Want Vader Abraham galmde al weer uit de speakers
Het was achter het raam mooi weer. maar eenmaal buiten ging het door tot aan de bot. gevoels temp. -7,3gr met die straffe N.O. Wind.
Gelukkig hadden we nog niet de mogelijke verwachte storm. die verwacht word in begin feb.want dan was het siberies koud geweest met gevoels temp van -30gr
Want Vader Abraham galmde al weer uit de speakers
Het was achter het raam mooi weer. maar eenmaal buiten ging het door tot aan de bot. gevoels temp. -7,3gr met die straffe N.O. Wind.
Gelukkig hadden we nog niet de mogelijke verwachte storm. die verwacht word in begin feb.want dan was het siberies koud geweest met gevoels temp van -30gr
Wat verwachten ze dan? volgende week word het toch weer zacht
Het jammer vind ik ik die pluim dat 7-8 feb. de temps zo hoog zijn berekend. neerslag en wind gaven een mooie sneeuw storm
Volgende week pas? een paar nachten met -5 gr A -8gr kan de baan weer los in het weekend. komende nachten matige vorst. | Gewijzigd: 27 januari 2011, 22:33 uur, door wiggelrode
Toch lijkt die stormdepressie de boel wel zo danig op te schudden dat er vervolgens kansen op een scandihoog met aspiraties richting Russische Beer komen. Althans volgens de LT visie van onze Amerikaanse vrienden.
| Gewijzigd: 27 januari 2011, 22:50 uur, door mosw
Ik denk dat er een bulderende WC aan zit te komen, met alle gevolgen van dien
Kan wel eens goed zijn om de weer-kaarten opnieuw te schudden.
Biedt waarschijnlijk meer/betere kansen op de LT, dan met de huidige drukverdeling. | Gewijzigd: 27 januari 2011, 22:59 uur, door mosw
Het is helaas zo, maar de Amerikanen hebben ook nog een mooi stukje, geen zin om te vertalen dus klik je maar op de onderstaande link
http://www.accuweather.com/blogs/news/stor...y-dry-north.asp
Lees en huiver van zijn visie op de eerste pentade van februari
'een meedogenloze zuidwestcirculatie' en 'verschrikkelijke zonale circulaties'..
Hij laat het wel heel spannend klinken.. | Gewijzigd: 27 januari 2011, 23:06 uur, door vdweste
http://www.accuweather.com/blogs/news/stor...y-dry-north.asp
Dat er een WC komt of omdat ik het weer ben die het zegt
hoe dan ook, er ligt gewoon depressieactiviteit op de loer op de LT, en iedere keer zie ik een storm achtige deprie ontstaan die richting NL trekt en dat veroorzaakt nu eenmaal een WC.
GFS 18Z is tot nu toe nog wel aardig moet ik zeggen
Zondag wat zachter, vooral in het NW
Maandag alweer een stuk kouder voor geheel NL
en in de nachten nog steeds vorst!
Zondag wat zachter, vooral in het NW
Maandag alweer een stuk kouder voor geheel NL
en in de nachten nog steeds vorst!
We worden gewoon gefopperd door de modellen, telkens weer. Is het EC die voor warm gaat dan gaat GFS weer voor koud. Vorig jaar was dat wel anders
idd veel verschil tussen de runs
al moet ik wel zeggen dat het GFS helaas vanaf woensdag ook zachter is nu
Gele gebied met 10 graden komt wel akelig dicht in de buurt al