Hier eerst net ijzel geweest, veranderde van ijzel naar natte sneeuw naar korrelsneeuw naar droge sneeuw om weer te veranderen in natte sneeuw in 1 uurtje tijd.
Voor de LT zegt mijn glazenbol dat we eerst moeten wachten wat de komende 24 uur gaan inbrengen op de LT.
Ik zie in de weerkaarten een ontwikkeling die weleens erg verrassend kan zijn.
Bastardi eat your heart out. Ik hoop dat het niet het naar de eeuwige prullenbakkenrun-velden wordt verstuurd.
Ik blijf hoopvol dat Koning Winter weer gaat regeren in de Benelux met alle bijverschijnselen. | Gewijzigd: 11 januari 2011, 12:15 uur, door Thunderknight
jan 1 ding verdwijnt nooit, ze zijn nooit tevreden.
weather without storms is no weather at all.
Tornado's, onophoudelijk onweer, intense regenval die 5 dagen aanhoudt, temperaturen van 40 graden +, dát is extreem. Als gladheid in de winter al extreem is, hoe gaan we die situaties dan noemen om de aandacht van het volk te krijgen dat inmiddels wel gewend is aan dat 'extreme' weer van de knmi?
Diezelfde gedachte had ik ook al! Extreem weer! En de sneeuwval in Limburg was nog niet eens extreem voor het KNMI? De kwalificatie van "Extreem" wordt zo wel heel erg discutabel.
Dat weet je toch wel... Elke dag moet het vriezen dat het kraakt en er moet minimaal een meter sneeuw liggen.
Wat ik interessanter vind is wat er gaat gebeuren met de straalstroom,die lijkt te gaan meanderen en zou kunnen gaan blokkeren.Dat zou een winters scenario kunnen opleveren maar voorlopig is het nog niet zover,laten we eerst maar eens de komende dagen afwachten.
Dat we naar een voor de tijd van het jaar normale temperatuur gaan lijkt onweerlegbaar wat er ons daarna staat te wachten is voor mij nog iets te ver weg om zelfs maar over te speculeren.
Het weer wat we nu hebben is voor mij een typische nederlandse winter.
Als ik het heb over Koning Winter, dan hebben we alleen nog maar ijsdagen. Alles onder nul is goed.
Ik ben misschien de afgelopen 3 jaar (deze winter meegerekend) verwend geworden met de mooie winters en kan een normale Nederlandse winter wat minder waarderen.
Voor Jan & Johann wil ik zeggen, ga zo door. Ik waardeer jullie inbreng enorm.
Voor mij is "winters"; temperaturen rond of onder de nul graden. Volgens mij is de gemiddelde temperatuur - in de maanden decembert t/m maart - van de afgelopen 100 jaar ook winters te noemen. Dus je kunt al spreken over winters als de temperatuur ± 2° C is.
Dus ik meld nu lichte tot soms matige sneeuwval.
Of het blijft liggen kan ik nog geen uitspraak over doen, de ondergrond is erg nat, en het vriest niet meer, tot nu toe blijft het nog niet liggen.
De tuin (zand) wordt overigens al wel wit.
Al met al is de winter nog niet echt ver weg geweest.
Momenteel is het goed glad hier door lichte motregen die al een poosje aanhoudt.
Ik heb er dan ook een goed gevoel bij dat de winter nog met een mooie koude periode komt.