Winterverwachting 2010/11. Opgesteld 03-12-2010
De winter is wel erg vroeg gestart en gaat ook de eerste weken van december verder, hoewel we dit meer moeten zien als gekwakkel. Overdag boven nul, in de nacht wat vorst en verder vallen er winterse buien. Halverwege de maand weer een verscherping van de vorst. Een witte Kerst lijkt hierdoor een grote kans te maken. De maand verloopt te koud.
In de eerste helft van januari zien we de winter tijdelijk afscheid nemen om daarna weer toe te slaan aan het eind van de maand. De maand verloopt normaal wat de temperatuur aangaat.
In februari wordt een maand met af en toe vervelende zaken voor het verkeer. De maand begint nog met vorst, maar als snel volgt flinke verzachting. De lenteachtige temperaturen worden afgestraft door koude, wat gepaard gaat met ijzel en sneeuw. De maand verloopt overigens te zacht voor de tijd van het jaar. | Gewijzigd: 16 januari 2011, 16:32 uur, door jones
Ik hoop dat de runs deze middag kouder zijn want de voorbije runs waren
een wat koudere periode zou mooi zijn,met sneeuw natuurlijk
kwam deze winterverwachting tegen (bron) en deze klopt tot nu toe erg goed. geeft misschien een visie over het verdere verloop
Winterverwachting 2010/11. Opgesteld 03-12-2010
Die zit tot nu toe erg goed!! Bijna onwerkelijk zeker ook omdat de huidige 10 daagse verwachting overeen komt
Zal dan toch niet op de GFS-run gebaseerd zijn, dan zit Limburg het koudste en blijft het in Friesland warmer door de zeewind.
Het wordt winter, maar geen extreme toestanden, alléé nog niet | Gewijzigd: 16 januari 2011, 17:44 uur, door WimBaens
Het wordt geen winter meer.
Nee grapje, ik weet het haast zeker.
Pff Tis dan dat weer. Zijn de kaarten weer winters dan kunnen we beginnen zagen over de duur van "het winterprikje".
Laatste GFS run is winters met ijsdagen. Denk dat ECMWF vanavond ook die richting gaat uitgaan en dat we koude pluim krijgen.
Laatste GFS run is winters met ijsdagen. Denk dat ECMWF vanavond ook die richting gaat uitgaan en dat we koude pluim krijgen.
Inderdaad, is het winters dan is het weer een prikje. Kortom.... Zegt mij genoeg.
Tja zo zijn de mensen nu eenmaal nooit tevreden Ik moet zeggen de run op zich is al goed maar een kleine verschuiving en het wordt nog kouder
LOL,ik zit net het 25e wintertopic door te lezen maar hoe vaak ik daar niet hetzelfde heb gelezen..... steeds dezelfde commentaren bij een positieve GFS van ook steeds dezelfde mensen trouwens.
1 positieve GFS maakt nog geen winter net zo min als 1 negatieve GFS lente maakt..... het blijven slechts voorspellingen.
Wat me overigens wel opviel was dat de ECMWF redelijk goed presteerde,pluimen van de 9e januari hebben het temperatuursverloop van deze week aardig te pakken gehad,ze waren hooguit nog iets aan de koude kant... | Gewijzigd: 16 januari 2011, 18:12 uur, door erik
On Topic
Ik als leek snap echt helemaal niets meer van het weer, de grafiekjes, de verwachtingen en wacht het dus maar rustig af.
Grafiekje minder goed en Jan spreekt van prullebak.
Grafiekje beetje beter en er wordt van een nieuwe winterse periode gesproken.
Ik zou ook erg graag duidelijkheid willen, een grafiek die gewoon anar de min ug schiet en met fantastische sneeuw verwachtingen, maar tsja ik kan dan ook gewoon vanuit huis werken en mijn vrouw ook. De kids mmoeten wel naar school maar die redden zich maar | Gewijzigd: 16 januari 2011, 18:20 uur, door MarcS
1 positieve GFS maakt nog geen winter net zo min als 1 negatieve GFS lente maakt..... het blijven slechts voorspellingen.
Wat me overigens wel opviel was dat de ECMWF redelijk goed presteerde,pluimen van de 9e januari hebben het temperatuursverloop van deze week aardig te pakken gehad,ze waren hooguit nog iets aan de koude kant...
Er wordt toch ook nadrukkelijk over EC gepraat! We zullen zien wat die run zal brengen En ja de voorbije week was ook niet moeilijk te voorspellen voor de modellen ... West circulatie op en top het enige moeilijk dat er te voorspellen was de voorbije week was de wind Maarja snap ook niet echt wat het probleem is als er gezegd wordt dat GFS een mooie run is net zoals het gebeurt wanneer die slecht is.