Zoals ik net de 12h run van GFS even bestudeerd heb is er een fantastisch gevecht gaande.
En dit keer speelt het zich veel meer boven het continent af.. was het eerst zo dat het HD niet verder kwam dan Hamburg nu gebeurt er veel veeeel meer..het HD wint steeds meer terrein en en en.. nou het is zelfs zoveel dat ik ergens een winterkriebel aan het krijgen ben
straks meer....als ik een wat uitgebreidere analyse heb gedaan waarbij ik hoop dat mijn winterkriebel blijft...
Leuk hoe je dat weer met enthousiasme kunt brengen. Aanstekelijk, want hier begint het nu ook weer te kriebelen. Zou leuk zijn als je nog een uitgebreidere prognose of uiteenzetting zou willen schrijven!
het is eind januari en de vooruitzichten zijn niet gunstig voor de komende 2 weken. Ja ja kan nog veranderen, maar eerst maar eens zien. Winterprikje komende dagen smaakt wel naar meer, maar helaas beukt maandag de zeewind alweer het land binnen.
naja je hebt gelijk daar hebben ze meer winter dan we hier ooit zullen krijgen deze twee maanden
maar blijf toch liever hier als je het niet erg vind.
De meeste hier kijken tegenwoordig alleen nog maar naar de LT, om vervolgens te roepen dat LT niet betrouwbaar is.
De meeste hier kijken tegenwoordig alleen nog maar naar de LT, om vervolgens te roepen dat LT niet betrouwbaar is.
ja het is wel zo
bij goede pluim staan we te juichen en zitten we de elfstedentocht te voorspellen
en bij een slechte pluim dan janken we dat LT niet betrouw is
LT is soms betrouwbaar,maar bij moeilijke liggen van drukgebieden kan het zoveel kanten op gaan
nog niet misschien. maar kan zo veranderen als ik hier de berichten lees. effe afwachte maar
Hier kwam ik ze ook net tegen.
ECMWF accum neerslag komende 10 dagen.
Ciao Johann | Gewijzigd: 26 januari 2011, 21:29 uur, door Alpenweerman
ECMWF accum neerslag komende 10 dagen.
Ciao Johann
Rampzalig voor de wintersport lijkt me...
Zo dramatisch is het nu ook weer niet. Vanaf 1600 tot 1800 meter overal voldoende wintersport mogelijkheden en sneeuw.
Vooral de noordkant van de Oostenrijkse Alpen heeft na meer dan een halve meter verse sneeuw in de afgelopen 4 dagen en met veel zon de komende week perfecte omstandigheden. Elders zoals gezegd ook voldoende sneeuw maar veelal ijzige pistes. Problematisch is het mn voor de lager gelegen skigebieden (1600 meter) die vaak ook geen gebruik kunnen maken van kunstsneeuw.
Ciao Johann