;)
Edit Jan: Gedaan en post geedit
Is niet veel anders dan die van gisteren toch?
Dank Jan!
De kou wordt weer vooruit geschoven. En realistisch gezien.
Ja, er gaan minder members voor kou.
Maar Shadow wacht nog steeds tot de 20'ste.
#Winter.
;)
Winters – geen winter
Voorlopig hebben we te maken met een hardnekkige noordelijke stroming. Een hogedrukgebied gaat voor anker boven de Britse Eilanden. Dergelijke situaties zijn vaak hardnekkig en dat is nu niets anders.
Er stroomt koudere lucht ons land binnen en deze overgang gaat gepaard met regen. Vooral het midden en zuiden van het land hebben te maken met soms intensive regenval.
De rest van de week zal onder de vleugels van dit hogedrukgebied overwegend droog verlopen. Hoewel een enkele winterse bui morgen niet is uit te sluiten. Actieve storingen kunnen ons in elk geval niet meer bereiken. Een noordelijke stroming brengt vrijwel nooit onvervalst winterweer.
Wanneer er een depressie boven Scandinavië ligt kan een noordelijke stroming wel voor veel sneeuw en voor een ‘vuile’ winter zorgen. Nu ligt het hogedrukgebied dicht genoeg bij ons land en is sterk genoeg om dit soort storingen op afstand te houden.
Geen echt winterweer, wel wordt het allemaal wat kouder. In de nachten gaat het licht, landinwaarts lokaal soms misschien wel eens matig vriezen met waarden tussen -1 en -5 graden. Er zijn behoorlijke verschillen tussen de kustgebieden en dieper landinwaarts. Dit geldt zowel voor overdag als in de nacht. De zon gaat geregeld schijnen al is het gevaar van hardnekkige mist wel iets wat om de hoek komt kijken. In het weekend neemt de kans op (winterse) neerslag wel iets toe.
In- en ook na het weekend houdt deze noordelijke stroming aan. Een overgang naar een echt winters weertype is voorlopig niet aan de orde. Een beetje licht winters.
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/...ersverwachting/
Nee niet van Nos
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/...ersverwachting/
Van waar die laatste zin, Jan?
Denk je dat je niet gesteunt wordt?
Gisteren was het andere koek, maar ik zie nu weinig kou terug in zowel GFS als EC.
Temperaturen meest rond normaal, soms wat eronder als de wind uit het NO komt, maar is ook slechts een dagje ofzo en dan terug naar de NW hoek. Zet zo geen zoden aan de dijk.
Klopt inderdaad maar lijk niet direct aan de orde want die depressies tussen die 2 hoogjes zijn vrij sterk dus waarschijnlijk zullen ze niet verbinden maar ik zag op gfs wel een mogelijkheid dat het later zou kunnen samensmelten met de rusische beer dus toch wel interessante ontwikkelingen ! Spijtig genoeg geen kaartjes want ik zit @ ipod
EDIT: was op de 12U run
In mijn ogen wordt het namelijk toch wel moeilijk om nog een echte winter te krijgen.
Ten eerste, omdat de verwachtingen steeds worden doorgeschoven.
Ten tweede, de zon zal toch ook wel weer aan kracht gaan winnen. (?)
Misschien wat simpel, maar maakt dit het niet allemaal wat moeilijk?
Southman!