En zo ver vooruit kijken kan niemand,..
Maar we zullen zien, hoop dat je gelijk krijg
Dit is al in september geschreven
Maar, dan moet de boel ( luchtdrukverdeling) die nu al tijden op slot staat toch nog wel loskomen. Hoe kijk jij daar tegen aan ?
Het weer is en blijft een bijzonder iets, het kan ineens 180 graden anders zijn, niemand maar dan ook helemaal niemand zal een verwachting op lange termijn goed hebben, maar een beeld schetsen kan altijd
Dus dat zou betekenen dat februari en stukje maart extreem koud zou moeten worden
Dit klopt alleen nog voor de maand december op dit moment. Januari is juist te zacht verlopen. Wat februari gaat doen is nog niet te voorspellen.
Komende week in ieder geval donderdag en vrijdag koud. Daarna alweer wat verzachting volgens EC en GFS
en dan zou het mooi zijn als het uitkomt, want dan mag jij ook mijn lottogetallen invullen heheh
(is een positief grapje, voordat ik weer onthoofd word)
grtz
GFS00 liet het via de westkust van Nederland naar het zuiden van Frankrijk trekken, tevens lag boven Duitsland nog een tweede laagje wat aldaar verpietert. GFS06 berekent het laag nu weer pal met kern over Nederland en vervolgens Belgie.
In dit laatstse geval zou vooral het westen en midden van Nederland met neerslag te maken gaan krijgen.
EC00 loopt aardig in de pas met GFS00 ofschoon hier het westelijke lagedrukgebiedje nauwelijk op de grondkaarten terug te vinden is ! Laatste Hirlam zou nog interessant zijn ter vergelijk (heb jij die misschien al Jan ?)
GFS00
GFS06
EC00
Ciao Johann
Komende week in ieder geval donderdag en vrijdag koud. Daarna alweer wat verzachting volgens EC en GFS
Het is december en januari (gemiddeld) en februari en maart, dus niet alle maanden apart
Jammer !
Loopt overigens aardig in de pas met EC.
Ciao Johann
we hoeven ons geen zorgen te maken over een storm tegen die tijd. Het hoog bij Ierland blijft de komende tijd bij ons.
Een drietal dagen denk ik lekker koud. Vanaf zondag weer duidelijk zachter. Terug naar het patroon waar we nu al een flinke tijd in zitten. Maar misschien dat de kaarten tegen die tijd anders geschud zijn?
vergeet donderdag niet
Zo gaat het uiteindelijk toch steeds een paar nachten met wat vorst; dus licht winters weer, op LT steeds of wat er boven of wat eronder, al met al precies zoals men hier een tijd al aangeeft. Gewoon winterweer dus.
Enfin allemaal fijn, maar we willen liefst nog wat spectaculairders zien in de kaarten en pluimen. Lijkt me toch dat we daar in februari nog eens om kunnen lachen als de winter weer flink uitpakt. Toch eigenlijk wel het idee nu dat dit gaat gebeuren.
Ik neem aan dat voor een beperkte geloofwaardigheid staat.... voor vandaag hadden de modellen van NCEP CFS op 28-12 nog iets van -6 in de planning,zitten ze er ook maar 12 graadjes naast op 4 weken dus dat valt allezins mee
edit - was wintertopic 23 pagina 54 om precies te zijn | Gewijzigd: 23 januari 2011, 12:56 uur, door erik