Daarnaast is de winterperiode ongeacht de huidige temperatuur nog niet voorbij!!Het zou dus ook volgens de statistieken een koude winter kunnen worden,een weekje ijsdagen zou ons al aardig in de buurt kunnen krijgen.Dan is deze periode met te warm weer snel weer vergeten.
Dus om nu te stellen dat we naar zachte winters toegaan is wel erg kort door de bocht.
Groningen en Twente zitten idd. al boven de 100 punten, dus er is hier volgens Hellmann begrippen al sprake van een koude winter. 50 puntjes erbij en we kunnen spreken over een zéér koude winter.
Klopt Zwoof, we hebben hier in Twente ons portie in december wel gehad. Mag van mij best nog een keer koud worden maar dan graag droge vorst en geen sneeuw meer. Daar hebben we al meer genoeg van gehad.
Laags van de noordelijke ijszee zakken steeds weer af naar zuiden waardoor aansluiting H Ierland met H evt boven scandi/rusland nog niet echt lukt (maar dat wil niet zeggen dat het niet koud kan worden - 850HPa is wel erg koud)
Ziet er naar uit dat Hoog Ierland steeds verder weggedrukt wordt naar het westen ....
Jaja de 1045 HPa ligt er toch nog mooi bij.... | Gewijzigd: 17 januari 2011, 19:52 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Daarnaast is de winterperiode ongeacht de huidige temperatuur nog niet voorbij!!Het zou dus ook volgens de statistieken een koude winter kunnen worden,een weekje ijsdagen zou ons al aardig in de buurt kunnen krijgen.Dan is deze periode met te warm weer snel weer vergeten.
Dus om nu te stellen dat we naar zachte winters toegaan is wel erg kort door de bocht.
De afgelopen 2 Winters bedoel ik ook niet die waren lkr koud, ma al die winters daarvoor tot 1999 Behalve 2003 was wel Winters.
En dat we naar zachte winters gaan zeg ik niet, en dat hoop ik ook zeker niet! je zou denken dat ze alleen maar koude worden dat zei Piet Paulusma tenminste ook,
De 850hpa temps zijn wel koud zat om bij een NW stroming lekker pittige winterse buien te produceren.. | Gewijzigd: 17 januari 2011, 19:55 uur, door Mauriceb
Ja wie heeft die besteld?????
Nou, ik heb de slee nog niet opgeruimd en staat nog steeds startklaar. Eerlijk gezegd vind ik sneeuw ook erg mooi. Het onderstreept ook gelijk dat het winter is. Voor dat het ijs dik genoeg is voor de toertochten moet je altijd zo lang wachten en ook geluk hebben dat de periode lang genoeg is. Maar ja als de beer toch losgaat....
En er is een hele mooie koude bel boven de artics...
Op hoogte wel leuk en aardig, maar hoe zit de stroming aan de grond? Want als het +5 graden is aan de grond maar -5 op hoogte dan heb je er nog niet veel aan.