:P
Tot zover "weeronkunde-online"
Ik ben wel in voor wat goed nieuws, met zo'n grijze dag als vandaag. We begonnen met iets dat op ijzel leek, toen sneeuw, daarna mix, nu motregen. Druilerig. Nu dus even geduld nog......
vanmorge rond 10 voor 8 ff 1 a 2 minuten grote vlokken sneeuw toen sneeuw met hagel tot sneeuw met hagel en regen toen hagel en regen en toen de hele ochtend en begin middag regen
ik heb er toch ook wel vertrouwen in dat rond de 20e van januari de winter weer terug is,...
en daarna op naar de lente | Gewijzigd: 11 januari 2011, 15:46 uur, door tdv
vanmorge rond 10 voor 8 ff 1 a 2 minuten grote vlokken sneeuw toen sneeuw met hagel tot sneeuw met hagel en regen toen hagel en regen en toen de hele ochtend en begin middag regen
ik heb er toch ook wel vertrouwen in dat rond de 20e van januari de winter weer terug is,...
en daarna op naar de lente
Yep, begin maart dan wel he ?
Nou GFS 06 was een goede run EC 00 was een goede run ... volgens mij zit er echt wel iets aan te komen!
@Jan en Johan ik kan niet wachten tot het stukje erop staat, altijd zeer interessant en tja dit stukkie zal ook nog eens een winters karakter hebben ^^
Ow Jan ? Misschien moet je net zoals met kerst de kans op een elfstedentocht eens inschatten in %
Edit: Love Snow was me voor.
Ben benieuwd naar het stukje van Jan en Johan vanavond. Vandaag in alkmaar alleen maar regen gehad met af en toe wat natte flatsen er doorheen.
Oh ja Jan, dat linkje dat je een aantal dagen geleden hier poste van die website cloud 9 tours, echt geweldig, wat een schitterende foto's allemaal! | Gewijzigd: 11 januari 2011, 16:45 uur, door weerfanaat
Dream on...dream on...
edit: stel dat we nou niet zo lopen te dromen, en gewoon de realiteit onder ogen zien lijkt me een veel beter plan.
de kans is nu gewoon fifty fifty dat de winter terug komt, en aan de pluimen te zien zit de trend er duidelijk in.
dus nogmaals, veel sneeuw en veel ijs tegelijk zie ik niet gebeuren ook.
vanwege het feit dat dit nederland blijft.
en als het koud is minder potentie is op buien en fronten( correct me if i'm wrong) | Gewijzigd: 11 januari 2011, 17:18 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
De komende week hoeven we ons over winterweer geen illusies te maken.
Het ECMWF komt voor de lange termijn echter met een nieuw winters scenario op de proppen. Vanaf volgende week woensdag stationeert een hogedrukgebied zich in de buurt van ons land. De kans op neerslag neemt af en zowel overdag als in de nacht gaat het kwik omlaag. De kans op lichte vorst neemt toe.
Later in de week zal dit hogedrukgebied, zo suggereert het ECMWF, een fusie aangaan met het Russische hogedrukgebied. Een apart filiaal komt boven Scandinavië te liggen waardoor de wind naar het oosten draait. Een nieuwe winterse episode zal het mogelijke gevolg zijn.
Het Canadeze computermodel, wat de laatste maanden opvallend goed presteert, ondersteund deze visie in grote lijnen.
Het Amerikaanse NCEP wil van deze oplossingen niets weten. Het houdt vast aan een zachte west of zuidwest circulatie.
Aldus de man uit Friesland,jeweetwel.