...
Jammer dat dat Azorenhoog zo'n zee aan 'warmere lucht' meeneemt, zelfs op hoogte (850hPA)
Kun dit eens nader uitleggen , waar zie je dat ????
(ik neem aan dat je de kaarten van de 27 januari bedoelt) ?
GFS 27-01
Ciao Johann | Gewijzigd: 20 januari 2011, 13:44 uur, door Alpenweerman
Heerlijk, alleen jammer dat ik nu pas wakker word i.v.m. nachtdienst.
Daarin tegen heb ik wel kunnen genieten van de ongelofelijke mooie volle maan. Kon zowat de krant lezen buiten.
Ik krijg alleen het heen en weer van sommige reacties. J & J moeten in mijn ogen gewoon verder gaan met voorspellen/verwachten van het weer.
Het woord voorspellen/verwachten zegt het al. Een andere J zei het vroeger ook al.
"Het kan vriezen, het kan dooien".
Het lijkt hier wel bijna een soap, dan met een lach, dan met kromme tenen en soms een beetje boos lees ik hier de ene na de andere reactie.
Het is vandaag de 20ste en Koning Winter is al 2 dagen in het het land, niet met de kracht van afgelopen december maar hij is er.
De lange termijn is veel belovend en het lijkt op een droge kou periode uit te komen. Zo rond begin februari, misschien wel eerder.
ONO-stroming aanvoer koude droge lucht door een hoog boven oostelijk Scandinavië.
Met vriendelijke groet, T. | Gewijzigd: 20 januari 2011, 15:19 uur, door Thunderknight
Dank voor jullie bereidwilligheid om dit met iedereen te willen delen.
is er iemand die in procenten (voor mij als leek) hoe groot de kans is dat we deze winter nog op natuurijs komen te staan?
Maar misschien interpreteer ik dat als amateur verkeerd. dan laat ik het mij graag uitleggen.
Euhhh, Mosje, de azoren liggen ten westen van Portugal, op dezelfde hoogte als de Afrikaanse noordkust. Volgens mij teken je jouw "azorenhoog" iets te noordelijk.................................
Ik denk dat je het UK hoog bedoeld (Bartlett High). Dit hoog stuurt inderdaad zachte lucht vanaf zee het continent op, maar bevindt zich op jouw tekening van 25 januari nabij Ijsland. Dit houdt in dat dit hoog op dat moment een meer noordelijke stroming in stand houdt, dus de aangevoerde lucht zal ook kouder zijn.
****Plaotie****
Giet niet goed Jones..... Ff plaatje downen en uppen blijkbaar
Maar het ziet er daar mooi wit uit ja. | Gewijzigd: 20 januari 2011, 16:43 uur, door arjanbruggink
Dank voor jullie bereidwilligheid om dit met iedereen te willen delen.
is er iemand die in procenten (voor mij als leek) hoe groot de kans is dat we deze winter nog op natuurijs komen te staan?
Dat is nog echt niet aan te geven,de kans is er zeker maar is sowieso al beter meer naar het oosten des lands.Niet getreurd,in Alkmaar heb je altijd 'de Meent' nog
Van harte welkom op het forum trouwens en hopelijk heb je hier veel leesplezier en leer je een beetje hoe het weer zich kan gedragen.Gewoon de berichten van de weermannen J(an)&J(ohann) goed lezen en de discussies hier op het forum volgen dan kun je straks bij familie,vrienden en collega`s vertellen wat voor weer we krijgen
Haha, die plaatjes geven de burger moed! Het kan toch bijna niet anders of februari gaat kouder verlopen dan januari. Hopelijk kan iedereen nog even van het schaatsen op natuurijs proeven en een sneeuwbal in elkaar draaien. IN februari is daar doorgaans niet zo heel veel voor nodig om winterse omstandigeheden voor elkaar te boksen. Tuurlek het kan ook dooien in februari maar kou en sneeuw maken ook een goede kans. Kop omhoog dus mensen! 1 Polar lowtje en deze winter bekijken we daarna als legendarisch! Het is maar een fijn lijntje tussen een 'zeurwinter' of een legendarische winter (vb. in 2005 hebben we een paar dagen sneeuw gehad en de mensen weten het nog, terwijl dat toen alles was voor de hele winter. We zijn nu al in december flink verwend enwe hebben nog zeker 1,5 maand te gaan, het lijkt me sterk dat 2005 zich gaat herhalen qua zachtheid dus ik heb goede hoop op een witte, koude nawinter!
Wat een super gave foto..begrijp ik het nou goed dat je daar woont of is dat "alleen" maar een weerstation?
http://www.davis.bplaced.net/index_bestanden/Page438.htm
Btw heb je ook nog contacten in het Tsjechische Reuzengebergte?
Groeten van een bewonderaar,
Hoffies (Antoin)
Wat een super gave foto..begrijp ik het nou goed dat je daar woont of is dat "alleen" maar een weerstation?
http://www.davis.bplaced.net/index_bestanden/Page438.htm
Btw heb je ook nog contacten in het Tsjechische Reuzengebergte?
Groeten van een bewonderaar,
Hoffies (Antoin)
Thx voor de pos. feedback.
Je begrijpt het goed, ik woon daar, het weerstation staat bij mij in de tuin.
Contacten met het Tjech, Reuzengebergte heb ik niet.
Ciao Johann
Verder toch een bietje vorst in Noordoosten...
Eindelijk weer de blauwe kleuren hier in de buurt! Houden zo. De hele dag de temperatuur rond de 2 graden gehad.