Koudevortex trekt van Canada naar Scandinavie
Ciao Johann
Citaat van Johann, vrijdag 14 januari 2011, 12:12 uur Nog ver weg maar deze ontwikkelingen met een koudevortex (koudepool) die naar Scandinavië verhuist is een ontwikkeling die mijn nog meer hoopvol doet stemmen voor een aanstaande koude inval. Menige extreme koude inval ging (in aanloop) gepaard met deze ontwikkelingen. Past overigens ook goed in het beeld van de stratosferische ontwikkelingen waarover ik al eerder schreef. (zie oa opening van dit topic)
Ciao Johann
Nog ver weg maar deze ontwikkelingen met een koudevortex (koudepool) die naar Scandinavië verhuist is een ontwikkeling die mijn nog meer hoopvol doet stemmen voor een aanstaande koude inval. Menige extreme koude inval ging (in aanloop) gepaard met deze ontwikkelingen. Past overigens ook goed in het beeld van de stratosferische ontwikkelingen waarover ik al eerder schreef. (zie oa opening van dit topic)
Dus niet de Russische beer maar de Canadese beer gaat los...
Cool..
Dit noem ik nog eens een aanloop!
Ciao Johann
Moet wel dat laag op een fatsoenlijke manier uit de weg willen gaan
Ciao Johann
't Is nog ver weg, toch een paar kleine kantekeningen.
- Het hoog boven Groenland is aanzienlijk zwakker dan in december; nu 1030 toen 1065 hPa.
- Het Azoren-hoog staat stevig op de kaart
- Het GFS-kaartje voor 30-01 laat de opmars van depressies duidelijk zien (geen blokkade)
S'nachts rond 0 en overdag +6 graden kwakkelen dus.
Ik kan helaas nergens een sprankje hoop halen,dat het weer winter wordt.
jammer ik hoop natuurlijk op meer kou.we zien wel | Gewijzigd: 14 januari 2011, 13:00 uur, door pakkie
Zover ik kan zien als ik alle 9999 berichten heb gelezen, is het maar net welk model je toepast. Jan en Johan hebben met hun berekening en modelkeuze er eigenlijk nog geen één keer meters naast gezeten, beter gezegd zaten ze gewoon goed. Dus ik ga ervan uit dat het deze keer ook gewoon goed komt
Wat me wel opvalt is dat als een verwachting wordt uitgesproken er meestal weer een paar dagen bij opgeteld moeten worden, zie nu ook gaan we van rond de 21ste naar de 28 ste,.. hoe dan ook ik zie een prik komen, en hopelijk met weer veel en extreme winterse perikelen
grtz | Gewijzigd: 14 januari 2011, 13:18 uur, door Serge
Vanmorgen was het aan de klamme kant. Gisteravond mijn verwarming uitgezet rond 22.00 uur (20 graden), vanmorgen om 19.30 was het nog 17 graden in de kamer!!! Dat zijn bijna zomerse waarden voor de nachttemperatuur in de woonkamer.
De revenge of the stookkosten is begonnen
toevallig gisteravond de thermostaat van 20graden teruggezet naar 17 graden???
:D dat is een verkeerde interpetatie van wat ik zeg, ik praat namelijk niet over de hele winter, ik heb het over de eerste koude inval (Dec. vorig jaar)...
Zal wel vervelend worden. Kom ik net terug van mijn vakantie (Lanzarote). Zie het al voor me dat ik moet blijven omdat er sneeuw op de vliegbaan ligt. Of de bergen vertraging. Ik ga er nu nog maar even vanuit dat het goed komt
Lijkt me niet echt een probleem om op een eiland als lanzarote te moeten blijven omdat er sneeuw ligt
Tijdens zijn wintervoorspelling vertelde hij dat het koud ging worden maar niet zoals de afgelopen winter... Dit keer zou met name het zuiden van Europa de kou krijgen.. De lage landen, Scandinavië e.d zouden boven gemiddeld zitten.
Met dat in mijn achterhoofd volg ik de laatste tijd de kaarten ( aangezien er weinig andere eer uit te halen valt ) en het valt me op dat hij dit wel goed heeft..
( linkje http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;hl=bastardi)
De kou ( laat ik het zo zeggen de temperatuur onder nul) manifesteert zich constant in een stuk van zuid Europa precies zoals hij voorspelt heeft. (al in november !) | Gewijzigd: 14 januari 2011, 15:56 uur, door Callie-P
Lijkt mij ook niet hoor. is er nu ongeveer 21 á 22 graden met een zonnetje en een paar wolkjes. Verder zal er wel een briesje staan. Zoals meestal daar het geval is.
je moet er niet aan denken om met die temp.op een eiland te zitten