Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

13 Nov 2024 22:00:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Imrich
Lid
30 januari 2011, 20:33 uur | Bericht #209545
Citaat van smoke_soldier, zondag 30 januari 2011, 19:55 uur ben ik niet mee eens. de trend die erin zit zegt voor mij wel genoeg, het enige wat kan is dat de pluim met de dag/run steeds kouder/warmer word. maar zoals het nu het geval is. blijft de trend aan de warme kant, ik volg de pluimen al een tijdje.

en ik denk dat de winter zich voorlopig op zich laat wachten.

Je laat je leiden door iets onnauwkeurigs en het gene wat jij wilt zien namelijk het einde van de winter of die er komt of niet.
Daar bij maak jij de fout dat je en koude lt als onnauwkeurig betiteld maar en zelfde lt die warm is als trend te betitelen terwijl die net zo onnauwkeurig is als de koude lt.

Bovendien zeggen pluimen ook niet alles het zijn slechts indicaties die 2 tot wel 10 keer per dag veranderen.

Dan nog even over de wc, het toilet kent en bepaalde stroming en jullie zien dat als slecht. Dat is goed hoor dat is tenslotte wat jullie willen want het betekent einde winter.

Nu moet ik even wat kwijt en dat kan best pijnlijk zijn voor sommigen. Misschien dat J&J hier wat over kan toevoegen of bevestigen.

Simpel gezegd is de west circulatie en stroming van west naar oost. Dit betekent dat het weer voor ons uit het westen komt. Oke dat is duidelijk en jullie associëren west met slecht. Daar zit en probleem, al enige dagen zie ik in de kaarten meer naar het westen en om precies te zijn boven Groenland en pit met extreem koude lucht. Wat nu als jullie toilet stroom deze koude lucht p transport neemt naar het oosten en dus uit eindelijk binnen enkele dagen tot en week bij ons in de buurt komt? Dit betekent dan weer koud weer en gezien de temperaturen in die pit zou het extreem koud kunnen worden.

Het is dus maar net wat je wilt zien en hoe je de boel benadert. Maar onthoud altijd 1 ding it aint over til the fat lady sings.
Tyshane
Lid
30 januari 2011, 20:38 uur | Bericht #209546
Citaat van Mr C, zondag 30 januari 2011, 20:32 uur Ik durf het bijna niet te vragen maaruhmm.... Hoelaat denk je dat het bij mij gaat ........?
Haha! Als je sneeuw wilt, check Rusland!

| Gewijzigd: 30 januari 2011, 20:40 uur, door Tyshane
Waarom deze advertentie?
jones
Lid
30 januari 2011, 20:42 uur | Bericht #209547
Citaat van Tyshane, zondag 30 januari 2011, 20:38 uur Haha! Als je sneeuw wilt, check Rusland!
ja, en ook sneeuw in italië, turkijke en griekenland (tot 41 cm daar zelfs! )
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Mr C
Lid
30 januari 2011, 20:43 uur | Bericht #209549
Citaat van Tyshane, zondag 30 januari 2011, 20:38 uur Haha! Als je sneeuw wilt, check Rusland!
Noorwegen bedoel je met 275
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 januari 2011, 20:44 uur | Bericht #209550
:D

http://www.youtube.com/watch?v=ULnGXhbliDk&feature=fvw

(even voor de sneeuwliefhebbers - een maandagmorgen wake-up
Tyshane
Lid
30 januari 2011, 20:54 uur | Bericht #209553
Citaat van Mr C, zondag 30 januari 2011, 20:43 uur Noorwegen bedoel je met 275
Nee, ik bedoelde die enorme blauw-paarse vlek in Rusland e.d. En ja dat breidt zich daar goed uit met een enorm dik pak wit bij de Noren. Sjonge wat een stapel zeg. 275! Heftig!
Tyshane
Lid
30 januari 2011, 20:56 uur | Bericht #209556
Citaat van dfromdwgn, zondag 30 januari 2011, 20:44 uur :D http://www.youtube.com/watch?v=ULnGXhbliDk&feature=fvw
(even voor de sneeuwliefhebbers - een maandagmorgen wake-up

Haha, zal je gebeuren! Lol!
Rutte31
Lid
30 januari 2011, 20:58 uur | Bericht #209557
Een doorzettende west drift is zo heel erg slecht nog niet, alhoewel ik het weerbeeld van de afgelopen dagen ronduit prachtig vond. Bij een westdrift wordt het wel weer wat minder saai, de atmosfeer wordt eens goed op de kop gezet en tijdens buien kun je vaak mooie luchten spotten.
Dan ook nog eens kans op storm erbij, is toch wat om met z'n allen in de gaten te houden, en ook dat kan dan weer spannend en interessant zijn.
tysio
Lid
30 januari 2011, 21:00 uur | Bericht #209558
Citaat van Imrich, zondag 30 januari 2011, 20:33 uur Je laat je leiden door iets onnauwkeurigs en het gene wat jij wilt zien namelijk het einde van de winter of die er komt of niet.
Daar bij maak jij de fout dat je en koude lt als onnauwkeurig betiteld maar en zelfde lt die warm is als trend te betitelen terwijl die net zo onnauwkeurig is als de koude lt.

Bovendien zeggen pluimen ook niet alles het zijn slechts indicaties die 2 tot wel 10 keer per dag veranderen.

Dan nog even over de wc, het toilet kent en bepaalde stroming en jullie zien dat als slecht. Dat is goed hoor dat is tenslotte wat jullie willen want het betekent einde winter.

Nu moet ik even wat kwijt en dat kan best pijnlijk zijn voor sommigen. Misschien dat J&J hier wat over kan toevoegen of bevestigen.

Simpel gezegd is de west circulatie en stroming van west naar oost. Dit betekent dat het weer voor ons uit het westen komt. Oke dat is duidelijk en jullie associëren west met slecht. Daar zit en probleem, al enige dagen zie ik in de kaarten meer naar het westen en om precies te zijn boven Groenland en pit met extreem koude lucht. Wat nu als jullie toilet stroom deze koude lucht p transport neemt naar het oosten en dus uit eindelijk binnen enkele dagen tot en week bij ons in de buurt komt? Dit betekent dan weer koud weer en gezien de temperaturen in die pit zou het extreem koud kunnen worden.

Het is dus maar net wat je wilt zien en hoe je de boel benadert. Maar onthoud altijd 1 ding it aint over til the fat lady sings.

hoop dat je hellemaal gelijk krijgt ,en dat we een nog mooie winterperiode krijgen,
30 januari 2011, 21:06 uur | Bericht #209559
Citaat van tysio, zondag 30 januari 2011, 21:00 uur hoop dat je hellemaal gelijk krijgt ,en dat we een nog mooie winterperiode krijgen,

Helaas werkt de noordzee in dit verhaal altijd een te grote rol - lucht over zee (zeeinvloed) voor ons land wordt over het algemeen vaker warmer dan kouder dit geeft soms wel aanleiding tot heftige sneeuwbuien(storingen)

tenzij ja tenzij..... | Gewijzigd: 30 januari 2011, 21:07 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Imrich
Lid
30 januari 2011, 21:11 uur | Bericht #209562
Citaat van dfromdwgn, zondag 30 januari 2011, 21:06 uur Helaas werkt de noordzee in dit verhaal altijd een te grote rol - lucht over zee (zeeinvloed) voor ons land wordt over het algemeen vaker warmer dan kouder dit geeft soms wel aanleiding tot heftige sneeuwbuien(storingen)

tenzij ja tenzij.....

Aan het begin van de winter had je zeker en goed punt gehad maar nu is de Noordzee behoorlijk af gekoeld en kan er door de westelijke stroming makkelijk water van af de koude pool onze kant op stromen wat positief werkt. en je moet niet vergeten dat met kou ik geen -5 bedoel maar eerder -25. Dat zal echt niet allemaal bij ons kunnen komen maar het bepaald wel wat er voor ons over blijft.
Henri_1
Lid
30 januari 2011, 21:15 uur | Bericht #209563
Citaat van Imrich, zondag 30 januari 2011, 21:11 uur Aan het begin van de winter had je zeker en goed punt gehad maar nu is de Noordzee behoorlijk af gekoeld en kan er door de westelijke stroming makkelijk water van af de koude pool onze kant op stromen wat positief werkt. en je moet niet vergeten dat met kou ik geen -5 bedoel maar eerder -25. Dat zal echt niet allemaal bij ons kunnen komen maar het bepaald wel wat er voor ons over blijft.

Ik deel niet helemaal je menig! Lucht die over 2500km "warm" water strijkt warm echt wel op en zorgt voor ons temps tussen de 5en10°C wat ik niet bepaald winters noem!

Maar de lucht op hoogte 850Hpa die warmt veel minder op en dus op hoogte zou het inderdaad wel eens een stuk kouder kunnen worden.
Imrich
Lid
30 januari 2011, 21:19 uur | Bericht #209565
Ik kan het water rond de pool niet warm noemen en hier is het water ook niet bepaald warm.
30 januari 2011, 21:20 uur | Bericht #209566
Citaat van Imrich, zondag 30 januari 2011, 21:11 uur Aan het begin van de winter had je zeker en goed punt gehad maar nu is de Noordzee behoorlijk af gekoeld en kan er door de westelijke stroming makkelijk water van af de koude pool onze kant op stromen wat positief werkt. en je moet niet vergeten dat met kou ik geen -5 bedoel maar eerder -25. Dat zal echt niet allemaal bij ons kunnen komen maar het bepaald wel wat er voor ons over blijft.

Begrijp ik .. maar in principe is het water warmer (in de winter) dan land-temps
Henri_1
Lid
30 januari 2011, 21:28 uur | Bericht #209568
Citaat van Imrich, zondag 30 januari 2011, 21:19 uur Ik kan het water rond de pool niet warm noemen en hier is het water ook niet bepaald warm.

Je moet er rekening mee houden dat de lucht vanaf Canada komt de Atlantische oceaan ertussen is niet de pool dus best wel warm.

Ow ja nieuwe EC run is best wel leuk azoren hoog wordt verpletterd en er lijkt zich hoogje boven ijsland + Scandi te vormen, jammer dat het lange termijn is maar zou nog wel eens leuk kunnen worden na 10feb!

Nu afwachten op de nieuwe runs hopelijk komen die met zelfde ontwikkeling, is wel leuk dat dit ook door GFS al meermaals werd getoond!

Nieuwe pluim zal ook heel wat beter zijn denk ik!
Hoffies
Lid
30 januari 2011, 21:32 uur | Bericht #209569
jongens, ik vind het allemaal top! Laat het maar komen..lol
WimBaens
Lid
30 januari 2011, 21:32 uur | Bericht #209570
Citaat van Imrich, zondag 30 januari 2011, 21:19 uur Ik kan het water rond de pool niet warm noemen en hier is het water ook niet bepaald warm.

Het water hier is warmer dan vorig jaar, ik weet niet waar jij alles vandaan haalt om toch maar je gelijk te krijgen.
Ik hoop nog op een leuke winterse periode met extreme dingen, maar meer dan het huidige weer zit er momenteel niet in. | Gewijzigd: 30 januari 2011, 21:34 uur, door WimBaens
30 januari 2011, 21:32 uur | Bericht #209571
Ik ga voor een "opschoning" van de huidige patronen - eerst een WC - dan opbouw H met instroming vry cold air to south-west from Russia | Gewijzigd: 30 januari 2011, 21:38 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Henri_1
Lid
30 januari 2011, 21:39 uur | Bericht #209572
Citaat van dfromdwgn, zondag 30 januari 2011, 21:32 uur Ik ga voor een "opschoning" van de huidige patronen - eerst een WC - dan opbouw H met instroming vry cold air to south-west from Russia

Zou wel eens kunnen gaan gebeuren, vooral omdat het vervelend azoren hoog ,dat ook deze periode de boel omzeep heeft geholpen met dat ierse hoog (uitloper), staat niet meer op de lange termijn runs van zowel EC als GFS (of toch sterk verzwakt) wat wil zeggen dat de deuren naar de winter weer open gaan!

IK ben benieuwd naar de nieuwe pluim, ik denk dat op lange termijn meer members voor de koude optie zullen gaan kiezen maar afwachten
Shadow112
Lid
30 januari 2011, 21:41 uur | Bericht #209573
Nieuwe pluim.

PLUIM_06260_NWT__3_.png

Weg winter. | Gewijzigd: 30 januari 2011, 21:44 uur, door Shadow112
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.471 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 320 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 320, lezen 18 mensen het topic "De storm der stormen".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden