Sorry Den, het is soms moeilijk om je in te blijven houden.
ja een echte sneeuwfreak
(ik vind die regen maar gewoon helemaal niks .. je kunt er geen mooie dingen mee doen .. met sneeuw wel) | Gewijzigd: 14 januari 2011, 20:32 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Lees hier veel over vergelijk van 1947
1947,altijd al een apart jaar gevonden,volgens mij voor weerliefhebbers 1 van de mooiste jaren(zoniet het allermooiste jaar) van de gehele vorige eeuw
Langste koudegolf....record temp in Januari...meeste hittegolven etc etc
Nu kunnen we in de Helmann grafiek zien dat de winter van 1947 op een 2e plek staat...is er ook zo n soort omgekeerde grafiek???
Een grafiek die bijv van 1 mei tot 1 okke alle gemiddeldes boven (bijv) de 25graden optelt??
1947,altijd al een apart jaar gevonden,volgens mij voor weerliefhebbers 1 van de mooiste jaren(zoniet het allermooiste jaar) van de gehele vorige eeuw
Langste koudegolf....record temp in Januari...meeste hittegolven etc etc
Nu kunnen we in de Helmann grafiek zien dat de winter van 1947 op een 2e plek staat...is er ook zo n soort omgekeerde grafiek???
Een grafiek die bijv van 1 mei tot 1 okke alle gemiddeldes boven (bijv) de 25graden optelt??
Volgens mij kom je dan terecht in het rijtje hittegolven hoewel die alleen maar vermeld worden als er ook nog een aantal dagen 30+ bij zitten en het een onafgebroken periode betreft.
Dus nee,een warmteHellmann bestaat niet.
Msschn een ideetje om er hier 1 te starten
edit = bv gem. etmaal temp >15 C optellen (normaal =16,6C). | Gewijzigd: 14 januari 2011, 20:56 uur, door erik
Dus nee,een warmteHellmann bestaat niet.
Msschn een ideetje om er hier 1 te starten
Kijk eens hier:
http://www.weerstationlosser.nl/index.php?pid=79&ord=1
Krijg er toch (iets) meer vertrouwen in..... maar ok elke "run" kan er weer anders gaan uitzien
Ben benieuwd naar de nieuwe pluim....
| Gewijzigd: 14 januari 2011, 21:08 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
http://www.weerstationlosser.nl/index.php?pid=79&ord=1
Leuk!! Die kende ik nog niet
Ook al komt het er niet van, geeft toch stof tot discussie/vergelijking en dat is mijns inziens ook de bedoeling.
1947 kende zoveel extremen, zou mij niks verbazen dat we met 2011 dezelfde kant op gaan.
Ook al komt het er niet van, geeft toch stof tot discussie/vergelijking en dat is mijns inziens ook de bedoeling.
1947 kende zoveel extremen, zou mij niks verbazen dat we met 2011 dezelfde kant op gaan.
Ik stem voor Ben
Jan will be back on track with a return of exceptionally harsh winter weather during the second half of January
Nog minder vind ik dat er hier al 3 dagen geen zonnetje te zien is geweest
Nee,dan teken ik voor een paar weken standvastig hogedruk gebied met lekker wat zon en een portie kou