Om Positief te blijven
"Ongekend lage temperaturen in ons land waargenomen. De koudegolf heeft nu blijkbaar een hoogtepunt bereikt. Vliegveld Eelde noteerde vanochtend -24 graden, Twente -23 graden. De isotherm van -20 graden ligt over ons land...."
Dat schreef Nico Grootes half februari 1956 in zijn dagboek van een schaatsliefhebber over 50 jaar Zaanse ijskronieken. Nederland beleefde de koudste maand aller tijden. Februari 1956 was in De Bilt met gemiddeld -6,4 graden 9 graden kouder dan het langjarig gemiddelde. Dat was nog nooit vertoond. Op 1 februari werd het in De Bilt niet warmer dan -11,0 graden, op twee na de koudste winterdag ooit. De vorstinval was opmerkelijk: na twee slappe wintermaanden kwam het er toch nog van en kon op 14 februari de Elfstedentocht worden gereden. Geen makkelijke tocht op hobbelig ijs en soms flinke sneeuwbuien. Het dieptepunt moest toen nog komen: op 16 februari had Uithuizermeeden -26,8 graden, op één na de laagste temperatuur ooit.
Zo kan het ook!
Dus ik blijf bij mijn vorige uitspraak: we hebben het hardste van de winter reeds gehad, en we moeten niet veel meer verwachten, hoogstens nog wat speldeprikken (wat nachtvorst en overdag een paar graden boven nul, in de Ardennen wel nog sneeuwkansen). Pas als er winterkou op de kaarten staat voor binnen de week, stuur ik mijn mening bij...
Klinkt mss pessimistisch, maar ik zie wat ik zie...
Daar is in Nederland geen kans op in de Winter, heeft dus ook geen zin om te zeggen
Waarom ga je dan niet in Portugal wonen? | Gewijzigd: 21 januari 2011, 23:04 uur, door Apeldoorn1988
Ma 10+ komt ook zeker niet meer in Feb
Kun je niet op voorhand zeggen, alles kan nog.
We kunnen -10°C halen of 10°C, februari moet nog beginnen.
Misschien dat volgende week het terug kouder wordt, maar dat ze het blijven uitstellen is niet zo rooskleurig.
Het blijft momenteel bij normaal winters weer, is nog altijd beter als totaal geen winters weer.
Maar als er geen standvaste periode meer komt met nog wat sneeuw of veel ijs voor het noorden van Nederland, dan hoeft het voor mij ook niet meer.
gaat de verkeerde kant op zo!
Eerst meemaken dan Geloven, Vandaag was het ook kouder dan ze zeiden
Dikke ijspegels hingen de hele dag aan me auto!
Dikke ijspegels hingen de hele dag aan me auto!
Dan kan ik ook over de 2 voorbije weken beginnen, elke dag 2°C warmer dan ze zeiden
Ik weet dat je heel graag winter wilt, ik ook hoor, maar dan extremer winterweer zoals in december.
Iedereen is al tevreden als de temperatuur normaal is tegenover de voorbije warme weken.
Ik weet dat je heel graag winter wilt, ik ook hoor, maar dan extremer winterweer zoals in december.
Iedereen is al tevreden als de temperatuur normaal is tegenover de voorbije warme weken.
Ik niet
Ma die Winter komt wel
Waarom ga je dan niet in Portugal wonen?
ik ga hier niet op in !
totaal onzin posts ! denk eens na winter&zomer....het is rieeel om te weten dat het makkelijk tien graden of meer kan worden in feb! en dat weet jij ook....en dat het ook min tien kan worden ook !
maar ik zie het nu nog niet gebeuren iig. sorry
weather without storms is no weather at all.