Nou ja hopen dat de lange termijn dan maar wel goed is... laten we hopen dat de eventuele storm de kaarten eens opnieuw kan schudden want dat azoren hoog hangt me de keel uit
Ow ja pluim vind ik persoonlijk niet zo dramatisch de warmere periode stond al lang in de pluimen maar het gemiddelde gaat toch niet echt boven normale waarden voor de tijd van het jaar en op het einde is er opnieuw een koude (definitief ?§ ^^) tendens!
ik pak even de 12 uur run omdat daar nog een heel mooi kaartje bij zat ( nee niet winters ) maar het eerste kaartje geeft mooi aan dat het overgrote deel van europa onder invloed staat van Hogedruk gebieden.. het plaatje wat je ziet is gelijk het laatste plaatje met deze situatie want 6 uur verder hebben we een west circulatie. Ik heb voor de leuk maar even een streep over Europa getrokken..want die lijn wordt daarna overschreden.
Daarbij zag ik ook dat de activiteit van de depressies minder is dan de run van gisteren ( toevallig ook 12h run)
Maar toen zag ik deze jongen en het plaatje van de wind komt maar 1 keer voor en ik denk dat hij in de 18:00 run eruit is maar moest hem toch even delen op de valreep...
Hier zie je een enorme depressie waarbij de isobaren nog net niet overelkaar heen struikelen.. en op het volgende plaatje zie je de wind op 10mtr.. en dat is geen goed moment om op de Noordzee te zijn... dikke windkracht 10 !
Overigens was/is de winterkou niet aanwezig in deze run maar dat was al duidelijk bij iedereen volgens mij..
okey dit is mega ver vooruit maar de wc gaat eruit en kijk eens wat er dan gebeurt...
mega dikke depressie op de oceaan en een heerlijk hogedruk boven Scandinavië...
hmmmm februari gaat leuk worden
| Gewijzigd: 27 januari 2011, 23:49 uur, door Callie-P
Ergens op ut eind een mooie ontwikkeling boven Scandinavie!
Helaas nog niets over te zeggen, alleen virtueel genot op moment
Helaas nog niets over te zeggen, alleen virtueel genot op moment
soms is de voorpret alleen al leuker en het kaartje wat ik net poste is toch wel heerlijk... het kan gaan stormen of het kan gaan winteren.. wat wil een weerfanaat nog meer ( ow ja zon 30 graden bladstil )
okey dit is mega ver vooruit maar de wc gaat eruit en kijk eens wat er dan gebeurt...
mega dikke depressie op de oceaan en een heerlijk hogedruk boven Scandinavië...
hmmmm februari gaat leuk worden
Indd...drukstijgingen boven Scandinavië volgens de laatste kaartjes vanaf 336u vooruit....Maar goed, is en blijft GFS en is nog erg ver weg..
hey gfs rules he !!
natuurlijk dat is ook wat m.d net zei.. het is nog erg ver weg maar dit is gewoon lekker voorpret.. maakt het lezen van de kaarten weer leuk ipv staren naar een hogedruk wat te lui is om uit zijn Ierse stoel te komen.
natuurlijk dat is ook wat m.d net zei.. het is nog erg ver weg maar dit is gewoon lekker voorpret.. maakt het lezen van de kaarten weer leuk ipv staren naar een hogedruk wat te lui is om uit zijn Ierse stoel te komen.
Indd, van die voorpret moet ik 't ook hebben als weerliefhebber. Nu hebben we indd 2 dingen om in de gaten te houden, die storm of dat Scandihoog. | Gewijzigd: 27 januari 2011, 23:59 uur, door Rutte31
Dat zijn zeker twee zeer prettige opties Calliep! Een combinatie zou nog leuker zijn. Een Siberische sneeuwstorm om zo het einde van deze dan toch zeker memorabele winter in te luiden. Echt een stevige storm zou fijn zijn!
Van mij mag die storm komen!
Mssn dat dan eindelijk dat HOOG boven de UK doorschuift naar boven en we eindelijk, na alle foute verwachtingen een echte winterse setting gaan krijgen...
Net gepost in het "storm der stormen" topic maar ook zeker hier van toepassing...
Mssn dat dan eindelijk dat HOOG boven de UK doorschuift naar boven en we eindelijk, na alle foute verwachtingen een echte winterse setting gaan krijgen...
Net gepost in het "storm der stormen" topic maar ook zeker hier van toepassing...
Volgens mij is er momenteel ook wel sprake van een winterse setting. Vorstig weer en voor het gevoel is het stervens koud buiten.:| Maar als die storm(en) er komt, heeft PP bijna gelijk met zijn winterverwachting die hij november jl. presenteerde. winterverwachting PP
In ieder geval tot en met dinsdag / woensdag een heerlijke winterse setting!
---
Dit zijn toch heerlijke winterse plaatjes, meer van dit en je hebt heerlijk gezond schaatsweer!
Heerlijk,gezond weer Jan!!
Trouwens wel een $%^&@pluim zeg.... | Gewijzigd: 28 januari 2011, 10:58 uur, door erik verschuren