie kan het uiteraard wel, en zal verzadigde lucht in principe (in dit geval dalend) opwarmen volgens de natadiabaat (<1graad per 100m). Hierdoor zal eventuele bewolking oplossen en warmt de lucht verder op via de droogadiabaat met max. 1 graad per 100m. Tja, dan kom je puur theoretisch op belachelijke waarden aan het aardoppervlak. Echter, zo zit de werkelijkheid niet in elkaar . | Gewijzigd: 31 januari 2011, 20:42 uur, door marsel
is er tenminste nog wat goeds aan.
Haha nog even vasthouden aan de laatste strohalmen he . Tja winter lijkt in de verste verte niet te bekennen de komende tijd. Eerst even lekker de bezem door de atmosfeer heen .
Ja eerst die bezem er doorheen en dan komt de Winter er weer doorheen!
we zijn ook super goed begonnen.
dus dat het even minder is , ondanks de heerlijke kou, moeten we maar even voor lief nemen.
het word gewoon een goed begin en goed einde. er tussenin is niks, zo gaat het worden. let maar op
- vrij zachte jan & feb
- kille en koude lente
- warme, droge zomer
- natte september, droge oktober
- koud jaareinde
het is maar een verwachting, maar naar wat ik gehoord heb van anderen lijkt dit me een goede vergelijking
Ik denk dat we onze portie hebben gehad, ik kan alleen nog maar hopen dat ik ongelijk heb
Ik denk dat we onze portie hebben gehad, ik kan alleen nog maar hopen dat ik ongelijk heb
ik hoop ook dat je ongelijk hebt
maar ik geloof er nog steeds in
we gaan bijna beginnen aan februari en dan is nog steeds alles mogelijk.
Zal dan toch maar een kort einde zijn. Eer de wc weg is, is de meteorologische winter haast voorbij. | Gewijzigd: 31 januari 2011, 22:59 uur, door WimBaens
Volgens Johann wordt het een korte wc, lees een van zijn vorige berichten...! (uiteraard met onderbouwing)
Dat bericht van een paar dagen terug zeker, daar klopt allang niks meer van.
Als je nu de pluimen en runs bekijkt duurt de wc bijna 2 weken. Jan gelooft er zelfs niet meer in zoals hij vandaag nog zei. | Gewijzigd: 31 januari 2011, 23:06 uur, door WimBaens
Als je nu de pluimen en runs bekijkt duurt de wc bijna 2 weken. Jan gelooft er zelfs niet meer in zoals hij vandaag nog zei.
Nee, het bericht was van vandaag.... http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=225292
Als je nu de pluimen en runs bekijkt duurt de wc bijna 2 weken. Jan gelooft er zelfs niet meer in zoals hij vandaag nog zei.
Zo kan er over een aantal dagen andersom ook niets meer van kloppen. Zolang het winter is, is er ook kans op terugkeer van de kou. Kiek'n wat wod
Edit: precies, "niet gek opkijken als de wc van korte duur is" | Gewijzigd: 31 januari 2011, 23:15 uur, door zwoof
Dat bericht heb ik blijkbaar gemist
We zullen wel zien, eerst maar eens zien wat de wind dit weekend geeft.
Wat ik er namelijk mee wil zeggen dat wij alleen maar kijken naar de pluimen en runs, Johann wat meer naar het grote geheel. Dat heeft hij al eens eerder gedaan in volgens mij deel 1 of 2 en je ziet dat het de waarheid is geworden...!
Ik hecht zelf meer waarde aan Johann zijn mening, met al zijn kaarten dan alleen maar een run of een pluim..
We wachten het af..en als ik naar de pluim kijk zie ik ook wat leden terug vallen in de kou...het moeten er alleen wat meer worden
Groeten Antoin