Als ik het goed begrijp, wordt het een hele lange trend naar beneden, langzaam maar gestaagd!
Gaaf, komt mijn wintersport ook niet ingevaar in tsjechie..
Ik zag de temperaturen daar ook behoorlijk stijgen, naar een graad of 2!
Wij kou, hun ook kou en verse sneeuw!
Het duurt ook nog wel ff, vanaf 18 februari, 8 dagen in het reuzengebergte...en volgens mij komt het goed!
In februari 2008, konden we wel skieen maar was verder alles groen en de laatste 2 jaar zijn we ook een beetje verwend geraakt..
Ik hoop, echt ik hoop dat de LT uitkomt en we een mooie winterse kou ingaan, ook voor de mooie plaatjes!
Groeten Antoin | Gewijzigd: 14 januari 2011, 08:45 uur, door Hoffies
Ben ik de enige die een grote overeenkomst ziet tussen vorige winter en deze?
Helmann Bevekom(8):
En de winter voorbij? Wat denk je dan van http://www.mobimix.be/inhoud/2010/2/10/1370
En de winter voorbij? Wat denk je dan van http://www.mobimix.be/inhoud/2010/2/10/1370
Realisme noem ik dat, zoek iemand in dit topic die heeft gezegd dat de winter voorbij is? De enigste personen die hierover beginnen zijn de mensen die te optimistisch zijn. We maken een enorm zachte periode door, met een veel te zachte januari hier in België. Als we de waarheid al niet meer mogen zeggen is het erg geworden. De winter komt heus wel terug, daar twijfelt niemand aan Langzaam aan, kan goed zijn dat het tegen februari terug hard gaat. | Gewijzigd: 14 januari 2011, 08:52 uur, door WimBaens
Inderdaad en daarom stoort het mij ook enorm als die teksten neergekwakt worden, het boek "winters van toen en nu" goed ook een heel mooi inzicht hoe een van de strengste winters verliep, ik meen dat het toen pas half januari begon en daarvoor was het totaal niet winters
Dat maken jullie er van! Zoals gisteren (en meerdere malen) al aangekaart te hebben..... Het is ONZIN om te gaan lopen schreeuwen na zeven dagen in de winter te zitten dat de winter voorbij is. Iedere winter kent zijn mindere punten en wees blij dat het nu is. Als het dalijk eenmaal weer winter is en er valt weer sneeuw dan zijn juist net die mensen die het hardste roepen dat er geen winter meer komt als de kippen bij om te zeggen dat die ellendige sneeuw weg moet.....
Relax..
Wie weet het nou beter, toch!
Edit: Jullie hebben zo'n fantastisch verhaal op pagina 1 gezet, daar kan toch niemand omheen. | Gewijzigd: 14 januari 2011, 09:00 uur, door Hoffies
vind ik ook, het is logisch dat in West-Europa de winter geen 3 maanden duurt. We spreken altijd van een winterprik en die kan er nog steeds komen hoor, zelfs begin Maart nog eventueel. Zeggen dat de winter zeker voorbij is, is onzin.
Mij heb je nooit horen zeggen dat de winter voorbij is, ik heb zelf meermaals gezegd dat de winter eind januari terug ging komen, dat blijkt nu een goede gok. Maar hier wordt nu eenmaal veel gezegd zonder enige uitleg, daar heb je gelijk in. Dat het kouder wordt lijkt zo goed als zeker, naar normale temperaturen volgende week. Wat daarna volgt valt af te wachten, maar zoals in november gebleken is, kan dit een begin zijn van de volgende zeer winterse periode. Mij hoor je alleen klagen als een sneeuwbui om mij heen trekt
Volgens mij krijgen we echt wel weer koudere temps. zo is het vaker gegaan namelijk.
heb wel zin in koud weer. binnenkort weekend weg. dan mag het sneeuwen vriezen en weet ik eat voor winterspul nog meer.
Op het moment in winkel rond de tien graden en een harde wind buiten. lampje is van de tafel af gevallen. o, ja en even vergeten het regent ook hierzo.
hoop dat dat gele ding aan de hemel ook weer eens tevoorschijn komt. zal wel leuk zijn.
met de vriendelijke groetjes marieke
Neerwinden is ook België hoor
Je mag de waarheid zeggen, maar kijk eens naar de Helmangrafiek voor Bevekom. Een opvallend gelijkend verloop, alleen ietsje vroeger lijkt het. Het zou zomaar kunnen dat we ergens tussen 1 en 10 februari een nieuw filerecord halen.
Denk ook aan 18 december 2010. Dag op dag een jaar na de eerste zware sneeuwval in 2009.
Merk hier anders toch genoeg
Naar mijn mening is het echt over en uit met de winter, misschien dat we in februari nog een speldenprikje gaan krijgen.
We hebben hier een zeeklimaat, de wind hoeft maar uit het zuidwesten te komen ( wat in Nederland vaak voorkomt ) en de temperaturen stijgen.
En ik deel de mening dat de sneeuw weg mag blijven, je zal er maar in staan, om naar je werk te gaan, al te vaak mee gemaakt, zonde van je tijd, en levensgevaarlijk.
Voor sommige onder ons kan de sneeuw niet hoog genoeg liggen, daar ze toch niets anders te doen hebben dan de hele dag te niksen.
We hebben hier een zeeklimaat, de wind hoeft maar uit het zuidwesten te komen ( wat in Nederland vaak voorkomt ) en de temperaturen stijgen.
En ik deel de mening dat de sneeuw weg mag blijven, je zal er maar in staan, om naar je werk te gaan, al te vaak mee gemaakt, zonde van je tijd, en levensgevaarlijk.
Voor sommige onder ons kan de sneeuw niet hoog genoeg liggen, daar ze toch niets anders te doen hebben dan de hele dag te niksen.
Zo ook een goede binnenkomer van je......
Ook al een onzinnige tekst, ooit van thuiswerken gehoord? Of mensen die niet meer kunnen werken?
Ook al een onzinnige tekst, ooit van thuiswerken gehoord? Of mensen die niet meer kunnen werken?
Gewoon verplaatsen naar het klaagbord.
Is ook een mening toch?Ben het er niet mee eens maar toch...
Ik zal mijn baas Vopak eens vragen of hij zijn proces installatie op mijn balkon komt zetten.
Ik wilde alleen aangeven dat voor werkende mensen het geen doen was, om door de sneeuw heen te ploeteren.