Helaas hoef ik geen 7 dagen vooruit te kijken om terug positieve temperaturen terug te vinden tot 5°C, namelijk op zondag.
Gelukkig kijk ik zelf niet snel meer als 3 dagen vooruit, dan kan er nog vanalles gebeuren. | Gewijzigd: 25 januari 2011, 10:30 uur, door WimBaens
opnieuw wordt bevestigd dat het woensdag in de namiddag hevig gaat regenen in vlaanderen en dat de neerslag snel zal overgaan in sneeuw. In geval dat dit proces zich voltrekt, verwachten we veel problemen in de avondspits voor vlaanderen.
het kan plaatselijk om 5-10 cm sneeuw gaan
opnieuw wordt bevestigd dat het woensdag in de namiddag hevig gaat regenen in vlaanderen en dat de neerslag snel zal overgaan in sneeuw. In geval dat dit proces zich voltrekt, verwachten we veel problemen in de avondspits voor vlaanderen.
Kun je misschien een bron vermelden want ik vind dat nergens terug. | Gewijzigd: 25 januari 2011, 10:53 uur, door WimBaens
het kan plaatselijk om 5-10 cm sneeuw gaan Lijkt me niet echt een Belgisch weer bericht
Woensdag valt er soms regen of smeltende sneeuw, en in de Hoge Ardennen sneeuw. Later overdag vallen er nog enkele winterse buien maar wordt het geleidelijk droger met kans op een paar opklaringen vanaf het noordoosten. De maxima liggen tussen 0 en 5 graden.
Bron KMI
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Maar ik vrees ervoor dat de bovenlucht te warm gaat zijn om veel als sneeuw te laten vallen.
Het KMI lijkt in ieder geval nog te twijfelen voor de Kempen, ze geven ofwel regen ofwel sneeuw.
Het KMI lijkt in ieder geval nog te twijfelen voor de Kempen, ze geven ofwel regen ofwel sneeuw.
de bovenlucht gaat automatisch afkoelen door de neerslag die er gaat vallen en het wordt stilletjes aan ook kouder dus afwachten
Datum
woensdag
26-01
donderdag
27-01
vrijdag
28-01
zaterdag
29-01
zondag
30-01
maandag
31-01
dinsdag
01-02
Min
-1 °C
-3 °C
-6 °C
-7 °C
-4 °C
-5 °C
-5 °C
Max
2 °C
2 °C
0 °C
0 °C
2 °C
3 °C
2 °C
Zonkans
25 %
35 %
60 %
65 %
60 %
65 %
65 %
Neerslagkans
70 %
15 %
25 %
25 %
30 %
30 %
30 %
Windrichting
Kracht
NO
3
NO
3
O
3
NO
2
NO
3
N
2
N
2
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/...ersverwachting/ | Gewijzigd: 25 januari 2011, 11:19 uur, door Apeldoorn1988
Datum
Da's heel onhandig interpreteren zo deze informatie. Misschien kan je het anders opmaken, weet niet of je met tabs kan werken op het forum, maar dat zou het i.i.g. wat overzichtelijker maken!
Cams
ardennen webcams
Daarna is de trend wel dat het opwarmt met wind in de ZW-hoek en lijkt de kou geen vervolg te krijgen op korte termijn.
Daarna is de trend wel dat het opwarmt met wind in de ZW-hoek en lijkt de kou geen vervolg te krijgen op korte termijn.
Daar ga ik gedeeltelijk in mee, maar de kou blijft wel heel dicht bij ons in de buurt liggen volgens de 06 GFS 2mT.
Ook de strakke ZW-storm voor de 8e feb. is in deze run compleet verdwenen (waar "geenstijl" het artikeltje over schreef, zie comments. van Jan). Stroming tendeert toch meest naar N-NW. Wie weet krijgen we nog een koud (of in ieder geval guur) vuil wintervervolg in februari.