Vooruitzichten wat koudere nachten.(tijdelijk) i.v.m meer oosthoek draaiende stroming. daarna lijkt het weer meer N.N.W op te gaan.
Kwakkelwinter. En Koffie Dik Kijken.
Dat zullen we nog wel eens zien!
En dat daar bovenaan rijmt niet!
En dat daar bovenaan rijmt niet!
Het gaat niet om het rijmen maar om de feiten.. het winterweer is uitgeput. kijk eens in echte winterlanden om ons toe milder dan normaal.
Het is een rommeltje met de drukgebieden.. en waar het moet zijn om de winter vast voor een tijd lang in de zadel te brengen zit er bij lange na niet in.
Systemen willen niet opschuiven. er zit nergens schot in. alles lijkt voor anker te liggen. maar de tijd ligt niet voor anker!!
Die verwijs ik meteen door naar het rijk der fabelen.
Spreuken/gevoelens dat het kouder wordt gaan bij mij echt niet op.
Kaarten geven een beter beeld! Dat is iets realistischer lijkt mij althans!
Het is een rommeltje met de drukgebieden.. en waar het moet zijn om de winter vast voor een tijd lang in de zadel te brengen zit er bij lange na niet in.
Systemen willen niet opschuiven. er zit nergens schot in. alles lijkt voor anker te liggen. maar de tijd ligt niet voor anker!!
Uh de alpen zijn echt heel warm hoor -20°C
kijk eens in echte winterlanden om ons toe milder dan normaal???
In Moskou is het vandaag als Max -20 En dat is een echt Winterland!
Maar daar krijgen we het nooit vandaan, net als zuidpool. kijk eens naar polen/zweden. we moeten het hebben van noord oostelijke tot oost stroming.
Zodat het kou vanuit rusland terein kan gaan winnen. naar het westen toe.
Aan een zuid oostelijke stroming. laat staan. temps. in de alpen is een andere verhaal. wij wonen in lage landen.rnaar daar zit geen kou.
Hadden in december temps van. -35gr 15 graden verschil. ook de grens polen hadden -33gr volgen nu rond 0 gr dus 33 graden verschil ik bedoel maar. (Feiten)
We kunnen ons koppie wel gek gaan maken met winter in de ogen. Maar het is er gewoonweg niet. al willen we dat al maar te graag.
We kunnen ons koppie wel gek gaan maken met winter in de ogen. Maar het is er gewoonweg niet. al willen we dat al maar te graag.
Donderdag iig een echte ijsdag. die gaan ze ons niet meer afpakken
NOGAPS en GME(offenbach) gaat toch ook voor winters op korte termijn.
Overigens is een soort van transportkou vanuit de Alpen middels een zuidoostelijke aanvoer ook een aardige winteroptie.
Als het woensdag nu eens niet alleen regen worden gaat.
Vorige week was het er nog boven nul nu -20 en in de nacht -34 duss
En daar komt vaak onze kou vandaan
We weten niet of het deze kant op komt maar het is zeker niet mild in Europa
De pluim van het KMI was ook leuk voor België, Nachtvorst de komende 10 dagen telkens optie tot ijsdag
Zie er hier niets van op terug. | Gewijzigd: 23 januari 2011, 17:25 uur, door wiggelrode
WRF zit er kwa temps al heel de winter naast dus kijk eens naar de pluimen en EC en GFS die gaan allebei voor mogelijk ijsdag, donderdag misschien niet maar vrijdag wel!
Hij wil gewoon niks van Winter weten
Phahaha nieuwe GFS al gezien dat doet dromen
Hoog ligt echt VEEEL gunstiger in de nieuwe run net als gisteren avond ik ben benieuwd of het zal terugkeren