Edit: Jan was me voor met de pluim. | Gewijzigd: 22 januari 2011, 11:50 uur, door zwoof
Vooralsnog komt het ensemble-gemiddelde uit op +/- -3 voor dinsdagmiddag op 850 hpa, even de nieuwe afwachten...
ik denk dat de laatste neerslag eventueel nog als sneeuw kan vallen maar veel zal dat zeker niet zijn..!
GFS heeft deze en de vorige winter al bewezen dat het goede trendsetter is, en dat EC na een tijd bijdraait
De 06z is trouwens erg goed, de hele run zien we een hogedrukblokkade met NO/O/ZO-stromingen
maar ja, je weet maar nooit...
Laten we dus hopen dat die hogedrukgebieden boven scandinavië komen te liggen en dat er zo af en toe eens een flink sneeuwgebied van een dooipoging langskomt die dus NIET slaagt.
Die dooiaanvallen brengen vaak flinke neerslag. Als die dus niet slaagt in de vorm van sneeuw natuurlijk
Dat begon het een week geleden ook, toen er op juist dezelfde termijn hetzelfde te zien was. Daar is niet veel van gekomen.
Ik geloof er pas in als het 3 dagen ervoor nog op de kaarten staat.
Februari moet gelukkig nog beginnen en er kan nog veel gebeuren, ik kan niet geloven dat heel de maand geen ijsdag meer zou komen. | Gewijzigd: 22 januari 2011, 11:58 uur, door WimBaens
Ten eerste de winter is pas (astronomisch) een maand bezig,
Ten tweede: februari is meestal de koudste maand van de winter.
Ten derde: er kan dus nog van alles gebeuren.. Zelfs in maart
Ten eerste de winter is pas (astronomisch) een maand bezig,
Ten tweede: februari is meestal de koudste maand van de winter.
Ten derde: er kan dus nog van alles gebeuren.. Zelfs in maart
+1
Daarbij om even iedereen zijn goed humeur om zeep te helpen GFS kwam ook met lange termijn runs die een nieuwe WC voorspelden dus niet alleen naar de koude runs kijken maar ook naar de minder koude anders kom je hetzelfde tegen als nu ...