29 juli t/m 8 augustus ga ik ook op vakantie naar Kroatie, naar de plaats Rovinj. Genieten van zon, zee strand en rust ga ik daar zeker doen, maar een flinke onweersbui zie ik ook zeker wel zitten. M'n vriendin en ik hebben daarom ook dit land en deze loacatie uitgekozen want het is een schitterend land met mooie natuurgebieden, maar het kan er ook behoorlijk spoken.
Nou is mijn vraag, weet iemand of er iets van een buienradar of iets in die trand is voor kroatie?? Heb al een tijdje zitten googelen maar kan zelf niks vinden.
Alvast bedankt
Joris
Ahhh.. Kijk.. Vergeet niet te zwaaien. Ik ben daar ook ergens in die periode te vinden . Ik wat zuidelijker. In de buurt van stad Split.
Als het beetje meezit dan zal het daar ook gaan spoken. Hele mooie omstandigheden daar.
Ik heb geloof ik ooit op de site van KNMI een link gevonden met de radar beelden maar of die echt bruikbaar is weet ik niet. Het was noga leen grove radar beeld. Ohh wacht ik heb hem.. Radar
Kijk hier ff .. Klik | Gewijzigd: 21 juni 2011, 16:51 uur, door Kres
Als het beetje meezit dan zal het daar ook gaan spoken. Hele mooie omstandigheden daar.
Haha is goed, als er een dikke shelf aankomt en je ziet iemand wild foto's maken dan weet je dat ik het ben heb de verhalen hier gelezen en een aantal filmpjes gezien en dat zag er zeker goed uit dus ben benieuwd, overigens de eerste keer dat ik naar kroatie ga.
Edit: he bedankt voor die link dit gaat al de goeie kant op! | Gewijzigd: 21 juni 2011, 16:51 uur, door weerfanaat
Edit: he bedankt voor die link dit gaat al de goeie kant op!
Nou dat geldt ook voor jou ... Mijn toestel gaat zeer zeker mee.
Ik ben daar al vaak zat geweest en ik kan die verhalen zeker bevestigen. Wat soms ook mooi is dat je het in de verte boven de zee/eiland tekeer kan zien gaan terwijl je zelf hoog en droog zit. Dat wordt mooie pics maken.
Ja het is dan niet echt hele uitgebreide info zoals we het hier zijn gewend maar geeft wel een indicatie.
29 juli t/m 8 augustus ga ik ook op vakantie naar Kroatie, naar de plaats Rovinj. Genieten van zon, zee strand en rust ga ik daar zeker doen, maar een flinke onweersbui zie ik ook zeker wel zitten. M'n vriendin en ik hebben daarom ook dit land en deze loacatie uitgekozen want het is een schitterend land met mooie natuurgebieden, maar het kan er ook behoorlijk spoken.
Nou is mijn vraag, weet iemand of er iets van een buienradar of iets in die trand is voor kroatie?? Heb al een tijdje zitten googelen maar kan zelf niks vinden.
Alvast bedankt
Joris
http://www.arso.gov.si/vreme/napovedi%20in...atki/radar.html
Deze is wel voor Slovenië maar hier kun je Istrië ook op zien. Op de radar van Kroatië zelf kun je Istrië niet zien Trouwens als iemand een radar zoekt in het buitenland kijk eens op deze site . | Gewijzigd: 21 juni 2011, 17:25 uur, door onno333
Deze is wel voor Slovenië maar hier kun je Istrië ook op zien. Op de radar van Kroatië zelf kun je Istrië niet zien Trouwens als iemand een radar zoekt in het buitenland kijk eens op deze site .
Ook jij bedankt voor de nuttige link! Zal als ik in kroatie de mogelijkheid deze links af en toe gaan bekijken.
Ja onweer en natuurlijk geweld is leuk zoalng er geen slachtoffers vallen en schade beperkt blijft..
Gelukkig zitten wij daar binnen dus geen last van platgestampte tenten.
Een nieuw topic aanmaken vind ik zelf wat overdreven, dus nu vraag ik het hier even.
Iemand die een buienradar voor Spanje weet? Ik kan alleen de satelliet vinden
http://www.weatheronline.co.uk/weather/map...o&CREG=r01g
2:
http://www.meteogroup.co.uk/uk/home/weather/radar/spain.html | Gewijzigd: 18 juli 2011, 18:00 uur, door marcel`westland
Marcel