Mee eens. Iedereen mag dromen van een strenge winter hoor. Ik hoop ook op een verschuiving van het hoog boven GB naar Z- Skandinavië. Ik speculeer ook graag mee en voorspelde op een andere site 2 weken geleden dat het de 23e zou gebeuren. Diepvries! Maar zoals al eerder hier gelezen kunnen we in het gunstigste geval! beter niet verder kijken dan 4 a 5 dagen. De opmerking van KNMI om daarna naar de gemiddelde lijn in de pluim te kijken slaat ook nergens op. Het kan net zo goed de bovenste of de onderste groene lijn worden.
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als alle dagen worden zoals gisteren. Lekker frisse winterdag met lentezonnetje overdag en 's avonds een beetje vorst. Geen wind. Maar goed, dat kun je beter niet zeggen hier natuurlijk...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Control en oper zijn het er niet mee eens (27-30)
| Gewijzigd: 21 januari 2011, 10:43 uur, door Brisk
Zeker lekker dagje gisteren en dan met name die zon idd. Het gaat me nog niet eens zo om de temperatuur maar die zon maakt toch wel wat positief los van binnen. En dat gaat goed samen met een koude winterdag hoor!
Lol, iets met 'oper en control' na 4 a 5 dagen, zeg LT, gewoon zien als een willekeurige member... | Gewijzigd: 21 januari 2011, 10:46 uur, door Tyshane
Maar de (meeste) members zijn het er wel over eens dat het (nog) niet echt koud winterweer wordt. En zo kabbelen we voort, maar het kan nog makkelijk allemaal. | Gewijzigd: 21 januari 2011, 10:50 uur, door zwoof
Doei doei winter het is weer mooi geweest ik zeg hij komt deze maand en volgende maand niet meer terug.
Op naar het voorjaar en een hete zomer!!!Berekende het ECMWF gisteren nog een fusie tussen het Britse – en Russische hoog, vandaag is dat al niet meer aan de orde. Het model van de Europese lidstaten laat het hoog bij de Britse Eilanden in kracht afnemen en een rug uitrollen tot over zuidwest Europa. De as van het hoog komt zuidelijk van ons land en wij blijven te maken houden met een noordwestelijke circulatie en aanvoer van relatief zachte lucht, hoewel het wel iets kouder zal kunnen worden!!
Za: max +5 in de nacht dalend tot om het vriespunt.
Zo: max wederom +5,de nacht wat minder koud;+3
Ma: max ook nu zo`n +5,min nachttemp. +2
Di: max +4,het gaat wat afkoelen dus in de nacht rond het vriespunt.
Wo: Max +2 overdag,in de nacht en nanacht dalend tot ongeveer -2 donderdagochtend vroeg.
Dit geldt dan zo ongeveer voor regio midden,uiteraard kan eenieder voor zijn/haar regio de eigen pluim hanteren.
Kortom,speel zelf eens weerman en kijk maar eens of je de pluim gelooft,je onderbuik of wat dan ook.....
Idd. Maar het sneeuwt hier wel ondertussen!
Edit: en het vriest!
| Gewijzigd: 21 januari 2011, 11:27 uur, door zwoof
Op naar het voorjaar en een hete zomer!!!Berekende het ECMWF gisteren nog een fusie tussen het Britse – en Russische hoog, vandaag is dat al niet meer aan de orde. Het model van de Europese lidstaten laat het hoog bij de Britse Eilanden in kracht afnemen en een rug uitrollen tot over zuidwest Europa. De as van het hoog komt zuidelijk van ons land en wij blijven te maken houden met een noordwestelijke circulatie en aanvoer van relatief zachte lucht, hoewel het wel iets kouder zal kunnen worden!!
Hooooooooo!!!! Niet zo happen, laat hem z'n mening geven. Dat je er niet mee eens bent is wat anders.
Met zulk soort opmerkingen wordt de gezelligheid nog verder onderuit gehaald.
Met zulk soort opmerkingen wordt de gezelligheid nog verder onderuit gehaald.
Ik kan het goed begrijpen al zie je zijn geschiedenis wat betreft postingen in wintertopic Maar zo hoeft het inderdaad niet, o ja, GFS laat weer lekkere kou zien. De -8 is dicht in de buurt