Jan, kun jij aan de ukmo temps komen?
(wil ik dat weten?)
Toch prima kaarten UKMO voor 27-01 ?
Zelfs NO tot O stroming -> koud
Ciao Johann
Of gewoon verkeerde kaarten ....?
UKMO 2mT 27-01
Die lezen bij het KNMI...
Modelbeoordeling LT KNMI:
Zondag passeert het koufront van een depressie die over Finland zuidzuidoostwaarts trekt, bij dit laag vindt een cyclonale afsnoering in zuidelijke richting plaats, langs ongeveer 25 OL.. Dinsdag trekt een kortgolvige hoogtetrog met een afsnoering over onze omgeving zuidwaarts, gevolgd door een volgende uitloper van het hoog. Hierna komen we in een brede warme sector. In de tweede helft van de volgende week verplaatst het hoog zich oostwaarts naar Midden-Europa.
edit - In het algemeen zien we dat na het midden van de komende week het zwaartepunt van het hoog wat oostelijker komt te liggen waarbij de kern nabij 50 NB ligt. Uit dezelfde beoordeling. | Gewijzigd: 21 januari 2011, 13:47 uur, door erik
Meest wrs scenario, had dat ook al in het Alpenweerbericht opgenomen.
Eerst ZO tot zuid, later evt zuidwest en dan ook maar tijdelijk
Lijkt me alleen maar gunstig voor de Lage Landen....
//Oorzaak voor het standvastige weer is een hogedrukgebied met centrum boven Engeland en Ierland. Dit zgn. blokkade hoog zal ook de komende dagen nauwelijks van positie veranderen en daarmee houdt de noordelijke tot oostelijke aanstroming van koude maar ook vrij droge luchtmassa's aan. Vanaf het midden van de week zien we het hoog onder geleidelijke afzwakking naar het oosten resp. zuidoosten doorschuiven. De stroming draait dan via oost meer naar zuidoost tot zuid. Het wordt dan weliswaar wat minder koud maar ook dan is de kans op neerslag (sneeuw) zeer klein.
//
wat een circus van een site...heel erg onduidelijk en rommelig...ik heb meteen geen zin meer om te lezen.
sorry
weather without storms is no weather at all.
Had teveel kaarten openstaan. Doe ik wel vaker als ik verschillende modellen wil bekijken.
Maar het waren er nu net iets te veel
sorry
http://www.weatheraction.com/ De site valt nog wel mee en lijkt wel overzichtelijk. Maar doordat ze de artikels in een nieuw frame laten openen, lijkt het niet netjes. | Gewijzigd: 21 januari 2011, 14:15 uur, door zwoof