Spring 2011
March - Springlike at times.
With high pressure staying in a blocking position close to the British Isles, low pressure systems and rainfall will not regularly be in the ascendant, keeping precipitation for March in general on or around the average, with perhaps above-average levels for central and southern England, but even here amounts are not expected to be significant. With an anticyclone semi-dominant in March, maximum temperatures will not be all that elevated, so whilst it will at times feel rather springlike, overnight values may still lead to frosts - although their impact will at no point be severe.
April - Showers, royal wedding warmth later.
The overall synoptic situation does not appear to alter substantially during April, with high pressure remaining evident over or close to the British Isles, thus generally instilling a similar pattern of weather as seen in March. As with the preceding month, it appears that the most unsettling effects of the jet-stream will frequently be diverted away from the UK, leaving us with a rather a typical April, given that there are reasonably strong signals for a run of cool north-westerlies in the first half of the month that will bring the characteristic showers or longer spells of rain - and occasional late but non severe frosts. April will end settled, with some pleasant temperatures - great time for a Royal Occasion.
May - Drier, some warmth.
The most likely scenario is for high pressure once more to stay over or close to the British Isles, bringing pleasant temperatures. No extended period of summer like warmth is however currently expected. PWS will continue monitoring this aspect of the forecast to test the potential for early summery conditions, which can often occur at our latitude. Importantly we do expect May to reflect a drier than average month and - with more than 3 months’ advance warning - strongly advise the country's water companies to tighten their supply strategies, especially in the context of a year whose first segment looks on the whole to be drier than the long-term norm. | Gewijzigd: 28 januari 2011, 20:11 uur, door jones
en wat doe jij dan voor werk? mcdonalds? kantoorbaantje? tja...dan is het niet koud nee. als je op 3 hoog buiten staat met een windje erbij ...dan denk ik dat je loopt te piepen om een kachel.
on topic nu !!
Jonge! Jonge! rustig blijfen en niet zo grote mond, jij bent zeker net aan het werk gegaan! niks gewend gewoon.
Wat denk je wel niet allemaal ik werk ook buiten anders zeg ik dat toch niet, en dat is heerlijk met dit weer!
Waarom ga je niet op een zomertopic over het warme weer prtn | Gewijzigd: 28 januari 2011, 21:19 uur, door Apeldoorn1988
Anders ga dit even per PM uitvechten.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dan komen er geen centjes binnen bij hem.
Oja dat is het!
hij zit gewoon thuis en het moet weer snel warm weer zijn, dan kan hij weer werken zeg dat dan gewoon
Wat denk je wel niet allemaal ik werk ook buiten anders zeg ik dat toch niet, en dat is heerlijk met dit weer!
Waarom ga je niet op een zomertopic over het warme weer prtn
dit is al me 5e jaar aaneengesloten werken vrind.
ik kan het niet hebben dat er altijd mensen zijn die zulke reacties moeten uitdelen.
dit is een discussie topic, maar zoals het nu aan toe gaat word je mijn een beetje te persoonlijk worden.
weather without storms is no weather at all.
Waarom ga je niet op een zomertopic over het warme weer prtn
Hou het aub rustig hoort hier niet thuis en vecht het uit via pb als jullie het echt niet met elkaar kunnen eens zijn ...
ik kan het niet hebben dat er altijd mensen zijn die zulke reacties moeten uitdelen.
dit is een discussie topic, maar zoals het nu aan toe gaat word je mijn een beetje te persoonlijk worden.
Oke rustig
Jij houdt van zomer en zomer,
Ik hou ook van zomer en Winter en dat is het nu,
Dus gewoon nog even wachten de zomer komt vanzelf wel een keer en dan hoop ik ook dat het echt zomer is.
weather without storms is no weather at all.
Hou die kansen op sneeuw voorlopig maar eens heel erg laag.
Er wordt inderdaad neerslag berekend voor woensdag, maar aangezien de vrij hoge temperaturen in de bovenlucht hoeven we waarschijnlijk niet te rekenen op sneeuw. Maar aan 't aardoppervlak zijn de temps een stuk lager, en vooral vanwege de nachtelijke vorst is de grond goed koud, iets wat we wel in de gaten moeten gaan houden.
Als er neerslag valt op een bevroren ondergrond kan dit leiden tot ijzel, en dat is 't meest vieze, verraderlijke weertype wat er bestaat.
Opletten dus en de berichten hier goed in de gaten houden.
Jammer dat het dit jaar echt niet wil en ik begin me ook zorgen te maken om de sneeuw in de alpen! Moet nog gaan skiën gelukkig nog meer dan een maand maar er moet toch dringend sneeuw gaan vallen
Jammer dat het dit jaar echt niet wil en ik begin me ook zorgen te maken om de sneeuw in de alpen! Moet nog gaan skiën gelukkig nog meer dan een maand maar er moet toch dringend sneeuw gaan vallen
Geen einde van de wereld...."t is maar een pluim he
In de Alpen ligt er sowieso weer zat verse sneeuw. Hier in NL helaas net wat minder kans op sneeuw, maar ik denk dat hier qua weer nog van alles mogelijk is. Alle deuren staan op een kier! | Gewijzigd: 28 januari 2011, 22:24 uur, door Rutte31