Haha, inderdaad! Het is ook wel erg rustig ja. Maar niet erg spannend weer als je zo naar buiten kijkt, heerlijk die zon en stabiele kou, maar niet echt om op het puntje van je stoel te zitten. Zo'n februari-storm lijkt me ook nog wel wat!
Ja klopt tis niet te harden met die wind. je moet kranten voor de borst want het gaat je tot op het bot.
Gisteravond wat gesneeuwt. -1,6gr momenteel wel veel zon. maar schraal.
Aan de andere kant voorspelt hij ook (hoewel de laatste tijd wat minder enthousiast) dat de kou in februari heftig terug gaat komen (om het alsnog voor Engeland een van de koudste winters van de afgelopen 100 jaar te maken) en dat moet ik ook nog maar zien.
Al hecht ik meer waarde aan zijn voorspelling dan aan de NAO voorspelling, die zijn echt beroerd onbetrouwbaar!
Als ik jou was zou ik maar helemaal weinig geloof hechten aan enige vorm van LT.Er zijn weerbureau`s die aan het experimenteren zijn met seizensverwachtingen etc. omdat dat het "gouden ei" is,elk evenement zou zo gepland kunnen worden dat het weer ervoor perfect zou zijn (denk wimbledon,lowlands etc etc).
Helaas voor hun zijn ze nog lang niet zover maar zoals gezegd zijn ze druk bezig met een weerkansverwachting.Als je de Enkuizer Almanak leest zul je er net zo dichtbij zitten als Corbijn cs. ook die werkt nl met informatie uit het verleden,mocht je de vorderingen van echte weersinstituten willen lezen dan adviseer ik je deze link naar de KNMI site. | Gewijzigd: 27 januari 2011, 10:16 uur, door erik
Valt me van je tegen,jij weet als geen ander dat er hooguit een weerkans bestaat dat zoiets gebeurt maar de kansen zijn net zo groot/klein als willekeurig elk ander weer.Msschn moet je dan toch ook maar ff de link lezen.
edit - ik geloofde dat er dit jaar geen 11-stedentocht zou komen(poll ingevuld hier op de site),maakt mij dat nu een goed voorspeller of iemand die leuk gegokt heeft....?? | Gewijzigd: 27 januari 2011, 10:34 uur, door erik
Ik hoop op toch wel een redelijke lange warme periode in de zomer, anders heb ik mijn zwembad voor niets gekocht
Ik begrijp best wat je bedoelt en misschien heb je nog gelijk ook, maar ik ervaar soms bij jouw reacties een bepaalde druk, gevoel dat anderen het zelfde moeten denken als jij. Niet fijn. Het staat iemand vrij te geloven wat hij of zij wil...
Nee link hoef ik niet te lezen, ik haal mijn informatie vandaan die samenwerken met Meteo-Consult, die maken kansverwachtingen. Die desbetreffende site is niet de minste en daar kan het KNMI misschien wel wat van leren
De enige druk die je mag voelen is dat ik vind dat er al genoeg flauwekul geschreven wordt.Het gevolg daarop zijn weer overspannen reakties en de cirkel is rond.Iedereen mag geloven wat hij of zij wilt maar dat hoeft niet te beteken dat je ook alles mag zeggen.Dit geldt overigens wat mij betreft niet voor weer alleen.En sommige mensen moeten vanuit hun kennis of positie gewoon iets beter opletten wat ze zeggen.. (ook dit geldt overal!)
@Jan -ik haal mijn informatie vandaan die samenwerken met Meteo-Consult, die maken kansverwachtingen
Dit is dus precies wat ik bedoel,je hebt het over kansverwachting! Dat is wat anders dan voorspelling. | Gewijzigd: 27 januari 2011, 10:44 uur, door erik
Voorspellen doen ze altijd nog op de kermis he het is en blijven verwachtingen die door de modellen (die in de afgelopen jaren) steeds beter zijn geworden. Dat het KNMI niet aan seizoensverwachtingen doen kan ik best begrijpen, dat kost ons immers weer enkele miljoenen. Het bedrijf waar ik mijn verwachtingen vandaan haal is geen Corbyn instelling, maar een klimatalogisch instituut
@Jan -ik haal mijn informatie vandaan die samenwerken met Meteo-Consult, die maken kansverwachtingen
Dit is dus precies wat ik bedoel,je hebt het over kansverwachting! Dat is wat anders dan voorspelling.
Erik vertel eens wat over het weer, mensen worden een beetje moe van dat ge-azijnzeik over hoe anderen met modellen om moeten gaan etc etc. Misschien dat je inhoudelijk gelijk hebt maar de kunst van het leven is mensen waarderen om wat ze doen en wie ze zijn. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen in het leven.
Als je iets onzin vind of het niet in je straatje valt lees er dan overheen. Ik waardeer de bijdrage van iedereen en pik voor mezelf de nodig info eruit waarvan ik wat kan leren. Maar bij jouw posts ervaar ik geen tot weinig bijdrage aan dit prachtige forum.
Met alle respect, maar ook januari zou te koud verlopen volgens kaarten van voor de winter. Ik ben geen wetenschapper, maar als leek hecht ik niet teveel waarde aan deze zogenaamde verwachtingen Maar ik wacht graag op jou onderbouwing wanneer je de verwachting voor de lente en zomer gaat schrijven.