en ik denk dat de winter zich voorlopig op zich laat wachten.
Je laat je leiden door iets onnauwkeurigs en het gene wat jij wilt zien namelijk het einde van de winter of die er komt of niet.
Daar bij maak jij de fout dat je en koude lt als onnauwkeurig betiteld maar en zelfde lt die warm is als trend te betitelen terwijl die net zo onnauwkeurig is als de koude lt.
Bovendien zeggen pluimen ook niet alles het zijn slechts indicaties die 2 tot wel 10 keer per dag veranderen.
Dan nog even over de wc, het toilet kent en bepaalde stroming en jullie zien dat als slecht. Dat is goed hoor dat is tenslotte wat jullie willen want het betekent einde winter.
Nu moet ik even wat kwijt en dat kan best pijnlijk zijn voor sommigen. Misschien dat J&J hier wat over kan toevoegen of bevestigen.
Simpel gezegd is de west circulatie en stroming van west naar oost. Dit betekent dat het weer voor ons uit het westen komt. Oke dat is duidelijk en jullie associëren west met slecht. Daar zit en probleem, al enige dagen zie ik in de kaarten meer naar het westen en om precies te zijn boven Groenland en pit met extreem koude lucht. Wat nu als jullie toilet stroom deze koude lucht p transport neemt naar het oosten en dus uit eindelijk binnen enkele dagen tot en week bij ons in de buurt komt? Dit betekent dan weer koud weer en gezien de temperaturen in die pit zou het extreem koud kunnen worden.
Het is dus maar net wat je wilt zien en hoe je de boel benadert. Maar onthoud altijd 1 ding it aint over til the fat lady sings.
ja, en ook sneeuw in italië, turkijke en griekenland (tot 41 cm daar zelfs! )
http://www.youtube.com/watch?v=ULnGXhbliDk&feature=fvw
(even voor de sneeuwliefhebbers - een maandagmorgen wake-up
Nee, ik bedoelde die enorme blauw-paarse vlek in Rusland e.d. En ja dat breidt zich daar goed uit met een enorm dik pak wit bij de Noren. Sjonge wat een stapel zeg. 275! Heftig!
(even voor de sneeuwliefhebbers - een maandagmorgen wake-up
Haha, zal je gebeuren! Lol!
Dan ook nog eens kans op storm erbij, is toch wat om met z'n allen in de gaten te houden, en ook dat kan dan weer spannend en interessant zijn.
Daar bij maak jij de fout dat je en koude lt als onnauwkeurig betiteld maar en zelfde lt die warm is als trend te betitelen terwijl die net zo onnauwkeurig is als de koude lt.
Bovendien zeggen pluimen ook niet alles het zijn slechts indicaties die 2 tot wel 10 keer per dag veranderen.
Dan nog even over de wc, het toilet kent en bepaalde stroming en jullie zien dat als slecht. Dat is goed hoor dat is tenslotte wat jullie willen want het betekent einde winter.
Nu moet ik even wat kwijt en dat kan best pijnlijk zijn voor sommigen. Misschien dat J&J hier wat over kan toevoegen of bevestigen.
Simpel gezegd is de west circulatie en stroming van west naar oost. Dit betekent dat het weer voor ons uit het westen komt. Oke dat is duidelijk en jullie associëren west met slecht. Daar zit en probleem, al enige dagen zie ik in de kaarten meer naar het westen en om precies te zijn boven Groenland en pit met extreem koude lucht. Wat nu als jullie toilet stroom deze koude lucht p transport neemt naar het oosten en dus uit eindelijk binnen enkele dagen tot en week bij ons in de buurt komt? Dit betekent dan weer koud weer en gezien de temperaturen in die pit zou het extreem koud kunnen worden.
Het is dus maar net wat je wilt zien en hoe je de boel benadert. Maar onthoud altijd 1 ding it aint over til the fat lady sings.
hoop dat je hellemaal gelijk krijgt ,en dat we een nog mooie winterperiode krijgen,
Helaas werkt de noordzee in dit verhaal altijd een te grote rol - lucht over zee (zeeinvloed) voor ons land wordt over het algemeen vaker warmer dan kouder dit geeft soms wel aanleiding tot heftige sneeuwbuien(storingen)
tenzij ja tenzij..... | Gewijzigd: 30 januari 2011, 21:07 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
tenzij ja tenzij.....
Aan het begin van de winter had je zeker en goed punt gehad maar nu is de Noordzee behoorlijk af gekoeld en kan er door de westelijke stroming makkelijk water van af de koude pool onze kant op stromen wat positief werkt. en je moet niet vergeten dat met kou ik geen -5 bedoel maar eerder -25. Dat zal echt niet allemaal bij ons kunnen komen maar het bepaald wel wat er voor ons over blijft.
Ik deel niet helemaal je menig! Lucht die over 2500km "warm" water strijkt warm echt wel op en zorgt voor ons temps tussen de 5en10°C wat ik niet bepaald winters noem!
Maar de lucht op hoogte 850Hpa die warmt veel minder op en dus op hoogte zou het inderdaad wel eens een stuk kouder kunnen worden.
Begrijp ik .. maar in principe is het water warmer (in de winter) dan land-temps
Je moet er rekening mee houden dat de lucht vanaf Canada komt de Atlantische oceaan ertussen is niet de pool dus best wel warm.
Ow ja nieuwe EC run is best wel leuk azoren hoog wordt verpletterd en er lijkt zich hoogje boven ijsland + Scandi te vormen, jammer dat het lange termijn is maar zou nog wel eens leuk kunnen worden na 10feb!
Nu afwachten op de nieuwe runs hopelijk komen die met zelfde ontwikkeling, is wel leuk dat dit ook door GFS al meermaals werd getoond!
Nieuwe pluim zal ook heel wat beter zijn denk ik!
Het water hier is warmer dan vorig jaar, ik weet niet waar jij alles vandaan haalt om toch maar je gelijk te krijgen.
Ik hoop nog op een leuke winterse periode met extreme dingen, maar meer dan het huidige weer zit er momenteel niet in. | Gewijzigd: 30 januari 2011, 21:34 uur, door WimBaens
Zou wel eens kunnen gaan gebeuren, vooral omdat het vervelend azoren hoog ,dat ook deze periode de boel omzeep heeft geholpen met dat ierse hoog (uitloper), staat niet meer op de lange termijn runs van zowel EC als GFS (of toch sterk verzwakt) wat wil zeggen dat de deuren naar de winter weer open gaan!
IK ben benieuwd naar de nieuwe pluim, ik denk dat op lange termijn meer members voor de koude optie zullen gaan kiezen maar afwachten