jij zal dus wel behoorlijk wat afweten van het weer.
Wat denk jij? gaat het nog wat worden met deze winter? En in het westen van NL?
ik woon namelijk aan de kust in het westland.
Laten we hopen dat het hier dan ook weer koud word
Maar wat denk je?
Even een vraagje. als ik gfs zo bekijk zitten we vrijwel de hele tijd onder een H van 1025-1030 hpa.
Hoe kan gfs dan relatief veel neerslag berekenen?
Straalstroom ligt aan de N en O kant van het hoog en trekt de fronten mee deze kant op,dat is tenminste wat ik denk dat de oorzaak is.
wat heeft deze kaart met kou te maken???Omdat de kleur overwegend blauw is??????
als ik bij die GFS kaarten de kaart van 24jan aanklik en ik klik op temp 2m zie ik alleen maar temp boven 0
Zitten we elkaar hier gek te maken met allerlei verschillende kaarten of ben ik nou gek????
als ik bij die GFS kaarten de kaart van 24jan aanklik en ik klik op temp 2m zie ik alleen maar temp boven 0
Zitten we elkaar hier gek te maken met allerlei verschillende kaarten of ben ik nou gek????
Nee.
Het gaat mij om de afzakking van de koude lucht op hoogte die uiteindelijk een rol speelt in onze neerslag..
Zie bericht #359,daar staat het 2m plaatje al.
Gevaar is idd dat mensen aan de kleurtjes van 850Hpa en 500 Hpa kaartjes temperatuurwaarden gaan hangen.Het geeft alleen aan wat er in de hogere luchtlagen gebeurd..
edit - shadow was me al voor | Gewijzigd: 18 januari 2011, 18:22 uur, door erik
Gevaar is idd dat mensen aan de kleurtjes van 850Hpa en 500 Hpa kaartjes temperatuurwaarden gaan hangen.Het geeft alleen aan wat er in de hogere luchtlagen gebeurd..
Mja,
Beter er maar bij vermelden in de toekomst voor de duidelijkheid.
Vergeet nog wel eens dat die kennis niet vanzelfsprekend is.
Edit: we leren allemaal elke dag bij. | Gewijzigd: 18 januari 2011, 18:26 uur, door Shadow112
jij zal dus wel behoorlijk wat afweten van het weer.
Wat denk jij? gaat het nog wat worden met deze winter? En in het westen van NL?
ik woon namelijk aan de kust in het westland.
Laten we hopen dat het hier dan ook weer koud word
Maar wat denk je?
Volgens mij was Jan daar duidelijk in geweest in zijn openingspost. Wellicht dat je die nog even naleest.
Voor de Randstad wss wel.
@EricV
Niet helemaal.
Gemiddelde temperatuur in graden Celsius Januari:
De Bilt 2,8
Eelde 2,0
Rotterdam 3,4
Maastricht 2,6 | Gewijzigd: 18 januari 2011, 18:50 uur, door Shadow112
Who the hell is Helga ? Ik vertrouw op Mummelmann en die staat al in de vriezer lekker koud te worden. Dus ik ga voor vorst op maandag en daarna zien we wel weer... volgens Jan Visser en andere echte kenners
.
En om bij Peter Timosmurf te blijven; wat voor weer wordt vroeg onlangs een RTLl lezeres aan Timofeef: Peter antwoordde "Weet ik veel ??!!" - kijk dat zijn nou echte goede weermannen haha .....
.
En om bij Peter Timosmurf te blijven; wat voor weer wordt vroeg onlangs een RTLl lezeres aan Timofeef: Peter antwoordde "Weet ik veel ??!!" - kijk dat zijn nou echte goede weermannen haha .....
We weten het hier zelfs nog steeds niet wat het gaat worden, dat zegt genoeg lijkt me
Ik mag Helga trouwens liever zien dan Peter Timofeef. Maar dat ze het bij kwakkel houden lijkt me op dit moment juist. Anders is het ook (nog) niet. Bovendien geven ze een gemiddeld weer op midden LT voor Nederland en niet voor Holland en het Oosten en of Noord Zuid. Hier kan aardig wat verschil in zitten. | Gewijzigd: 18 januari 2011, 18:55 uur, door zwoof