Wel sneeuw dus.
Neerslag
Temp 850.
Maar Grootste kans in het n-o
;) | Gewijzigd: 25 januari 2011, 13:49 uur, door Shadow112
met grootste kans in het noorden en oosten van belgie klopt dit als ik het zo lees ???
Kaartjes lezen is ook een kunst hoor. Zie jij neerslag boven het noordoosten van België op bovenstaand kaartje?
Bovendien: de bovenlucht temperatuur gaat pas omlaag als de neerslag voorbij is, dus hooguit sneeuw voor de Ardennen, en de rest gewoon dood ordinaire regen, met op 't laatst misschien een vlok natte sneeuw.
met grootste kans in het noorden en oosten van belgie klopt dit als ik het zo lees ???
Grootste gedeelte van Belgie zal helemaal geen neerslag krijgen,het zuidwesten en de ardennen daargelaten,niet echt reden voor paniek.
Nou, als dit ijzel wordt, zal het zeker voor overlast zorgen!
IJzel zie ik niet zo snel gebeuren,hagel is meer waarschijnlijk.Uiteraard kan dat ook voor gladheid zorgen maar met deze verwachte hoeveelheden zal dat niet voor grote problemen zorgen.
Het is geen randstad he
Wel vervelend dat de gordel van hogedrukgebied net iets te zuidelijk licht waardoor we steeds op het randje van de winter liggen en onder andere de alpen met alle kou gaan lopen!
Wel vervelend dat de gordel van hogedrukgebied net iets te zuidelijk licht waardoor we steeds op het randje van de winter liggen en onder andere de alpen met alle kou gaan lopen!
Computermodellen zijn geen mensen hoor.....
Temperatuur hier nog 5,2C wind uit de westhoek en een barometer die gedaald is tot 1010,3Hpa.Ook zwaarbewolkt hoewel vandaag de zon er wel af en toe doorkwam.We gaan hopelijk een paar lekker frisse dagen krijgen met wat meer zon
Temperatuur hier nog 5,2C wind uit de westhoek en een barometer die gedaald is tot 1010,3Hpa.Ook zwaarbewolkt hoewel vandaag de zon er wel af en toe doorkwam.We gaan hopelijk een paar lekker frisse dagen krijgen met wat meer zon
Ja die zitten er wel aan te komen donderdag vrijdag zaterdag maar daarna lijkt het weer slechter te gaan worden! Laagjes blijven richting scandinavië trekken waardoor het hoog steeds opnieuw naar het zuiden wordt geduwd Hopen dat hetzelfde gebeurt in Februari met hogedrukgebieden laagjes naar het zuiden ....
Ik hoop dat Johan ons nog eens wat leuk nieuws kan vertellen over wat er op hoogte gebeurt maar zal ook wel weer <-- zijn...
Het is geen randstad he
Verwachting neerslag woensdag: http://db.eurad.uni-koeln.de/prognose/data...en_1h_movd1.gif
Ja die zitten er wel aan te komen donderdag vrijdag zaterdag maar daarna lijkt het weer slechter te gaan worden! Laagjes blijven richting scandinavië trekken waardoor het hoog steeds opnieuw naar het zuiden wordt geduwd Hopen dat hetzelfde gebeurt in Februari met hogedrukgebieden laagjes naar het zuiden ....
Precies en het lijkt erop dat het Azorenhoog wil gaan "hokken" met het verfoeide Bertlett-hoog waardoor de aanvoer weer een lekkere warme en vochtige "oceaanwalm" wordt, BAH ! Geef dan maar een ijskoud polair stationair lagedrukgebied ergens bij Letland, dan hebben we in ieder geval (gematigde) kou en sneeuw. Alles beter dan het huidige weertype.
Jan Visser........
Bij ons blijft hogedruk tot midden volgende week een stempel op het weerbeeld drukken. Dat betekent droog en aanvankelijk zonnig weer met in de nacht en ochtend lichte tot matige vorst. In de loop van het weekeinde wordt om het hogedrukgebied heen minder koude en ook vochtige lucht aangevoerd. Dan meer bewolking en hogere temperaturen. De uitbouw van het hogedrukgebied naar het noorden, waar ECMWF maandag nog op zinspeelde, lijkt voorlopig niet te zullen plaatsvinden.
...................................................
Daar gaat mn schaatshoop,ze kunnen keurig in de kast blijven.T lijkt vooralsnog niet echt door te zetten.Jammer,had t echt gehoopt
Inderdaad het lijkt erop dat het allemaal weer omzeep gaat geholpen worden door het stomme hoog boven UK :s
Ik hoop dat de runs beter gaan worden maar ik vrees er voor nieuwe GFS was ook weer super ****! IHHOBOKW zoek de afkorting
Stabiel winterweer in aantocht
Het wordt de komende dagen snel kouder en we duiken weer een winterse periode in.
De Duitsers (Offenbach) laten een hogedrukgebied vanaf de Britse Eilanden richting het zuiden van Scandinavië koersen en daar gaat het vervolgens voor anker.
Dat betekent dat we een periode van stabiel en dus droog winterweer tegemoet gaan. Eerst trekt er woensdag nog een storing van noord naar zuid over het land met vooral in het zuidwesten van het land wat regen. Deze depressie is afkomstig uit Denemarken
en trekt naar het noorden van Frankrijk.
Achter het wegtrekken van deze storing draait de wind morgen naar het oosten tot noordoosten. Koude vrieslucht stroomt dan ons land binnen. Het vervolg is dat we in de nachten te maken krijgen met lichte maar steeds vaker ook op uitgebreide schaal matige vorst. Overdag beperkt dooi zich tot een enkel graadje. In het weekend en wellicht ook begin volgende week zet dit winterweer waarschijnlijk door. En dus zal er weer ijs ontstaan op sloten en ijsbanen. De aanaangroei zal een stuk sneller gaan dan in December. Toen was het water nog relatief warm, nu is het nog flink koud door de koude maand December.
Ook het Amerikaanse NCEP gelooft in een wat langere vorstperiode, hoewel deze wel een dipje laten zien in het weekend. Het ECMWF ziet een winterse periode niet zitten. De rug van hogedruk die uitgerold wordt vanaf donderdag trekt zich op zondag weer terug tot nabij Ierland. Daar waar het NCEP een soortgelijke ontwikkeling suggereert maar na het weekend toch weer een winterse setting voorziet, gaat het ECMWF voor hogedruk boven Frankrijk. In dat geval sterk oplopende temperaturen.
Voorlopig ga ik uit van een nieuwe winterse periode.
Ik hoop dat de runs beter gaan worden maar ik vrees er voor nieuwe GFS was ook weer super ****! IHHOBOKW zoek de afkorting
Ik Hoop Hard Op Betere Onweer Kansen Woensdag?
:P