kan je die pluimen als "gewone jongen" ergens bekomen? Ik zou er graag eens zien voor mijn regio. Dat kan namelijk nogal verschillen van Zaltbommel.
En uiteraard ook van mij een dikke thumbs up voor wat jij en Johann hier doen! | Gewijzigd: 12 januari 2011, 11:19 uur, door Mtc
kan je die pluimen als "gewone jongen" ergens bekomen? Ik zou er graag eens zien voor mijn regio. Dat kan namelijk nogal verschillen van Zaltbommel.
Ik heb een account bij DCA-weer, daar krijg je het weer te zien voor je eigen regio en dus ook de pluim daarvan
de effecten van la nina zijn op dit moment goed zicht baar (hevige regen australie) en sneeuw tot diep in het zuidwesten van de VS
daar is nu 70% bedekt met sneeuw (alleen florida ligt nergens sneeuw)
http://wattsupwiththat.files.wordpress.com...5_national1.jpg
mischien kan johan hier iets zinnigs over zeggen.
Ik ben niet pessimistisch,eerder realistisch.
Lees mijn reacties maar na,ik meld bij voortduring dat LT alleen bruikbaar is voor de trend.
Als ik dan lees hoeveel waarde wordt gegeven aan de leden die kou voorspellen dan kijk ik alleen maar even hoeveel leden er geen kou voorspellen,dat lijkt mij net zo belangrijk in het verhaal.(en vind ik dus niet negatief of azijnzeiken) Als dan blijkt dat er net zoveel ensemble leden kiezen voor een warme oplossing constateer ik alleen maar dat er nog veel onzekerheid is.
Blijkbaar wordt dat als negatief ervaren......
Als ik dan lees hoeveel waarde wordt gegeven aan de leden die kou voorspellen dan kijk ik alleen maar even hoeveel leden er geen kou voorspellen,dat lijkt mij net zo belangrijk in het verhaal.(en vind ik dus niet negatief of azijnzeiken) Als dan blijkt dat er net zoveel ensemble leden kiezen voor een warme oplossing constateer ik alleen maar dat er nog veel onzekerheid is.
Maar Erik. als op dit moment 25 leden voor kou gaan en 25 voor mild dan heb je gelijk om te zeggen dat uit deze momentopname een 50% kans bestaat op kou/warm. Maar als er gisteren 22 leden voor kou gingen, en daarvoor 20 en eergisteren 15 en 12 etc , dan zie jij als trendwatcher toch wel dat de 50% kou tendeert naar overwinning?
We hebben het tenslotte niet over dobbelstenen die bij iedere worp weer 'op nul staan' .
We hebben het tenslotte niet over dobbelstenen die bij iedere worp weer 'op nul staan' .
Als trendwatcher zie ik dat al dagen gebeuren,vandaar dat er feitelijk dus niks veranderd.
Als voorbeeld ff de pluim van 8 januari 10u,daar zie je al precies dezelfde trend,hooguit dat het eerder koud zou (kunnen) worden...
Lees mijn reacties maar na,ik meld bij voortduring dat LT alleen bruikbaar is voor de trend.
Tja, je praat jezelf tegen, je geeft nl. zelf het antwoord al. Als je de pluimen van eind december bekijkt, gingen steeds meer leden voor warme oplossingen. Dat was een degelijke reden tot pessimisme en dat is het weer waarin we nu verkeren. Echter, de trend is nu dus al dagen dat het kouder wordt in de pluim en steeds minder leden voor de plus kiezen. Volgens mij kan je daarover alleen maar optimistisch zijn
Dit heeft niks met optimisme of negativisme te maken,er zijn gewoon niet meer of minder leden voor het 1 of het ander.Kijk er de ensemblegemiddelden maar op na.(heet niet voor niets average..)
O, dan doen de leden die telkens de overstap onder de nul-lijn maakten de afgelopen dagen zeker voor spek en bonen mee? Zet nu de laatste 6 pluimen eens naast elkaar. Dan zie je wel degelijk dat de trend is, dat steeds meer leden voor scenario's onder het vriespunt gaan. Het begon met 1 member als ik me goed herinner. Als deze trend zich doorzet, zitten ze over enkele dagen bijna allemaal onder nul en kan het ensemblegemiddelde niet anders dan de lijn volgen. De beginpost erbij genomen, is bovenstaande volgens best een optimistisch-reële gedachte.
Als er 1 member over de dam is.....volgen er meer
Hehe, t' moet ook wel een beetje discussietopic blijven toch. Zijn wel vaak dezelfde discussies idd. Maar het gaat wel steeds over andere pluimen!
Gaat niet om wel of geen discussies in mijn ogen, het lijkt er op dat er forumleden zijn die kost wat het kost alles wat Jan post tegen willen spreken, laten zien dat zij het beter weten als het ware. Begrijp me niet verkeerd, een beetje tegengas op zijn tijd is helemaal niet erg, we hangen hier geen religie aan die iedereen blindelings moet volgen, maar op het irritante af je gelijk proberen te halen begint op een gegeven moment vervelend te worden. Gevolg is ook dat het topic minder leuk wordt om te lezen en, wat in mijn ogen kwalijker is, de man die de topics op gang brengt heeft geen zin meer om nieuwe topics aan te maken dus einde discussietopics en , op termijn, einde forum. Volgens mij is dat niet wat we met z`n allen (de enthousiaste en kritische forumleden) voor ogen hebben. | Gewijzigd: 12 januari 2011, 12:50 uur, door Invicta
Daar sluit ik mij voor 150% bij aan,...
(en nu verder genieten van de regen)
en wat jan en johann in de nieuwe topic uitlichten , daar kunnen menig weermannen/vrouwen een voorbeeld aannemen hoe goed ze deze info naar de weerfanaten /gekken. uitleggen.
denk zelf dat menig weersvoorspellers via deze topic hun verhaaltje wel klaar maken.
jan en johann pluim hiervoor .
mie oet delfziel
Hiervoor maar 1 woord te bedenken: AMEN
Moest toch even de leesbril erbij halen en het denkhoedje op.
Wat een werk hebben jullie er weer ingestoken deze topic.
Vooral Johann, maar ook Jan, Hartelijk dank! Jullie maken er weer een belevenis van om hier te lezen.
Zo, nu eerst even een examen meteorologie aanvragen, want na het hoorcollege (Leescollege?) kan het niet meer stuk...
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik kan me er persoonlijk ook een beetje aan irriteren dat sommigen het optimisme van J&J steeds tegen spreken. Ditmaal met slechts enkele specifieke LT gegevens van een ochtendpluim. . Maar we zijn en denken nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. De man die de topics op gang brengt, is ook volwassen en zal toch heus wel weten dat de wereld nu eenmaal vol zit met verschillende mensen. Van optimisten tot pessimisten, van zeurkousen tot slechteriken en van laaggeschoolden tot hooggeschoolden etc. Zo is het nu eenmaal in de wereld. Het is een openbaar forum. Probeer je meer in elkaar te verplaatsen en je hebt het zelf een stuk beter. Je hebt ze er gewoon bij, dat geldt altijd en overal. Loat goan!
even een vraag
als leek heb ik geen ene moer verstand van straal of stromen maar wat zich nu in amerika afspeeld qua winter
zit daar de mogelijkheid dat dit door de stromen ook europa kan bereiken, s,zomers hebben we toch ook wel eens naweeen van orkaandepressies hier , of kan dit niet?
Wijze woorden!