Ja ik heb de ganzen gezien een stuk of 30 richting het zuiden.
ik heb er een foto van maar krijg hem niet geattached aan deze reactie.
Nou uhmm.....licht winters dan. Dit is de situatie die GFS in de 06 run voor 4 februari laat zien in het luchtdrukpatroon. De bijbehorende temperaturen om ca. 6 uur 's morgens liggen ergens tussen 0 en -4 landelijk gezien.
Dat Ierse H mag wel in Duitsland gaan liggen, maar beter is dat het Noordelijker komt. Pas dan wordt de aanvoer oostelijk en dat is precies de plek waar momenteel een aardig koudereservoir opgebouwd gaat worden in de komende periode.
dat wil ik wel zien !
Hmm zover zou ik niet gaan, helga is toch helga.
Rond 11:45? Toen zag ik samen met iemand ook een bliksem richting het noordwesten. We keken elkaar aan: Was dat nu bliksem? Niet veel later volgde het gedonder
Gisteren was het in Eindhoven dan ook wel verschrikkelijk regenachtig, aan het einde van de dag kwam ik in omgeving Den Bosch en daar vond iedereen dat het wel een mooie dag was geweest..
Nou ja midden November heb ik me gekwetst gevolg hele maand december winter vorige week vrijdag na 1 training en 1 match opnieuw gekwetst nu maar hopen dat het ok voorbode is voor winterweer ) ik wordt er bijgelovig van
EC was ook wel redelijk op lange termijn maar wat me opvalt is dat de hoogjes duidelijk een poging doen om scandinavië te veroveren maar de laagjes boven de Noordpool ze steeds naar beneden duwen ... hopen op een laagje in het zuiden dat het omgekeerde doet zeker
Nou ik ga naar de kiné want gekwetst natuurlijk
Kan iemand (meteomannen en -vrouwen) dit ontkennen c.q. bevestigen?
Beste Romigo,
Heb je mischien ook een bronvermelding voor ons ? (NB: dan zal Helga wel niet in februari haar eva-kostuum aandoen....
Headline summary for FEBRUARY 2011 Britain & Ireland:
Mostly cold on Northerly & Easterly air flow with heavy snow at times including in the South; although often milder in Ireland and SW England & sometimes N/W Scotland.
NCEP verwacht toch dat februari/maart ca. 1,75 graden kouder gaat verlopen dan de norm, met de nadruk op de alpenlanden, dus voor Johan komt het (toch nog?) goed (nu nog een vrachtje verse sneeuw). Dit is toch weer een graad kouder dan december/januari t.o.v. de normaal. December was (te) koud, januari (te) warm, dus ik stel voor om een warme maart vooraf te laten gaan van een zeer koude februarimaand !
Heb je mischien ook een bronvermelding voor ons ? (NB: dan zal Helga wel niet in februari haar eva-kostuum aandoen....
Putto op zijn website: http://www.weerprimeur.nl/ , maar die schijnt niet oppertuun te zijn, volgens forumleden. Playboy Helga liet het gisteren doorschemeren, tijdens haar weerpraatje in Editie NL.
NCEP verwacht toch dat februari/maart ca. 1,75 graden kouder gaat verlopen dan de norm, met de nadruk op de alpenlanden, dus voor Johan komt het (toch nog?) goed (nu nog een vrachtje verse sneeuw). Dit is toch weer een graad kouder dan december/januari t.o.v. de normaal. December was (te) koud, januari (te) warm, dus ik stel voor om een warme maart vooraf te laten gaan van een zeer koude februarimaand !
Opnieuw een bevestiging, dat de lente - die volgens sommige forumleden al in aantocht zou zijn - nog heel ver weg is.
Jij bent de enigste die over lente begint
Het is nu gewoon een normale periode voor januari, we komen toch een stuk te warm uit op het einde van de maand. | Gewijzigd: 19 januari 2011, 17:58 uur, door WimBaens