Februari en Maart zouden best nog wel eens koud en met veel sneeuw kunnen gaan verlopen .
krijgen we een herhaling van Januari : wel neen zo erg zal het niet meer worden wat de sneeuwval dan toch betreft temperaturen zullen wel nog diep weg zakken tijdens Januari en Maart .
Men verwacht dat er over de gehele maand Februari toch tot opnieuw 15-20 cm sneeuw zou kunnen vallen en Maart zou ook nog enkele winterse perrikelen geven .
bron: Glenn Wuyts - weerforum
Mag ik vragen waar dit op gebaseerd is.. Persoonlijk vind het een niet echt veel zeggend stukje aangezien ik geen enkele onderbouwing kan vinden waarom Glenn Wuyts dit zegt..en wat hier staat is net zoiets als roepen "ik denk dat het in februari alleen maar 10 graden gaat worden.."
Begrijp me niet verkeerd hoor maar als er een (goede) onderbouwing van is ben ik er zeer nieuwsgierig naar... | Gewijzigd: 26 januari 2011, 00:24 uur, door Callie-P
Het komt nu op hetzelfde neer als men bijvoorbeeld zou zeggen dat er in juni en juli kans is op enkele hete dagen met flinke onweersbuien.
Begrijp me niet verkeerd hoor maar als er een (goede) onderbouwing van is ben ik er zeer nieuwsgierig naar...
Snap dan ook niet dat je zulke onzin nog leest.
Ik zie hier wel vaker namen voorbijkomen van gasten die in oktober verleden jaar al uitspraken deden over deze winter
Een lachertje natuurlijk.
En het mooie is dat zulke gasten ook nog aanhangers krijgen.Zegt veel over de mens
Ook van die gasten die elk jaar een elfstedentocht voorspellen...tja als ze het hun hele leven blijven zeggen zullen ze ooit wel eens gelijk krijgen.
Die 20x dat ze het mis hadden vergeten de meeste mensen,maar die ene keer dat iemand het juist voorspelt...tja dan ben je een hele grote...pfffffffffff
Ik zie hier wel vaker namen voorbijkomen van gasten die in oktober verleden jaar al uitspraken deden over deze winter
Een lachertje natuurlijk.
En het mooie is dat zulke gasten ook nog aanhangers krijgen.Zegt veel over de mens
Ook van die gasten die elk jaar een elfstedentocht voorspellen...tja als ze het hun hele leven blijven zeggen zullen ze ooit wel eens gelijk krijgen.
Die 20x dat ze het mis hadden vergeten de meeste mensen,maar die ene keer dat iemand het juist voorspelt...tja dan ben je een hele grote...pfffffffffff
Jammer dat juist mensen zoals jij maar al te graag dag in dag uit onweer-online in de gaten houden
Nou moet je niet zo raar praten ,en eerst eens goed lezen wat ik schrijf.
Er staan idd heel ,heel veel zinnige dingen op dit forum.En ja,ik ben ook geinteresseerd naar 5 en 10 daagse verwachtingen.Ik heb het idee dat je soms een beetje moeite hebt om realistisch te blijven
Maar aan VOORSPELLINGEN van maanden vooruit heb je toch werkelijk geen zak.Zeg dan zelf eens wat je er van vind?
Er staan idd heel ,heel veel zinnige dingen op dit forum.En ja,ik ben ook geinteresseerd naar 5 en 10 daagse verwachtingen.Ik heb het idee dat je soms een beetje moeite hebt om realistisch te blijven
Maar aan VOORSPELLINGEN van maanden vooruit heb je toch werkelijk geen zak.Zeg dan zelf eens wat je er van vind?
Wij doen hier niet aan voorspellingen, zoals al vele malen hier duidelijk kenbaar is gemaakt. Wij zetten hier verwachtingen neer, beter gezegd (andermans woorden) prognoses mede aan de hand van kaarten van het WCS (nauwe samenwerking met Meteo-Consult). Wat betreft elfstedentocht, heb jij dat mij hier of in het openingstopic zien schrijven? Het is gemakkelijk om andere maar na te lullen zonder dat je eerst alles goed leest. Hieronder een plaatje en oordeel zelf maar. Wat hier geschreven wordt en besproken wordt kunnen anderen nog een voorbeeld aan nemen.
@ aan alle mensen met een ochtendhumeur hier op het forum "Er bestaat nog altijd zoiets als scrollen, je leest wat je wil lezen en de rest sla je over ipv er over te zagen". Zo doe ik het ook.
Klopt Jan,door een technische storing is Hirlam er vannacht niet uitgekomen en draait KNMI met een verlengde 18u run.
Ah zie het net te staan op guidance, maar als dit een verlengde is van de 18u run dan begrijp ik nog die kaart niet. Heb de 18u terug zitten kijken en daar was niets op te zien dan alleen wat lichte sneeuw in het noorden
Hoi Jan, is het mogelijk om bij dit soort plaatjes aan te geven wat dit qua weerbeeld betekend? Voor jullie zal dit dagelijkse kost zijn maar een leek als ik kan met name veel van de uitleg leren..
Kan me ook voorstellen dat het veel werk is..
Groet