Ik moet het nog maar zien, gisteren waren er nog mogelijkheden voor sneeuw in de kaarten voor zondagnacht. Op 850 hpa rond -5 / -6, Tmax op 2 m rond 5 graden dacht ik. Behoorlijk verschil met wat ik nu zie. Zou me dus niet verbazen als dat zachte scenario in een volgende run weer ietwat getemperd gaat worden. Je ziet ook in de pluim al dat de trend op Lt weer dalende is...
Thankx,klopt........
Altijd leuk idd. van mij mag er wel een pak vallen, dan gebeurd er tenminste iets. Ik zie het helaas niet gebeuren. De kans is wel groot dat we ook vandaag weer een ijsdag kunnen bijschrijven op veel plaatsen. Deze winter mag dan volgens sommigen geen naam hebben en de pluimen tot pessimisme aansporen, maar het Hellmann getal wordt ondertussen groter en groter op veel plaatsen. Slechts 1 goeie prik in de tweede helft van februari of maart en we mogen spreken van een zeer koude winter (in elk geval in oost NL) en officieel van een koude winter in NL. Het is bijna niet te geloven na al het "gekwakkel" WC's en de verwachte wester-stormen
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Na het weekeinde lijkt de westcirculatie alweer te gaan meanderen en het is dan ook zeer de vraag of het depressiecircus dan nog steeds op volle toeren zal draaien.
@JV
Wat de Bilt betreft weet ik het niet maar in Soest (10 km NNO van de Bilt) is het max. +0,4 geweest en momenteel -0,1 dus net geen ijsdag.
Wel weer een puntje ofzo voor de Hellmann statistieken.
Lijkt erop dat ie het gaat halen.
Wel weer een puntje ofzo voor de Hellmann statistieken.
Ah oke, jij zit dan waarschijnlijk ook net in de buurt van de grens zo aan het plaatje te zien...
Alleen wel kansloos om dat allemaal te gaan wissen JAN (waarom???)
Waarschijnlijk bedoelt Jan dat je het dan in het lentetopic over de lente kunt hebben en in het wintertopic over de winter.
Edit; home --> lenteverwachting 2011