En die staan al aardig vol!
De geschiedenis van de boer, die sloten groef, dijken legde, molens en schutlakens .... Jaar na jaar kwam het water daar door. Als het water weer ..... vol. Ook blaast er een koude oostenwind en het water is snel overdekt met .... hard vriezen. Dikke ijsschotsen dreven tegen de huizen aan, zodat er nog meer ...
Nou we zullen zien hoe het over 2 weken bij de mensen aan de rivieren is
Heb je de vakantie voor die week al geboekt?
:P
Piers Corbyn
Die man heeft last van vlekken Wij gaan hier vanaf dinsdag wel weer terug naar normale winterse temps maar omdat nou extreem te gaan noemen??
kleine aanvulling
Ik geloof dat ik vandaag ook maar ff naar Vreden in de Prusse rij om ook wat mummelmann in te slaan. Dan ben ik net als Ben goed voorbereid op het hoofdgerecht van de winter; àla 1947. Dit is nl. net zo reëel, (zo niet reëler) als om te zeggen dat er totaal geen winter meer komt. Ik zeg nog steeds Kiek'n wat wod!
Als je toch gaat, neem even wat flessen voor mij mee, kan ik me voorbereiden op de kou eind januari. Man, ik zweette vannacht mijn bed uit - plus 11 graden en wat een regen........... .
Ga eens kijken bij de uiterwaarden langs de IJssel ( als je niks te doen hebt op zondag) - fenomenaal gezicht al dat water.
Enne ik blijf bij 1947 !! Misschien wel iets later dan ik had verwacht maar hij komt eraan die vuile winter !!
Ik zeg niet dat de winter voorbij is, ik zeg allen dat meningen die veronderstellen dat de winter nog heel ver weg is (blijft) hier weggewuifd worden. Terwijl dat juist het hele punt van discussies is, de ene mening staat meestal tegenover de andere meningen.
Ik beweer dat mensen teveel hoop uit 1 of 2 winterse kaartjes uit een run halen en daardoor zich vast pinnen op een bepaalde dag dat de winter zogenaamd terug zou moeten komen. Zodra het warmer wordt/gaat dooien, zijn lange termijn kaarten hoopgevend, betrouwbaar enzovoorts.
Maar zodra het dan ook echt koud is, en de lange termijn geeft opwarming aan, wordt hier algemeen geroepen dat het onbetrouwbaar is en er geen waarde aan gehecht moet worden.
Dát wil ik allen maar zeggen.
En verdorie, ben ik alweer van mijn leesmodus afgestapt
Ik kan me ook niet aan mijn beloftes houden
Oper voorspelt al vanaf de 11e (in de 10u runs iig) al een ijsdag voor vrijdag de 21e,zijn ze tenminste consequent | Gewijzigd: 14 januari 2011, 19:51 uur, door erik
*Blabla*
Wat nou? kreeg je in het klaag-muur-topic niet genoeg reacties dus ga je hier maar weer spammen?
Hou nou eens op!
Bij wijze van uitzondering gebruik ik vandaag ook eens deze.
Ga eens kijken bij de uiterwaarden langs de IJssel ( als je niks te doen hebt op zondag) - fenomenaal gezicht al dat water.
Enne ik blijf bij 1947 !! Misschien wel iets later dan ik had verwacht maar hij komt eraan die vuile winter !!
Ja haha, de eerste koude kaarten zijn alweer gesignaleerd. Morgen maar's ff bij de IJssel kijken. Moest toch nog een x naar Wijhe. Ik neem aan dat ik vandaar uit nog wel over de dijk kan richting Deventer? Ik had trouwens nog wel een voorraadje mummelmann.. Ik gooi er vast eentje in de vriezer. Nur wenn er eis und eis kalt ist
:|
lage druk ten zuiden, hoge druk ten noorden!
@20.04 uur.
Als je doelde op mijn vorige post.
Sorry Den, het is soms moeilijk om je in te blijven houden.
| Gewijzigd: 14 januari 2011, 20:31 uur, door Shadow112