Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Dec 2024 15:26:46

Er zijn de afgelopen 3 uur 500 ontladingen geregistreerd.

22 Dec 2024 10:16:43
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Brisk
Lid
5 januari 2011, 23:59 uur | Bericht #203276
8|

Mensen die buiten door RTL nieuws geïnterviewd worden, en dan zeggen dat ze het alarm gehoord hebben, en de ramen en deuren gesloten hebben.
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
Brisk
Lid
6 januari 2011, 00:06 uur | Bericht #203278
‘Brand kan week duren’

''Dit soort branden als in Moerdijk kan nog wel een week duren’’, zegt Ira Helsloot, hoogleraar Crisisbeheersing en Fysieke Veiligheid aan de VU in Amsterdam in Nieuwsuur.

''Dat is afhankelijk van hoe groot die tankputten zijn geweest en hoe beschadigd ze zijn. Wegens de enorme hitte stijgen de wolken omhoog, maar als de intensiteit van het vuur minder wordt gaan ze minder stijgen. Mensen die nu nog geen last ondervinden, zullen die dan wel krijgen. Het is dus heel verstandig om ramen en deuren dicht te houden’’, aldus Helsloot.

Schuimdeken

De brandweer heeft besloten niet de hele brand onder een schuimdeken te zetten, maar alleen het deel dat onder controle is. In een klein deel van het terrein zijn de vlammen nog te intens voor een schuimdeken.

Bron: POWNEWS | Gewijzigd: 6 januari 2011, 00:07 uur, door Brisk
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
Waarom deze advertentie?
6 januari 2011, 00:09 uur | Bericht #203279
Weet je als ze zeggen dat de rook gevaarlijk is...wat voor een paniek zou er dan ontstaan? Als ik daar zou wonen zou ik mijn auto pakken en ergens veilig op hotel gaan, ver weg van alle rook en chemicalien
jones
Lid
6 januari 2011, 00:14 uur | Bericht #203282
Citaat van Isabelle, donderdag 6 januari 2011, 0:09 uur Weet je als ze zeggen dat de rook gevaarlijk is...wat voor een paniek zou er dan ontstaan? Als ik daar zou wonen zou ik mijn auto pakken en ergens veilig op hotel gaan, ver weg van alle rook en chemicalien
ow isabelle, ook lang geleden precies

+ idd, als ze zeggen dat de rook giftig is zou er alleen maar meer paniek ontstaan, maar langs de ene kant is het wel nodig dat er gewaarschuwd wordt als het effectief zo is.
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Rutte31
Lid
6 januari 2011, 02:50 uur | Bericht #203295
Hoe zit het nu met het rookverbod?
Romani
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 januari 2011, 07:54 uur | Bericht #203299
America would be in panic and think of terrorist attack.
The dutch look and say: ZONNE GROTE VUURBAL JONGUH!

Gelukkig hebben we de beelden nog

http://www.dumpert.nl/mediabase/1284001/eb...emie_pack_.html | Gewijzigd: 6 januari 2011, 08:06 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Imrich
Lid
6 januari 2011, 09:54 uur | Bericht #203319
Ik wil natuurlijk niet alle hulpverleners over die ene kam scheren en er zijn er ook bij die echt wel de handjes laten wapperen en ook nog verstand in de donder hebben maar ik zie helaas maar al te vaak dat er laks met de situatie wordt om gegaan. En dan bedoel ik dus dat erger voorkomen had kunnen worden.

En mooi en pijnlijk voorbeeld is toch wel de vuurwerk brand in Enschede. Politie mensen die nonchalant tegen de muur geleund staan en oooo en aaaa roepen in plaats van mensen uit de buurt zien te krijgen. En dan het blussen, in omliggende landen wordt 1 duidelijke stelling gehanteerd. Vuurwerk brand NIET blussen met water. In Nederland blussen ze met water wat zeker heeft bijgedragen aan de brand.

Ook deze brand is groot geworden en dat is zo goed als zeker ook mede door de inzet van de brandweer. Het spreekt voor zich dat als je grote hoeveelheden water op en chemische brand stort je op zeker moment het risico loopt dat chemische vloeistoffen op het water gaan drijven en als die dan al brandend over het terrein en door de loodsen drijven is er echt geen houden aan. Overigens is dit en constatering die ik zelf doe maar die zeker wordt ondersteunt door deskundigen.
ing
Lid
6 januari 2011, 13:17 uur | Bericht #203371
Ik woon er heb dus een heftige dag en nacht gehad ook met de dieren ,paarden en honden.
Groetjes Ing
onweeer
Lid
6 januari 2011, 13:57 uur | Bericht #203379
Citaat van Brisk, woensdag 5 januari 2011, 20:52 uur oooh de ironie:

Ik kon het ff niet laten om dat plaatje te photoshoppen
Chemie_pack.jpg
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
6 januari 2011, 17:15 uur | Bericht #203439
[Ik weet niet hoe het met meer mensen hier in gld omg apeldoorn is maar ik ruik dus nu sinds een half uur een ontzettend smerige plastic lucht van die chemie pack
Bah
Janett
Lid
6 januari 2011, 18:43 uur | Bericht #203454
"Ik dacht al dat het bij mij tussen de oren zat"....
Maar ik kom net buiten vandaan en ruik ook zoiets..
Maar kan natuurlijk ook puur toeval zijn dat er hier iets in de buurt is
Kan het eingelijk wel dat wij daar nu pas iets van mee kunnen krijgen?? | Gewijzigd: 6 januari 2011, 18:43 uur, door Janett
Debbieke
Lid
6 januari 2011, 19:23 uur | Bericht #203473
Resultaten eerste metingen niet verontrustend

Uit de eerste voorlopige resultaten van luchtmetingen naar aanleiding van de grote brand in Moerdijk, is gebleken dat er geen verontrustende concentraties giftige stoffen (benzeen, tolueen, ethylbenzeen en koolwaterstoffen) in de lucht zijn verspreid. Dat meldde de website crisis.nl na metingen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de milieuongevallendienst. Ook is er op dit moment geen aanwijzing dat er in het getroffen gebied dioxines zijn gevormd of verspreid.

Brob: PZC
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
6 januari 2011, 19:52 uur | Bericht #203487
Eerste resultaten Moerdijk niet verontrustend

Uit de eerste voorlopige resultaten van luchtmetingen naar aanleiding van de grote brand in Moerdijk, is gebleken dat er geen verontrustende concentraties giftige stoffen (benzeen, tolueen, ethylbenzeen en koolwaterstoffen) in de lucht zijn verspreid. Dat meldde de website crisis.nl na metingen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de milieuongevallendienst. Ook is er op dit moment geen aanwijzing dat er in het getroffen gebied dioxines zijn gevormd of verspreid.

Voorlopige resultaten
De website benadrukt dat het om voorlopige resultaten gaat. In afwachting van definitieve meetgegevens wordt aan alle inwoners van de zuidpunt van het Eiland van Dordrecht en het oostelijk deel van de Hoeksche Waard uit voorzorg geadviseerd voorlopig niet onnodig naar buiten te gaan. Mensen kunnen wel gewoon naar school of naar het werk.

Advies
Het advies is om voorlopig geen intensief contact met de grond te hebben, niet in de speeltuin te spelen, geen producten uit de moestuin te eten, het vee niet te laten grazen en de rampenzender RTV Rijnmond te volgen. Ook wordt de inwoners geadviseerd huisdieren niet langdurig buiten te laten. De autoriteiten gaan ervan uit dat roetdeeltjes door de brand bij Chemie-Pack in Moerdijk tientallen kilometers zijn verspreid in het gebied tussen Moerdijk en Gouda.

Reactie Chemie-Pack
De directie van Chemie-Pack ''betreurt het incident''. De directie zei dat donderdag in een verklaring. ''Over de oorzaak is op dit moment nog niets definitief te zeggen. Chemie-Pack wil hierover ook niet speculeren totdat alle feiten bekend zijn'', staat in de verklaring, die aan het eind van de middag werd verspreid. ''Ondanks alle getroffen veiligheidsmaatregelen en verkregen vergunningen, is een incident ontstaan waardoor het terrein van Chemie-Pack en delen van bedrijven in de buurt verloren zijn gegaan. Gelukkig zijn hierbij geen gewonden gevallen'', aldus de directie van de getroffen firma. ''Het incident van gisteren heeft een grote indruk achtergelaten bij de leiding en alle medewerkers van het bedrijf.''

'Uitstekende naam'
Chemie-Pack ''benadrukt" dat het bedrijf al 60 jaar een ''uitstekende naam" heeft wat betreft opslag en verwerken van chemicaliën. ''In de lange geschiedenis van het bedrijf hebben zich nooit ernstige incidenten voorgedaan omdat altijd alleen gewerkt wordt onder streng toezicht van diverse keuringsinstanties en vergunningverlenende overheidsinstanties'', aldus de leiding van de firma.

Schademeldpunt
De gemeente Moerdijk heeft een meldpunt in het leven laten roepen voor mensen die menen schade te hebben geleden door de grote brand woensdag bij Chemie-Pack op het industrieterrein Moerdijk. Europ Assistance, dat een speciale telefoonlijn in het leven heeft geroepen, heeft dat donderdag laten weten. Via het nummer 0570-783460 komt het publiek terecht bij de meldkamer CRAS Moerdijk. Het gaat alleen om registratie van mogelijke schadegevallen. Dit staat los van melding aan de eigen verzekering, aldus de gemeente.

Bron: NU.nl
Debbieke
Lid
6 januari 2011, 19:54 uur | Bericht #203488
Foto's Chemie-pack

Bron: NU.nl
Debbieke
Lid
6 januari 2011, 19:56 uur | Bericht #203490
Nablussen Moerdijk duurt nog zeker tot middernacht

Het nablussen van de grote brand bij Moerdijk gaat zeker tot middernacht duren. Blusvoertuigen zijn donderdag de hele dag bezig geweest en ook de komende uren moet er nog worden nageblust. Dit meldt het ministerie van Defensie, dat drie zogeheten crashtenders inzette om het vuur bij het chemiebedrijf Chemie-Pack in Moerdijk te bestrijden. Op het terrein woeden nog meerdere kleine brandjes. In het pand ligt nog honderd ton chemische stoffen opgeslagen. De brandweer heeft voorzorgsmaatregelen getroffen om deze stoffen te beschermen. Acht omliggende bedrijven zijn ontruimd, meldt de gemeente Moerdijk. Overigens is de oorzaak van het inferno nog onbekend. Waterschap Brabantse Delta werkt aan het opvangen en isoleren van het verontreinigde bluswater en heeft de rioolgemalen stilgelegd. Burgemeester Wim Denie van Moerdijk benadrukt nogmaals dat inwoners van de gemeente zich geen zorgen hoeven te maken. Het herstel van de toegang tot het bedrijventerrein heeft de hoogste prioriteit, zei Denie.

Er is een telefoonnummer geopend, waar inwoners van Moerdijk eventuele schade kunnen rapporteren. Zo wil de gemeente inzicht krijgen in de omvang van de schade. Tot nu toe is het aantal meldingen op twee handen te tellen, maar verwacht wordt dat dit vrijdag nog toeneemt, stelt een woordvoerder van de alarmcentrale. Het Verbond van Verzekeraars gaf donderdag aan nog geen idee te hebben van de totale schade. Het terrein is nog niet vrijgegeven, dus kan op zijn vroegst vrijdag worden begonnen met een inventarisatie. Overigens zijn de roetdeeltjes in de omgeving van de brand niet schadelijk. Uit voorlopige resultaten van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat de concentraties schadelijke stoffen zeer laag zijn.

Bron: Nieuws.nl
Debbieke
Lid
6 januari 2011, 21:29 uur | Bericht #203514
Inspectie bekijkt rampenbestrijding Moerdijk

De Inspectie Openbare Orde en Veiligheid (IOOV) gaat ook onderzoek doen naar de rampenbestrijding bij de brand in Moerdijk van woensdag. Het onderzoek loopt naast dat van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Dat heeft het ministerie van Veiligheid en Justitie donderdag bekendgemaakt. De IOOV zal zich richten op de bestrijding van de ramp, zowel de voorbereiding als de uitvoering ervan. De inspectie hoort bij het ministerie. Doel is om het onderzoek binnen vier maanden af te ronden, aldus Justitie. De onderzoeksraad neemt primair de vergunning, de handhaving, de veiligheid en het milieu onder de loep. Volgens Justitie is donderdag en vrijdag overleg over de opzet van de onderzoeken. De regionale bestuurders zijn al ingelicht over deze aanpak.

Bron: De Pers
Debbieke
Lid
6 januari 2011, 21:30 uur | Bericht #203515
Directie Chemie-Pack betreurt brand

De directie van Chemie-Pack, het bedrijf in Moerdijk waar woensdag een grote brand uitbrak, "betreurt het incident". De directie zei dat in een verklaring. "Over de oorzaak is op dit moment nog niets definitief te zeggen. Chemie-Pack wil hierover ook niet speculeren tot alle feiten bekend zijn", staat in de verklaring die aan het eind van de middag werd verspreid. "Ondanks alle getroffen veiligheidsmaatregelen en verkregen vergunningen, is een incident ontstaan waardoor het terrein van Chemie-Pack en delen van bedrijven in de buurt verloren zijn gegaan. Gelukkig zijn hierbij geen gewonden gevallen", aldus de directie van de getroffen firma. "Het incident van gisteren heeft een grote indruk nagelaten bij de leiding en alle medewerkers van het bedrijf." Chemie-Pack "benadrukt" dat het bedrijf al 60 jaar een "uitstekende naam" heeft wat betreft opslag en verwerken van chemicaliën. "In de lange geschiedenis van het bedrijf hebben zich nooit ernstige incidenten voorgedaan omdat altijd alleen gewerkt wordt onder streng toezicht van diverse keuringsinstanties en vergunningverlenende overheidsinstanties", aldus de leiding van de firma.

Bron: HLN
Debbieke
Lid
6 januari 2011, 21:32 uur | Bericht #203517
Waterschap start wegpompen vuil bluswater

Het Waterschap Brabantse Delta is donderdag begonnen met het opruimen van vervuild bluswater uit de sloten bij het woensdag door brand getroffen bedrijf Chemie-Pack in Moerdijk. Dat heeft het schap laten weten. Het vervuilde water wordt opgezogen en met tankwagens naar een tank van een afvalverwerkingsbedrijf gebracht. Uit monsters die donderdagochtend zijn genomen, blijkt dat er hoge concentraties zeer schadelijke stoffen in het slootwater zitten, aldus het schap. Het waterschap raadt het publiek aan uit de buurt te blijven van de sloten. Intussen handhaaft het waterschap de buffers om te voorkomen dat vervuild bluswater zich verspreidt. Rioolgemalen zijn stilgezet, sloten zijn afgedamd en verbindingen met open water zijn afgesloten.

Bron: De Pers
Debbieke
Lid
6 januari 2011, 22:02 uur | Bericht #203542
500 ton giftige stoffen bij brandend bedrijf Moerdijk (update)

Op het terrein van het Nederlandse bedrijf Chemi-Pack, waar woensdag een enorme uitslaande brand uitbrak, ligt maar liefst 500 ton giftige stoffen opgeslagen. Die stoffen kunnen kanker, vruchtbaarheidsproblemen en verminking veroorzaken. Gemiddeld bevinden zich op het terrein heel wat giftige stoffen. Meer dan 500 ton, zo blijkt nu uit een tabel in de milieuvergunning van Chemi-Pack. Er mag meer dan 800 ton aanwezig zijn, maar de opslagcapaciteit werd maar voor 70 procent gebruikt. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijft wel volhouden dat er geen reden tot paniek is voor de omgeving van Moerdijk. Uit de luchtmetingen blijkt dat er geen verontrustende concentraties giftige stoffen in de lucht zitten. Bij het bedrijf Chemie-Pack in het Brabantse Moerdijk brak woensdag een grote brand uit. De brandweer had de grootste moeite om het vuur onder controle te krijgen.

Bron: Hbvl
Woonplaats: Midden Nederland, Linschoten 20 km west van Utrecht
6 januari 2011, 23:52 uur | Bericht #203591
Citaat van Gekke Leo, donderdag 6 januari 2011, 19:57 uur Wat blijft dat toch een bakbeest die crashtender. Die op schiphol rijden heb ik in gezeten.

hmm toch een ritje regelen 2 collega's van de brandweer Linschoten zijn beroeps op schiphol
dus dat moet te doen zijn
Weerstation WS4000 met Cumulus software, http://www.bunkhouse.nl
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.888 topics, welke bij elkaar 448.499 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.609 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 690 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 690, lezen 5 mensen het topic " Winter discussietopic 2018/2019".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden