Ik snap niet dat al die "wetenschappers" gewoon niet in willen zien dat de aarde dynamisch is. Dan is het hier warmer en daar kouder etc, etc.
We hebben de afgelopen aantal eeuwen in een bijzonder en uitzonderlijk stabiel wereldwijd klimaat geleefd. Voor de tijd was het veel grilliger! We gaan nu dus gewoon weer, en heel normaal een andere periode in.
Al heb ik zelfs daar mijn twijfels over
| Gewijzigd: 21 januari 2011, 11:45 uur, door Shadow112
Ook onderzoekers van de Universiteit in Utrecht deden eraan mee. Volgens het onderzoek smolt het ijs in sommige gebieden van Groenland in 2010 vijftig dagen langer dan gemiddeld.
Het WNF denkt dat het zeeniveau in het jaar 2100 door smeltende ijskappen een meter hoger is dan nu.
De Wereld Meteorologische Organisatie zei gisteren dat 2010 het warmterecord van 1998 en 2005 heeft geëvenaard. Behalve op Groenland was het ook in Afrika en Azië zeer warm. In West-Europa was het juist koeler. Bron: NOS.nl Aritkel
Filmpje Groenland NOS
De theorie van de invloed van een vertraagde/stagnerende golfstroom lijkt wel steeds aannemelijker te worden. | Gewijzigd: 21 januari 2011, 13:58 uur, door zwoof
Waardoor het hier én op Groenland weer kouder wordt, en de cyclus weer van vooraf begint.
;)
;)
De aarde is grillig, we zitten volgens wetenschappers in een gunstige fase van de cyclus idd. Gelukkig maar!
http://climatecrocks.com/2011/01/14/what-if-its-all-a-hoax/
Ook onderzoekers van de Universiteit in Utrecht deden eraan mee. Volgens het onderzoek smolt het ijs in sommige gebieden van Groenland in 2010 vijftig dagen langer dan gemiddeld.
Het WNF denkt dat het zeeniveau in het jaar 2100 door smeltende ijskappen een meter hoger is dan nu.
De Wereld Meteorologische Organisatie zei gisteren dat 2010 het warmterecord van 1998 en 2005 heeft geëvenaard. Behalve op Groenland was het ook in Afrika en Azië zeer warm. In West-Europa was het juist koeler. Bron: NOS.nl Aritkel
Filmpje Groenland NOS
De theorie van de invloed van een vertraagde/stagnerende golfstroom lijkt wel steeds aannemelijker te worden.
Bedankt zwoof. Ik las net NOS teletextpagina 128 en dacht, wat bedoelen ze nu. Want daar staat 'Volgens het WNF is het zeeniveau in 2100 met een meter gestegen door smeltende kappen'. Als voltooid deelwoord dus. Ik dacht dan hebben ze 2010 verward met 2100 of ze willen het ons voorhouden dat het in 2100 hoe dan ook met een meter gestegen zal zijn.
Lekkere tekst! En dat allemaal omdat het op sommige gebieden van Groenland in 2010 50 dagen langer dan gemiddeld is gesmolten. Op sommige gebieden en gemiddeld dus! D.w.z. dat het mogelijk ook al eens langer dan 50 dagen langer smolt, maar ook wel eens meer dan 50 dagen voor het gemiddelde niet smolt, maar aangroeide.
Kortom onzinnige verhalen om een conclusie over stijging van zeeniveau op 2100 op te baseren. Wat heeft het langere smelten nu in 2010 voor stijging veroorzaakt? En nu het weer aangroeit, daalt de zeespiegel weer?