Een pluim voor deze pluim!
Marcel.
Ik vind die 00.00u run anders niet zo erg positief voor de winterliefhebbers,op control na gaan er wel veel members richting + temps aan het begin van feb....
Eerst de ontwikkelingen deze week maar eens afwachten,er zijn nog vele opties open
Eerst de ontwikkelingen deze week maar eens afwachten,er zijn nog vele opties open
Klopt!
Was voor mij een klein huppeltje weer de goede kant op!
Gaat hij richting het oosten dan een paar dagen echt winters. Gaat hij de oceaan op dan komt de weg vrij voor storingen en n.w stroming.
65% kans richting oceaan.
35% kans richting oosten.
En nog iets anders.
We hebben nu het hoge water bij de rivieren. Tegen de tijd dat het gaat vriezen is dat volgens mij nog niet gezakt. Dit gaat dan dus bevriezen in de uiterwaarden. Leuk schaatsbaar zou je denken, maar het water zal dan toch doorzakken, dan krijg je volgens mij lucht onder het ijs en een leverasgevaarlijke situatie,..toch?..
of denk ik nu heel raar
grtz
Ik zie de control weliswaar naar beneden gaan maar meer members maken nu de overstap naar warmere scenario's. Gemiddeld zijn de temps nog niet zo dat de sneeuw een tijdje zal blijven liggen. Ik hoop dat dit vanavond nog bij draait.
En nog iets anders.
We hebben nu het hoge water bij de rivieren. Tegen de tijd dat het gaat vriezen is dat volgens mij nog niet gezakt. Dit gaat dan dus bevriezen in de uiterwaarden. Leuk schaatsbaar zou je denken, maar het water zal dan toch doorzakken, dan krijg je volgens mij lucht onder het ijs en een leverasgevaarlijke situatie,..toch?..
of denk ik nu heel raar
grtz
Het is niet raar,maar waar...........
Zeker omdat het water zo snel mogelijk afgevoerd moet(zal) worden,
om evt. een nieuw (extreem) hoogwater te voorkomen.
En nog iets anders.
of denk ik nu heel raar
grtz
Zolang er stroming staat zullen de temperaturen niet laag genoeg zijn om het water te laten bevriezen dus is het risico (met de huidige verwachting) verwaarloosbaar klein.
De natuur laat zich moeilijk voorspellen, het gaat niet vanzelfsprekend zoals het in het verleden ging.
Resultaten uit het verleden bieden in dit geval geen garantie voor de toekomst. | Gewijzigd: 18 januari 2011, 11:58 uur, door mosw
Resultaten uit het verleden bieden in dit geval geen garantie voor de toekomst.
Vertel, hoe ging het vanzelfsprekend in het verleden? Ben benieuwd!