Yup,
Gfs gaat voor herfst.
Ja terwijl er hier vaak een gevecht is over het al dan niet komen en gaan van winter- en lenteweer, komt daar gewoon de herfst even de eerste decade van februari onveilig maken. Misschien wat grijs en grauw weer, maar er gebeurt tenminste wat!
Wie heeft gezegd dat februari niet koud gaat worden ?
---
Geldig van dinsdag 01 februari tot zondag 13 februari
Synoptische ontwikkeling
De rug-as van een Atlantisch hogedrukgebied ligt aanvankelijk boven het zuiden van het land, maar zakt gedurende de week steeds verder naar het zuiden. Ten noorden van deze rug stelt zich dan een enigszins meanderende west circulatie in. Actieve lagedrukgebieden gaan geleidelijk een zuidelijker koers volgen en de bijbehorende frontale storingen passeren vooral vanaf donderdag/vrijdag geregeld ons land. Vanaf vrijdag trekken enkele actieve randstoringen met een sterk windveld via het Noordzeegebied naar het oosten.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Neerslaghoeveelheden blijven tot en met woensdag klein. Eerste zwakke signaal later op dinsdag /woensdag als een eerste zwakke storing passeert. De vorige run berekende toen nog nauwelijks neerslag en hoewel ook nu niet veel wordt berekend toch wel een aandachtspunt vanwege de eventuele neerslagsoort. Het inzetten van de westcirculatie lijkt onontkoombaar. Alle clusters laten volgend weekeinde een westcirculatie zien die enigszins kan meanderen. Wel is het zo dat de anticyclonale invloed in de operationele uitvoer van de meest recente run groter is geworden.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Overgang naar wisselvallig en zacht weer met soms veel wind.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans, 70-80%, op het aanhouden van het wisselvallige weer, waarbij de temperatuur aanvankelijk enkele graden boven normaal ligt.
bron: knmi
Klopt
Maar pas op je taal(fouten)
Headline summary for FEBRUARY 2011 Britain & Ireland:
Mostly cold on Northerly & Easterly air flow with heavy snow at times including in the South; although often milder in Ireland and SW England & sometimes N/W Scotland. iers Corbyn.
Headline summary for FEBRUARY 2011 Britain & Ireland:
Mostly cold on Northerly & Easterly air flow with heavy snow at times including in the South; although often milder in Ireland and SW England & sometimes N/W Scotland.
er wordt geadviseerd om de berichten in de gaten te houden aan gaande komende gebeurtenissen dus dat doe ik dan maar.
Nogmaals, gebaseerd op de trend. Mensen die het anders zien zijn niet gelijk azijnpissers.
Plaatje er bij dan nog:
Zie je de trend? Dat is nou niet echt een koning winter die nog even om het hoekje komt zetten zoals we als Februari vaker gewend zijn. | Gewijzigd: 30 januari 2011, 19:28 uur, door xzaz
Precies en daarom hebben we de discussie, maar nu zie je dat de trend zacht is en totaal geen winter brengt. Het is ook geen mening het is een constatatie gebaseerd op de trend.
ben ik niet mee eens. de trend die erin zit zegt voor mij wel genoeg, het enige wat kan is dat de pluim met de dag/run steeds kouder/warmer word. maar zoals het nu het geval is. blijft de trend aan de warme kant, ik volg de pluimen al een tijdje.
en ik denk dat de winter zich voorlopig op zich laat wachten.
weather without storms is no weather at all.