euh, nee toch niet... ik weet niet naar welke jij dan kijkt, maar mijn NCEP CFS kaartjes geven geen temperaturen per dag aan maar per maand die goed kloppen.. en ik ben trouwens niet de enige die daar gebruik van maakt of van waar denk je dat jan z'n winterverwachting op baseerde in september?
Zoals in mijn edit... wintertopic 23 pagina 54,een mooi 'gif' kaartje met bijbehorende temps Het was wel ff zoeken
Inderdaad verschrikkelijk vervelend hoog Wel leuk voor de alpen dooit het daar tenminste niet top op 2000m ik ben benieuwd waar het hoog zal terechtkomen in de volgende runs ...
Ow johann verplaatst het hoog zich in de hogere luchtlagen ? of blijft het ook boven UK liggen ...
Gelijk een ongenode gast die niet meer wil opkrassen! Het subtropenhoog bij Ierland zet gedurende de tweede helft van de week weliswaar een hogedrukgordel via het Noordzeegebied tot boven Oekraïne op, daarna kiest een nieuwe cel wederom positie bij Ierland. Tegelijkertijd actieve depressies boven Noord-Europa. Tussen hogedruk en lagedruk gaat de wind tijdens het laatste weekeinde van januari weer uit het noorden tot noordwesten waaien. De aanvoer van vochtige en minder koude luchtmassa’s komt dan weer terug op gang. Dat betekent vaak wolkenvelden en weer wat hogere temperaturen.
Begin februari komt de as van het hogedruk in een noordwest-zuidoost positie boven ons land te liggen.
Donderdag en vrijdag is het hoogstwaarschijnlijk droog met meer zonneschijn en in de nacht en ochtend lichte, plaatselijk matige vorst.
GFS laat rond die tijd om ons heen inderdaad veel actie ( wind ) zien, maar ben benieuwd of 'wij' er wat van zullen meemaken. Ik vertrouw op de berichtgeving van mijn waterglas...We zullen zien..
Nog even geduld naar mijn gevoel.
Eerst nog zacht en regenachtig maar daarna snel overgang naar kouder weer.
Ik denk dat het nog 1 of 2 keer toch een behoorlijke vorstperiode komt.
Beetje hetzelfde als in december.
Eerst flinke vorst en sneeuw, daarna een weekje dooi en dan weer flinke vorst met weer veel sneeuw.
Nog even geduld maar hij komt, ik weet het zeker | Gewijzigd: 23 januari 2011, 13:50 uur, door weerfreak
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
ik geef je gelijk! zo jammer want de luchtdruk bied zoveel mogelijk heden maar de laatste sleutel tot echt winterweer ontbreekt hopelijk komt die rap
Nog even geduld naar mijn gevoel.
Eerst nog zacht en regenachtig maar daarna snel overgang naar kouder weer.
Ik denk dat het nog 1 of 2 keer toch een behoorlijke vorstperiode komt.
Beetje hetzelfde als in december.
Eerst flinke vorst en sneeuw, daarna een weekje dooi en dan weer flinke vorst met weer veel sneeuw.
Nog even geduld maar hij komt, ik weet het zeker
dit heb ik zo vaak gehoord. Helaas worden voorspellingen niet op gevoelens gemaakt.
Kaarten laten heel wat anders zien. Kans op een koud verloop is echter nog niet verkeken.
Maar de dagen lengen steeds meer en de zon krijgt straks ook steeds meer kracht.
Zondag 23/01 1 °c 5 °c 3 NNW 30 %
Maandag 24/01 2 °c 6 °c 3 W 30 %
Dinsdag 25/01 2 °c 5 °c 4 WZW 50 %
Woensdag 26/01 -2 °c 2 °c 3 NO 50 %
Donderdag 27/01 -3 °c 0 °c 3 ONO 20 %
Vrijdag 28/01 -4 °c 0 °c 2 ONO 10 %
Zaterdag 29/01 -5 °c 1 °c 2 NW 30 %
Zondag 23/01 1 °c 5 °c 3 NNW 30 %
Maandag 24/01 2 °c 6 °c 3 W 30 %
Dinsdag 25/01 2 °c 5 °c 4 WZW 50 %
Woensdag 26/01 -2 °c 2 °c 3 NO 50 %
Donderdag 27/01 -3 °c 0 °c 3 ONO 20 %
Vrijdag 28/01 -4 °c 0 °c 2 ONO 10 %
Zaterdag 29/01 -5 °c 1 °c 2 NW 30 %
@Winter&zomer - bronvermelding zou leuk zijn en tevens zou het handig zijn om in je profiel even aan te geven waar je woont....
http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_.../apeldoorn.html
Kaarten laten heel wat anders zien. Kans op een koud verloop is echter nog niet verkeken.
Maar de dagen lengen steeds meer en de zon krijgt straks ook steeds meer kracht.
rieeel geschreven dings!
dit is echt zo waar ook.
het is nowcasten denk ik nu
weather without storms is no weather at all.
de dagen gaan lengen, beginnen de nachten te strengen.
ik mag het bijna niet zeggen in deze topic maar,
de lente kriebels beginnen al een HEEL kleine beetje wakker te worden. laten we hopen dat de winter zich inhoudt voor de rest !
maar voor de winterliefhebbers hoop ik een mooie afsluiter
weather without storms is no weather at all.
Beginnen de dagen te lengen. begint het voorjaar te dwingen.
Vooruitzichten wat koudere nachten.(tijdelijk) i.v.m meer oosthoek draaiende stroming. daarna lijkt het weer meer N.N.W op te gaan.
Kwakkelwinter. En Koffie Dik Kijken.