het was een beetje te verwachten want EC en GFS zijn het al een week aan een stuk niet met elkaar eens en de kaarten liggen er zeer moeilijk bij dus voel je het wel aankomen dat er een duidelijk verschil zal zijn ...
Ec is natuurlijk geen rampzalige WC run ofzo maar echte vrieskou staat er nou ook weer niet op de run hoogstens wat gekwakkel mogelijk op lange termijn OZO wind waardoor het kouder wordt maar is nog zo ver
de kans dat de elfstedentocht gereden word dit jaar is aanwezig maar word met de kaart minder moet je rekening mee houden
Rekening mee houden is wel wat anders dan wat zij zei
Zij wist het zkr!
Zij moet waarzegster worden!
Dat kan je toch nu niet zeggen wat een Amateur,
Ik denk dat ze de Winter haat kan niet anders!
Dat kan je toch wel zeggen???
Je moet realistisch blijven
ik zie ook graag zware vorsdt komen,maar zoals het nu lijkt,komt die voorlopig gewoon nog niet
Maw...tot in de verste verten idd geen eldfstedentocht...of je het nou leuk vindt of niet
Je moet realistisch blijven
ik zie ook graag zware vorsdt komen,maar zoals het nu lijkt,komt die voorlopig gewoon nog niet
Maw...tot in de verste verten idd geen eldfstedentocht...of je het nou leuk vindt of niet
Je weet het nooit zkr
voor zo lange tijd!!
*kuch*
2 Meter temp volgens GFS Zaterdag 18.00 uur.
Kleine kans op neerslag.
Temp op hoogte. (ijzel)?
Bron: Gfs Run 12.00 18 jan 2011
Voor de Randstad nu nog geen vorst nee! | Gewijzigd: 18 januari 2011, 20:48 uur, door Shadow112
En dit dan?
Dag
Datum
woensdag
19-01
donderdag
20-01
vrijdag
21-01
zaterdag
22-01
zondag
23-01
maandag
24-01
dinsdag
25-01
Min
0 °C
-2 °C
-3 °C
-2 °C
-3 °C
-4 °C
-4 °C
Max
5 °C
3 °C
2 °C
4 °C
4 °C
2 °C
1 °C
Zonkans
50 %
35 %
50 %
25 %
40 %
30 %
60 %
Neerslagkans
50 %
35 %
25 %
80 %
70 %
65 %
70 %
Windrichting
Kracht
NW
2
NO
2
NO
2
NW
2
N
3
NO
3
NO
2
Vanaf zondagmiddag valt er in de Ardennen sneeuw, EC-MOS berekent tot 10 tot 15 cm. Zou lokaal ook best nog meer kunnen worden. Met een beetje geluk blijft hoger op in de Ardennen deze sneeuw voorlopig gewoon liggen.
Ciao Johann
thanx.
Mwa,
Zo ver wil ik niet gaan, echter is de kans voor vorst in het oosten natuurlijk groter dan in het westen als je de kaarten bekijkt.
;)
@mod: ff snoeien in de quote's en reply's please. | Gewijzigd: 18 januari 2011, 20:58 uur, door Shadow112
Ik denk dat hij niet zo naar GFS kijkt,dat is een keuze die je maakt.Als je eenmaal voor GFS kiest kijk je met enige scepsis naar ECMWF en vice versa.Hoofdzaak is wel dat je 'jouw' model trouw blijft.De modellen zijn het natuurlijk niet altijd oneens en dan is het ook makkelijker om een voorspelling te doen maar als ze nogal afwijkend zijn (meestal vooral LT) dan wordt het een voorkeursverhaal.
Dit is dus ook geen waardeoordeel over de modellen,ze hebben imo allemaal hun sterke en zwakke kanten,de zaak is gewoon dat te herkennen en erkennen en op die punten evt aanpassingen te doen. | Gewijzigd: 18 januari 2011, 20:58 uur, door erik
Edit:
Dat klopt ook wel, echter is het geen geheim dat de rest van Nederland soms een beetje ondergeschoven wordt tegen over de Randstad.
Dat dit gebeurd hebben we deze winter al vaker gezien en het is gewoon een feit.
Ook afgelopen zomer/winter met extreem weer geen waarschuwingen voor Limbo, Brabant, Overijssel en Drenthe.
Helemaal als er geen echte "super extremen" te verwachten zijn blijft het voor de rest van Nederland gewoon stil.
Bij een kleine kans op gladheid in de Randstad en we hebben een weeralarm!
| Gewijzigd: 18 januari 2011, 21:12 uur, door Shadow112
Dat klopt ook wel, echter is het geen geheim dat de rest van Nederland soms een beetje ondergeschoven wordt tegen over de Randstad.
Dat dit gebeurd hebben we deze winter al vaker gezien en het is gewoon een feit.
Ook afgelopen zomer/winter met extreem weer geen waarschuwingen voor Limbo, Brabant, Overijssel en Drenthe.
Helemaal als er geen echte "super extremen" te verwachten zijn blijft het voor de rest van Nederland gewoon stil.
Bij een kleine kans op gladheid in de Randstad en we hebben een weeralarm!
je vergeet gelderland
Wees er maar niet ongelukkig over,ik woon redelijk centraal wat inhoudt dat we de ene keer onder noord vallen de andere keer onder zuid om over oost en west maar niet te spreken Kortom,wij waaien met alle winden mee