De meerderheid in de pluim zegt dat de afgelopen keren wel in elk geval! | Gewijzigd: 16 januari 2011, 19:29 uur, door zwoof
Wordt het ook. Voorspelling plaatselijk station is dat het 0 wordt in nacht van woensdag naar donderdag en overdag max maar 3. Dus een stuk kouder dan nu, want deze temperaturen lijken dan een tijdje aan te houden.
Piers Corbyn zei het al twee van de drie wintermaanden worden kouder dan normaal. December was al kouder dus blijft er nog 1 maand over. Als ik je nu vertel dat januari niet te koud is welke maand blijft er dan nog over?
Dan er bij, ik kan mij nog herinneren dat we in2005 plotseling uit het niks en winterstoot hadden in maart welke grote delen van het noorden en oosten van Nederland volledig plat lei. Dus zelfs buiten de winter kan het nog bar weer worden.
Laatste paar pluimen laten zelfs ijsdagen zien. (zondag-ochtend) pluim was net iets minder. Maar de trend blijft: Kouder
Hopen dat GSF op haar schreden terugkomt.
Dom vraagje misschien even, maar waar kun je de nieuwe EC run zien?
Ik weet al tal van sites voor de GFS run's, maar EC eigenlijk nog nooit tegengekomen.
Piers Corbyn zei het al twee van de drie wintermaanden worden kouder dan normaal. December was al kouder dus blijft er nog 1 maand over. Als ik je nu vertel dat januari niet te koud is welke maand blijft er dan nog over?
Dan er bij, ik kan mij nog herinneren dat we in2005 plotseling uit het niks en winterstoot hadden in maart welke grote delen van het noorden en oosten van Nederland volledig plat lei. Dus zelfs buiten de winter kan het nog bar weer worden.
Ik wil niet gaan zeiken hoor maar in December was het kouder dan gemiddeld maar dat komt omdat we niks meer gewend zijn. Veel sneeuw betekend ook dat het niet koud is. We moeten niet opeens gaan doen alsof we echt een zware winter achter de rug hebben; het was hier en daar wat koud maar Zeeland bijvoorbeeld heeft nou niet echt een winter gehad waarvan je kan zeggen: "die gaat de boeken in". Januari is ook niet koud met zelf temps boven de 10 graden, dat is gewoon warm.
Dat er nog een maand over blijft doet er niet toe, de trend laat zien dat het niet meer hard gaat vriezen en dat we tot aan eind Januari geen ijsdagen tegoed hebben.
Dat er in 2005 een winterstoot was klopt, maar daar hebben wij in het Zuid-Westen niet veel van meegekregen. Een ei maakt nog geen lente en een sneeuwvlok maakt nog geen winter.
Hallo Keunmaster, waar staat die run waar jij zo enthousiast over bent ?
Groet en bedankt alvast.
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina...temperatuur.htm
Zit 1 voordeel aan, dat is in de zomer weer gunstig voor onweer hier in het westen. maar ik denk dat het met de aankomende kou wel weer gaat zakken. Kom trouwens net uit Hilversum en ondanks dat het 10 graden was stond er toch een behoorlijke koude wind.
Dat er nog een maand over blijft doet er niet toe, de trend laat zien dat het niet meer hard gaat vriezen en dat we tot aan eind Januari geen ijsdagen tegoed hebben.
Dat er in 2005 een winterstoot was klopt, maar daar hebben wij in het Zuid-Westen niet veel van meegekregen. Een ei maakt nog geen lente en een sneeuwvlok maakt nog geen winter.
Jij hebt de nieuwe EC run nog niet gezien
Er zou dus een plaatje van Mummelmann moeten verschijnen maar helaas ...
Mijn vraag was of die nog van pas zou komen voor de middellange termijn? | Gewijzigd: 16 januari 2011, 20:56 uur, door mhindriks