Dat moet nog blijken heb de nieuwe ECWMF nog niet gezien. | Gewijzigd: 18 januari 2011, 19:05 uur, door Maarten Dings
Btw waar is Johan eigenlijk, snowboarden in het gras..
Ja, zeg dat, hier tot 1100 alles groen, van 1100 tot 1500 a 1600 meter, oude ijzige sneeuw.
In de zijdalen (Mattertal, Saastal) vanaf 1200 gesloten sneeuwdek van 10 tot 20 cm.
Hogerop, pak hem beet vanaf 1700 meter, veelal nog goede sneeuwcondities.
Vanaf morgen Dauerfrost en weer veel te koud, sneeuw zal er in Oberwallis echter niet gaan vallen als ik zo de laatste kaarten bekijk. (noordstroming)
Ciao Johann
In de zijdalen (Mattertal, Saastal) vanaf 1200 gesloten sneeuwdek van 10 tot 20 cm.
Hogerop, pak hem beet vanaf 1700 meter, veelal nog goede sneeuwcondities.
Vanaf morgen Dauerfrost en weer veel te koud, sneeuw zal er in Oberwallis echter niet gaan vallen als ik zo de laatste kaarten bekijk. (noordstroming)
Ciao Johann
Hoe is het nu op stubaire gletscher? Vrienden van mij zitten daar nu...
Vandaag en ook morgenochtend nog aardig weer.
Vanaf morgenmiddag kouder en opkomende sneeuwval, de komende dagen valt er in totaal 40 tot 60 cm sneeuw, lokaal ook nog meer. Dat zit dus wel goed in Tirol voor de komende tijd
Ciao Johann
Krijgen we nog sneeuw op de Woldberg bij 't Harde (63m)?
Maar even serieus, hoe zijn de sneeuwcondities in Mayrhofen, dat ligt nog vrij laag ...
Vraag dat ivm familie die daar aan het skieen zijn..
Vanaf morgenmiddag kouder en opkomende sneeuwval, de komende dagen valt er in totaal 40 tot 60 cm sneeuw, lokaal ook nog meer. Dat zit dus wel goed in Tirol voor de komende tijd
Ciao Johann
Hebben we hier de Winterbanden nog echt nodig voor de komende 10 dagen?
Als ik EC-MOS bekijk dan zou er zondagmiddag -avond en misschien dinsdag in Nederland wat sneeuw kunnen vallen.
Het zal echter niet veel zijn en hooguit genoeg voor een wit laagje van 1 tot 3 cm. Moet overigens ook de temperatuur meewerken !
Ciao Johann
Krijgen we nog sneeuw op de Woldberg bij 't Harde (63m)?
Maar even serieus, hoe zijn de sneeuwcondities in Mayrhofen, dat ligt nog vrij laag ...
Vraag dat ivm familie die daar aan het skieen zijn..
Zie, lees Alpenweer updates, volgende morgenochtend !
Ciao Johann
Pfff, 1,5 week is nog heel ver weg !
Vanaf zondagmiddag valt er in de Ardennen sneeuw, EC-MOS berekent tot 10 tot 15 cm. Zou lokaal ook best nog meer kunnen worden. Met een beetje geluk blijft hoger op in de Ardennen deze sneeuw voorlopig gewoon liggen.
Ciao Johann
Vind ik persoonlijk niet omdat de 2m temp ongeveer overeen komen met de Maximum kaartjes als je eens de minimum kaartjes bekijkt heb je een totaal ander weer maar ik vind het raar dat er echt zo 5°C verschil is tussen die 2 :s
Gaat wel over lange termijn (EDIT)
Zij moet waarzegster worden!
Dat kan je toch nu niet zeggen wat een Amateur,
Ik denk dat ze de Winter haat kan niet anders!
ze heeft wel gelijk
de kans dat de elfstedentocht gereden word dit jaar is aanwezig maar word met de kaart minder moet je rekening mee houden