Laatste GFS run is winters met ijsdagen. Denk dat ECMWF vanavond ook die richting gaat uitgaan en dat we koude pluim krijgen.
Weer zie je die ijsdagen? Tot volgende zondag zijn geen ijsdagen te zien op de GFS-run voor Vlaanderen en Nederland.
Als alles goed gaat daarna misschien wel, maar dat is nog veraf. | Gewijzigd: 16 januari 2011, 18:31 uur, door WimBaens
Als de laatste GFS-run uitkomt van komende week nog niet voor het noorden van Nederland, door de opwarming deze maand van de Noordzee en wind uit NW tot N blijft het bij jullie zachter dan bijvoorbeeld Limburg.
Eindelijk weer een vakantie voor de deur, en ja dat mocht ook wel na deze drukke maand
Citaat van tysio, zondag 16 januari 2011, 18:30 uur als friesland ook dit keer mag genieten van koning winter
Ik heb met 1 oog vluchtig de topics wat bijgehouden, maar idd.... tis hier in Den Helder nog steeds bar en boos, laatste paar dagen veel wind en heel veel regen, brrrrrrrrrrrrr.
Wij willen hier idd ook wel eens wat winterweer hebben, nog een boel in te halen van December
Onweer dagen 2012: 1 !
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsgfsmeur.html
Het Hoog gaat in de eerste instantie een beetje verkeerd liggen, als men van winter houd.
gelukkig zijn er nog andere modellen die een andere optie te voorschijn toveren
Dat is wel te hopen anders bloeien hier over 2 weken de eerste tulpen
Voor dat er weer gereageerd wordt,dit is leuk bedoeld.Ik blijf bij mijn stelling dat een enkele run heel weinig voorsteld en dat LT alleen geschikt is om een trend te bespeuren....
Voor dat er weer gereageerd wordt,dit is leuk bedoeld.Ik blijf bij mijn stelling dat een enkele run heel weinig voorsteld en dat LT alleen geschikt is om een trend te bespeuren....
Dat klopt daarom dat gewoon vanaf woensdag de boel niet betrouwbaar is want de ene run wordt het kouder de andere run blijft het bij kwakkelwinterweer ....
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina...temperatuur.htm
dus, het zou zomaar kouder kunnen worden
Zie SAT24,het front kun je er heel mooi op zien.
Uit de KNMI Guidance:
NEERSLAG:
Vooralsnog gaan we uit van de timing van Hirlam Dwz vannacht vanuit het westen lichte regen, in de middag en avond van het zuidwesten uit intensiever wordend agv de passerende golf. Er is dus wel enige onzekerheid in deze verwachting.
Hoeveelheden dus niet zeker,nat wordt het zeker wel...