alleen de keer is hij daar maar 65% zeker van
en hij heeft weer een nieuwe leuke kop:
KOMENDE ZES DAGEN FLINKE BIFURCATIE
Dat klink allemaal zeer...wazig
Hij bedoeld dat de modellen uit elkaar gaan lopen.
(Tweesplitsing van de modellen)
Edit: dat moet de indruk wekken dat hij erg intelligent is...Ofzow....
;) | Gewijzigd: 22 januari 2011, 15:43 uur, door Shadow112
Lekkere *kuch* lente temp.
Over lente tempraturen heb ik het niet.
Maar als men realistisch is dan weet je ook dat we de meeste kou en sneeuw al hebben gehad.
Tot aan half maart weinig spannende ontwikkelingen daarna gaan we naar tempraturen rond de 10 graden.
En zo is het nu eenmaal
Maar als men realistisch is dan weet je ook dat we de meeste kou en sneeuw al hebben gehad.
Tot aan half maart weinig spannende ontwikkelingen daarna gaan we naar tempraturen rond de 10 graden.
En zo is het nu eenmaal
In vervolg geen plaatjes quoten.
allemaal extra werk voor de mods
Dank.
En zo is het nu eenmaal
daarom juist dat dit Nederland(en Belgie) is kan het weer heel grillig zijn.
je weet nooit wat februari brengt
zie 1986 januari is bagger en februari is een van de koudste van de eeuw
je weet nooit wat februari brengt
zie 1986 januari is bagger en februari is een van de koudste van de eeuw
Vergelijkingen met andere jaren maken heeft totaal geen zin, het weer van nu is ook anders dan toen.
Het weer doet toch wat het wil, het kan alle kanten opgaan. | Gewijzigd: 22 januari 2011, 16:00 uur, door WimBaens
Het weer doet toch wat het wil, het kan alle kanten opgaan.
Gelijk heb je maar vergelijken doen we voor de lol en is toch een teken dat eht kan net zoals jij hier ook zegt!
Ow ja Lente temps zitten er alvast niet echt in de komende dagen en vandaag 5°C :s het leek wel -3°C! zou koud jong...
Het weer doet toch wat het wil, het kan alle kanten opgaan.
Daarom,nu de winter afschrijven vind ik grote onzin
en 1986 is gewoon een goed voorbeeld hoe de winter kan omslaan
Ow ja Lente temps zitten er alvast niet echt in de komende dagen en vandaag 5°C :s het leek wel -3°C! zou koud jong...
Ik ben nog niet buiten geweest vandaag, dus geen idee
Dat grijs weer begint echt te vervelen, ik hoop dat kouder weer veel zon met zich mee brengt. Niet zoals vorig jaar februari, een koude maar minst zonnige februari sinds de metingen. | Gewijzigd: 22 januari 2011, 16:21 uur, door WimBaens
(Tweesplitsing van de modellen)
Edit: dat moet de indruk wekken dat hij erg intelligent is...Ofzow....
;)
Ook ff opgezocht..
bifurcatie = (Latijn: tweevork) is een gaffelvormige splitsing of tweedeling.
Gewoon verbazingwekkend die man. Maar ook wel weer fascinerend Het getuigd zeker niet van intelligentie. Als je je zo moet presenteren bij het publiek, kom je nl. niet ver.
Wat sneeuw en ijsdagen aangaat is er nog goede kans tot april.
Ik blijf hier de kaartjes kijken en de model besprekingen volgen omdat er nog van alles kan gebeuren.
Stel je eens voor dat we een sneeuwstorm krijgen in een verder kwakkelend verlopende winterperiode,Dat kan zomaar gebeuren.
Wat sneeuw en ijsdagen aangaat is er nog goede kans tot april.
Ik blijf hier de kaartjes kijken en de model besprekingen volgen omdat er nog van alles kan gebeuren.
Stel je eens voor dat we een sneeuwstorm krijgen in een verder kwakkelend verlopende winterperiode,Dat kan zomaar gebeuren.
De meteorologische winter is over half weg, eindigt op 1 maart.
Maar voor de rest heb je gelijk
bifurcatie = (Latijn: tweevork) is een gaffelvormige splitsing of tweedeling.
Gewoon verbazingwekkend die man. Maar ook wel weer fascinerend Het getuigd zeker niet van intelligentie. Als je je zo moet presenteren bij het publiek, kom je nl. niet ver.
Dat hij het woord kan spellen is verbazingwekkend Maar in de meteorologie wordt het best vaak gebruikt dus op zich is de term niet vreemd.
Volgens mij heeft hij wel leentjebuur gespeeld bij het KNMI,dit is nl. een stukje uit de modelbeoordeling van vanmorgen :
Halverwege komende week zien we in de 12 UTC een lichte bifurcatie optreden. Er zijn een aantal leden die een tijdelijke koudere periode laten zien. Het gros van de leden blijft echter met oplossingen in de T2m van boven nul. Dit verschil is aan de hand van de clusters te verklaren in de uiteindelijke positionering van een rug-as, welke ontspringt vanuit het genoemde hoog. In de vorige run was deze bifurcatie sterker ontwikkeld. In week 2, de EPS periode vanaf maandag 31 januari zien we een vrij normale spreiding wat oplossingen betreft. In de clusterkaarten laat de hoofdmoot van de oplossingen een westelijke tot noordwestelijke stroming zien, aan de flank van een hoog. Dit betekent een continuering van het licht wisselvallige weer met temperaturen rond normaal .
De beoordeling is niet superjuichend over mogelijk winterweer maar sluit ook niks uit!
GFS had op 28 dec. in hun verwachting staan dat we vandaag -10C zouden hebben dus dat neem ik met een korreltje (strooi)zout
Wel "flink" kouder. Ijsdagen in het oosten.
Edit: En sneeuw rond de maand wisseling. Vloertemp's wel boven 0.
| Gewijzigd: 22 januari 2011, 17:44 uur, door Shadow112
Zoals zo vaak is het weer gezwabber in de runs en wordt het niks ...
Zoals zo vaak is het weer gezwabber in de runs en wordt het niks ...
Ik neem de forecast maar 5 dagen serieus. En laat donderdag nou net een ijsdag worden voor het oosten en de ardennen.