Overigens kwam dit verhaal rechtsstreeks van KNMI dus die denken er precies zo over
Ja, dat wat je van het KNMI hier aanhaalde is mi. duidelijk en komt op hetzelfde neer.
Ook voor de gerenommeerde weerdiensten zijn het met dit soort drukverdelingen (kaarten) vaak "moeilijke en onzekere tijden".
Ciao Johann | Gewijzigd: 19 januari 2011, 22:22 uur, door Alpenweerman
Eind december, begin Januari heeft het ook een tijd gekwakkeld voordat de kou eruit was, nu moet het ook ff kwakkelen voordat de echte kou binnen komt...
Ik denk dat als we eind februari met zijn alle nog ff nababbelen over deze winter, dat we het vooral hebben over de zeer koude tweede helft...
Welterusten... | Gewijzigd: 19 januari 2011, 22:34 uur, door Hoffies
Tja, het wordt vervelend...(met dat goed lezen bedoel ik)
Zie mijn Alpenweerbericht, daar ga ik daar op in (onder elke bijdrage van mij staat de link) of anders hier bij O-O
Ciao Johann
Dat is het nu steeds... jammer dat er niet naar de uitleg wordt gekeken
Mensen pls Johann en Jan en andere aktieve posters geven zeer veel info af ; kijk eerst eens of het al gewoon op het forum wordt vermeld (evt met de zoekfunctie)
Zie mijn Alpenweerbericht, daar ga ik daar op in (onder elke bijdrage van mij staat de link) of anders hier bij O-O
Ciao Johann
oeps sorry, gemist (kzit toch echt, tot volle ontevredenheid van mijn vrouw en baas, 24/7 op O-O). kga meteen lezen. Groet
Mensen pls Johann en Jan en andere aktieve posters geven zeer veel info af ; kijk eerst eens of het al gewoon op het forum wordt vermeld (evt met de zoekfunctie)
wrijf het er nog maar een keertje in. Excusses voor de vervuiling.
Had eerder op avond al een pittige hagelbui te pakken
Temp kaartje erbij | Gewijzigd: 19 januari 2011, 23:01 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
...en dan niet de Alpenweer updates lezen !
Misschien je baas eens vragen of je niet nog meer tijd daarvoor vrijmaken mag.....
(of je vrouw even lief aankijken)
Ciao Johann
Tegen half 10 kom ik vanuit het zwembad weer naar buiten, zwaar bewolkt en dikke plassen. Heeft het een paar millimeter geregend in korte tijd en de temperatuur anderhalve graad omhoog. Geen pekel meer op de wegen te zien (dus kunnen ze nog een keer als het helder blijft
Nog even over sommige verbaasde reacties van mensen als het weer niet doet wat de verwachtingen zijn... in oktober 2010 zat ik in Nepal om een berg(je) te beklimmen. Rond de top op 6500 meter kan het makkelijk dik 25 graden vriezen en gevoelsmatig met harde wind nog veel mee. Ik heb iemand gesproken die 3 jaar geleden haar tenen bevroor en een gedeelte moest laten weghalen. Dus ik goed voorbereid met de juiste kleding naar Nepal. Normaliter is oktober het begin van de droge periode na de moesson tijd. En de afgelopen jaren had ik altijd strak mooi weer en hogerop lekker koud (wat bij bergen toch hoort). Helaas hebben wij soms dagen achter elkaar alleen maar regen gehad en zaten we in high camp op 5800 meter rond 10 uur 's morgens met temperaturen rond de 0 graden en 36 uur vast in de tent met alleen maar ijs/sneeuwstormen. En lig je te zweten in je thermo ondergoed en slaapzak tot -30.
Soms denk ik daar aan terug als ik hier de reacties lees.. de teleurstelling dat de voorspelde sneeuw/vorst niet is gekomen terwijl de verwachtingen zo hoog gespannen waren of juist de hoop uitspreken dat de lente maar moet beginnen terwijl de winter nog zo lang duurt....Een paar jaar geleden hadden we in Assen op 2 maart ook nog 40 centimeter sneeuw en de nacht daarop 18 graden vorst. Dus een echte langdurende zware winter is het misschien niet maar er kan nog zoveel mooi weer voorbij komen tot dat we over de lente kunnen spreken..
ps: Uiteindelijk de top beklommen met -15 en een verse laag sneeuw van 1 meter..... Maakte het afgelopen maand een beetje goed dat er hier in Drenthe amper sneeuw viel terwijl in het midden/zuiden zoveel steeds viel. Heb aardig wat ochtenden lopen balen dat er hier weer amper wat lag
nu hier in de buurt van doetinchem is het droog, temperatuur wisselt wel een beetje, 22.05 vroor het bij eenkraakheldere lucht, nu sc 5/8 cb wolken en iets boven nul dus gaat het nog vallen???? afwachten dus! | Gewijzigd: 19 januari 2011, 23:06 uur, door Etten-Achterhoek
Misschien je baas eens vragen of je niet nog meer tijd daarvoor vrijmaken mag.....
(of je vrouw even lief aankijken)
Ciao Johann
Ik ben "as we speak" je update aan het aan het lezen. Vrouw ligt al te tukken. Ook nog even doorgeklikt naar je andere site (https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/) FAN-TAS-TISCH! dank daarvoor....
Saaie vent bent jij zeg, vrouw ligt al te tukken....
Worden je nog geen verwijten gemaakt dat je ook "verslaafd bent" aan het weer etc etc !?
Een bekend fenomeen bij alle "Wetterverückten", kan er over meepraten.
..en weer on-topic
Grüsse in die Nacht
Ciao Johann